magnetic island

30 minuter innan bussens avgang lyckades vi boka vara platser och efter 4 timmar i bussen och 30 minuter med farja sa var vi framme har pa magnetic island. inget boende hade vi bokat men traskade med vara vaskor mot base hostel som vi hade hort var kanon, i stekande sol med vaskorna pa ryggen, svettigt varre! nar vi kom fram sa var naturligtvis alla rum fullbokade, men vi har ett talt om ni vill sova i det? fragade receptionisten. det lat ju mindre lockande men vi tog oss en titt och nu ar det varat nya hem som vi alskar :) skit mysigt, billigt och vi slipper dela rum med andra. toppen boende verkligen! i morgon blir det antingen snorkling eller sa ska vi hyra bil/cykel med vara norksa vanner som ocksa ar har och ta oss runt on och utforska den. sen pa onsdag ska vi troligtvis dra vidare mot......just det, ingen aning, hehe.. men det loser sig. alskar att bara ta dagarna som dom kommer och gora upp planer allt efter behag! hade vi haft allt forbokat hade vi t ex inte kunna folja med norskorna hit, och det hade varit synd for det ar verkligen en kanon o ! jatte vackert. och 2 av vara kanadensiska killar fran seglingen bor ocksa har sa vi ska formodligen ha lite party i vart talt ikvall for dom gillade vart talt battre an deras lilla trangs rum som dom delar med 6 andra. dom hade redan forbokat men blev riktigt avundsjuka nar dom sag vart boende ;)

hoppas allt ar bra dar hemma !

min kamera fungerar foresten igen markte jag nar vi akte buss :) HURRA !!

det var inte ens langtrakigt pa bussen idag, finns sa mycket att titta pa under resan!naturen ar otrolig!

* L.E

kanske dax att boka nu ? ;)

jaha da var det morgon och vi har precis checkat ut. nu ar vi hemslosa. hehe. vi skulle ju boka igar men vi fick lite ont om tid eftersom vi skulle ivag och grilla nere vid lagunen sa vi drog dit och tankte att vi kunde boka efter maten i stallet. men nar vi hade kakat drog alla hem till var lilla stuga och skulle vila lite eftersom  vi skulle till en bar och kolla pa fotboll sen och vi var ganska slitna efter lordagnattens bravader. sa vi hoppade ner i vara sangar och jag vaknade 4 timmar senare mitt i natten med kladerna pa och alla lag och sov. det blev ingen fotboll och inget bokande av boendet heller. bussen har i fran gar om en timma, vi ska nog boka den nu. hoppas det finns platser kvar. sen vet vi ett boende pa magnetic island, dit vi formodligen ska. vara 3 norska vanner ska bo dar sa vi ska resa vidare med dom nu ar det tankt. lite kul att vi bara andrar vara planer sahar och drar annu mer norr ut i stallet for att borja resa ner at landet igen. det ar verkligen skont att vi inte har allt forbokat och planerat in i minsta detalj. na nu maste jag satta fart har, johanna sa precis att bussen inte gar att boka, shit.. aja..hoppas det loser sig anda..

vart nar hur?

nu ar det dax att gora lite nytta. vi ska ta tag i vara resplaner. vi har ingen aning om vart vi ska. planen var fran borjan att vi nu ska vanda nerat landet igen men vi har insett att vi har tillrakligt med tid att ta oss annu langre norr ut mot cairns, dit dom flesta ska dra nu som vi har lart kanna fran var segling. vi far se hur det blir. fran och med i morgon ar vi i alla fall hemlosa och det vill vi ju inte sa i stallet for att sitta har sa ska jag nog ta tag i bokandet sen blir det grillkvall med ganget :) och kanske kanske lite alkohol igen..hehe...

awesome

det ar nog inga nyktra rader jag skriver nu..hehe. det ar en stek het dag har i airliebeach och vi alskar stallet. har precis tatt en hamburgare pa mcdonalds till frukost. vi ar en aningens slitna idag sa vi orkade inte gora varan egna frukost. det var ''efterfest'' med seglar ganget igar. vi hade 30 pers i var lilla stuga dar vi bor innan vi drog till mama afrika och dansade loss, efter det hamnade jag pa stranden innan det var bed time. men man fick dock inte mycket till somn.det  pagick massa konstigheter inne pa vart rum som ar gjort for 8 pers, men det var visst nagra fler dar inne i natt..och en av tjejerna som gastade vart hem i natt trillade ner fran en av sangarna hogst upp nar hon lag med en engelsman, ( en engelsman som nu under 5 dagar har haft 3 olika tjejer, en svensk, en tysk och nu en engelsk, han ar knapp..hehe) ..som jag garvade nar hon trillade ner. fritt fall! det pagick en massa konstigheter i natt. min sang ar full av sand nu och alla andra forutom jag och johanna ligger och sover. klockan ar snart tolv och det lar bli en stillsam dag. kanske fest ikvall igen. vem vet. vi har bokat ytterligare en natt har och funderar pa att dra vidare i morgon men vi vet inte an. sa i morgon ar vi hemlosa igen.hehe..

dagarna har har i alla fall varit dom basta pa hela resan an sa lange. vi var ju ute pa en segligskryssning i 3 dagar och det var helt underbart. orkar inte dra hela historien om vad som pagick pa baten men vi seglade till sjukt fina stallen och glassade pa baten. det blev en hel del drinking games och det var helt sjukt god mat ( sa jakla skont att fa allt serverat och slippa diska och sant) ,barriarrevet var fantastiskt,finaste korallrevet ever!! jag bara langtar till thailand da det ska bli massa massa dyk, billigt och bra :) lite synd bara att min kamera har borjat strejka och bete sig konstigt. det blev inte sa manga undervattensbilder. och ni som funderar pa att dra till australien maste verkligen gora seglingen med atlantic klipper som vi gjorde det ar den storsta segelbaten av alla och besattningen ar sjukt roliga! och nar man kommer i land har man som sagt efterfest med hela ganget pa en bar dar det serverades gratis pizza som ar svingod men vi lamnade baren ganska snabbt efter pizzan och drog med ganget fran var bat hem till oss och korde drinking games i stallet. trangt men kul :) usch och fy. nu ar det pa tok for varmt for att sitta har sa vi fa horas lite senare...

life is goooood !

jag trodde verkligen inte att australien kunde vara sa har fint!

dock lite trakigt att man inte kan bada i bara bikini :( det ar pa grund av maneter och andra farligheter dar under ytan som man maste bara denna snygga outfit.. hehe

en av alla fula fiskar under ytan :)

lite chill pa var lyxbat med nagra av alla goa kanadensare vi har lart kanna :)

och har bor jag for tillfallet. det var hart igar...hehe..

over and out!

* L.E

trivs som fisken i vattnet

idag pa morgonen anlande vi till airlie beach och stallet ar amazing. jatte mysigt men precis som i brisbane sa far man bada i den konstbyggda lagunen har eftersom det ar hajar och maneter i havet. men ganska skont att slippa saltvattnet faktiskt. vi bor mitt i smeten och har massa shopping barer och lagunen bara 2 minuter i fran oss!  nu har vi spenderat nagra timmar i solen men ska strax satta spratt pa lite pengar  i stallet, vi har redan hittat massa fint :) antligen lite shopping! men vi har en regel, ett par nya skor = slanga ett par gamla skor, ett nytt linne = slanga et gamalt...ja ni fattar..man kan ju inte slapa runt pa hur mycket som hellst!

vi ska forresten ut och segla nu 3 dagar fram over sa vi hors igen nar jag ar tillbaka fran dom sju haven. om jag inte blivit uppaten av nagon haj vill saga....

Linda the surfer

annu en dag med grus i trosorna!

idag har vi gatt i surfskola. 3 timmar for 100kr. som hittat :) det var grymt! nagot som absolut ska goras om. lyckades till och med fanga vagen pa forsta forsoket nar jag var i vattnet och komma upp pa bradan!! jag blev helt paff! :) lycka. efterrat var vi helt slut, det tog verkligen pa krafterna. var lika mor i kroppen som efter en hard fotbollsmatch, om inte mer. traningsvark i morgon kanske? efter en liten lunch chillade vi pa stranden. laste lite och nu har vi duschat, kakat och packat. vi ska ta nattbussen och lamna 1770 ( ja staden heter faktiskt sa, eller stad och stad, en liten surfby) och dra vidare norr ut mot airlybeach. vi ar framme dar 9 pa morgonen i morgon. lar vara sliten da sa det blir nog bara en slappedag och samla krafter for pa torsdag ska vi ut pa seglingskryssning! lappen som ar brand svider forresten som satan nu efter en dag i saltvattnet. HATAR mina LAPPAR !

i vantan

i vantan pa bussen kan jag ju beratta for er hur min dag har varit. det blev frukost och efter det hangde vi tvatt. vi drog ner till stranden och svettades som grillade korvar. idag maste det ha varit over 40 grader. det svalkade inte ens att bada i havet , det blev inte manga dopp for vi orkade bara vara pa stranden i 3 timmar. inga hajar har vi sett an sa lange, men 2 delfiner och en rocka kan vi lagga in pa listan. efter stranden, runt 2 tiden, strosade vi lite i affarer och tog en glass innan det blev lite lasning vid polen. tvatten packades sedan ner i vaskan och nu har vi precis duschat och kakat lite rester fran igar. man blir ju inte tjock pa den har resan precis..hehe..det ar nog till och med sa att bikinin borja hanga lite markte jag pa stranden innan idag.aja dom kilona kommer man ju snabbt lagga pa sig igen till helgen for da ska vi ju ut pa seglingskryssning med buffe varje dag och lite alkohol pa det :) andra bullar an vad vi ar vana vid nu for tiden..hehe.. na nu ska jag fordriva tiden lite pa facebook och se vad ni har for er dar hemma i regnet! ;)

morning

god morgon pa er. dax for en ny dag i australien som ska spederas pa stranden innan vi tar bussen i kvall vidare norr ut. denna morgon har vi packat vara grejer och slangt i en maskin tvatt var, har ligger vi inte pa lat sidan precis aven att det ar ''semester'', hoppas kladerna blir rena bara. vi hade inget tvattmedel sa vi snodde lite diskmedel har i koket och hallde i det i stallet..vi ska snart fixa frukosten och nagot att ta med att ata till stranden samt hanga upp var tvatt pa torkning. har forresten brannt lapparna i vanlig ordning. suck. jag anvander hogsta solskyddsfaktor men det hjalper inte..jag blir sa trott!! det lar ju svida rejalt nar vi ska ut pa var kryssning och snorkla hela helgen. AJ..hoppas det hinner laka lite i alla fall..

na nu blir det frukost!

I'm alive

hejsan! nu var det lange sen. hoppas allt ar bra med er. jag tror vi hordes sist i torsdags nar vi var ''hemlosa''. efter jag hade uppdaterat bloggen gjorde vi resplaner och bokade bussar, boende och lite aventyr. vi drog ivag pa en galen bussresa vid ett tiden pa torsdagen som tog oss till Hervybay. busschaffisen korde som om han hade stulit bussen, under farden han vi trots det se nagra skymtar av vara forsta vilda kangrur och vilda hastar samt kossor vid vagkanterna =)

nar vi kom fram hit till Hervybay gick vi pa informationsmote infor en self drive tour  ( man hyr jeep och talt till sammans och kor runt pa aventyr pa Frasher isaland )  dessa utflykter ska snart forbjudas eftersom dom ar sa pass farliga, vagarna ar jatte daliga, tidvattnet ar farligt och det springer runt Dingos ( vilda hundar/vargar ) som jagar folk och ater upp ens mat. dom turerna som ska ga ut till on fram over ska endast vara med sarskilda guider men vi akte som sagt ut med en grupp pa 8 pers till Frasher och korde sjalva med en karta, tidvatten schema, talt och en packning bestaende av en bikini och en handduk samt sovsack. galet. har snackar vi verkligen aventyr. kan erkanna att pulsen har varit riktigt hog nagra ganger som t ex under jeepturerna pa dom extremt daliga vagarna, nar vi lat en forare kora som inte ens har korkort, nar dingosarna smog utanfor varat talt och letade mat nar vi skulle sova och en av dom hoppade pa varat talt..det ska aven tillaggas att mobiltelefoner inte fungerar pa on, vi har inte haft nagon toalett, inga duschar och ingen mer mat an det som vi tog med oss. men vi overlevde dar ute pa on fredag-sondag.

ni ska bara veta hur skitig man var nar man kom tillbaka hit innan. och helt slut. pa dagarna har vi foljt varan karta och kort runt med bilen, vandrat i stek het sol och sand i timmar for att komma till sevardheterna, har snackar vi alltsa ingen turist tur eller semester inte. vi har svurit, svettats och kampat men haft det underbart anda. kvallarna har spenderats vid varat litta campinglager tillsammans med 2 andra jeepar dar vi har forsokt laga oss lite mat, halla dingosarna borta, spelat drinking games och dagen efter vaknar man efter 5 snaret nar solen gar upp och drar pa nya aventyr sa nu ar vi helt slut som artister! och trotta pa varan grupp  ( mest pa 2 franska tjejer som kakade upp all mat, sa idag hade vi ingen lunch kvar dar ute pa on sa nu sitter vi har helt undernarda, dom var som gamar,jag kan ju ge ett exempel : till frukost at dom 5 mackor var plus en korv med brod medans vi andra endast fick 2 mackor sen var allt slut och deras atande gjorde alltsa att vara matplaner inte gick som dom skulle sa idag har vi inte kakat mer an 2 mackor och nan frukt, lyckat). det tar verkligen pa krafterna att leva sa tatt in pa folk som man inte kanner och som inte pratar samma sprak. 2 dagar hade varit nog, 3 dagar blev lite for mycket men detta ''robinsonaventyret'' kommer jag sent glomma. nu ar vi i alla fall tillbaka i Hervybay pa varat hostel och ska ha avslutningsmiddag/fest med alla som har varit ute pa on ihop nu dessa dagarna. i morgon blir det en dag pa stranden innan vi tar bussen norr ut igen. nu orkar jag faktiskt inte skriva mer...

ganget =)

dom andra 2 jeeparna framfor oss pa on i regnskogen

varan tyska vann Alex uppe pa sandberget vid en sjo som lag mitt inne i skogen, fantastiskt fint! men det tog oss 45 minuter att ta oss dit genom skogen i 40 graders varme. pust !!

jag kampade mig ocksa upp till toppen av sandberget, det brannde under fotterna vill jag lova..sen sprang vi ner for hela sandbacken rakt ner i sjon.lovely

in das vasser :)

dag 2 nar vi hade kampat oss upp for ett berg i stekande sol och fick denna vackra vy :) sen traskade vi ner for berget igen och gick nere pa stranden som ni ocksa ser pa bilden...hett hett

laaaaaangt och vaaaarmt att ga men vi kom fram till....

detta, hurra hurra :)

och ''champagne polen'' dar vi kunde svalka oss i det iskalla vattnet

johanna forbereder var sovplats :)

kvallning med drinking games..

idag har vi badat i varldens finaste sjo innan vi borjade hemresan mot fastlandet

nar vi var sena och stressade for att hinna med farjan sa korde vi och dom andra bilarna naturligtvis fast pa dom daliga vagarna ett antal ganger och vi blev lite oroliga att vi skulle missa var bat men vi kom loss och allt slutade gott :)

hemlosa

om en timma ska vi checka ut fran varat hostell, och vi har inte bestamt vart vi ska ta vagen an sa vi ar hemlosa..hehe..mot norr ska vi i alla fall. vi ska kolla bussar och boende snart.

ar lite seg idag maste jag erkanna. igar hittade vi over en liter vin i var sang som tjejerna fran england hade lamnat till oss for dom hade checkat ut och vi fick nya roomates. denna gangen bjods det pa 4 nya killar och en tjej. innan vi upptakte vinet i sangen som vi hade fatt hade vi redan varit och kopt 4 liter vin, typiskt. billigt var det i alla fall. 4 liter for ca 60kr,australien ar ju fantastiskt ;) sa igar hade vi som sagt over fem liter vin! johanna och jag borjade spela lite pingis och skalade med vinet, sen fick vi besok av nagra australienska killar som ville vara med pa en match. och dom bjod pa en hel del ol. tur man tankte pa morgondagen och inte drack sig helt under bordet men lite snurrigt blev det allt..

just det ja, jag har nog inte berattat om att vi var pa zoo igar, det var lite av en besvikelse. visst det var kul och fint, men jag och johanna har redan sett sa mycket djur och varit i sa manga parker i vara liv sa vi hade faktiskt forvantat oss nagot battre eftersom detta skulle vara australiens storsta zoo. vi blev inte blown away men det var en trevlig dagsutflykt eftersom det var mulet vder. det basta var i alla fall nar vi traskade runt i kangruparken dar dom hoppade helt fritt och jag blev kar.jag trodde dom skulle vara farliga, ackliga och fula men kangrur ar faktiskt jatte mjuka, lena, gosiga och sota.

na nu maste jag ta tag i vara resplaner, vi vet ju inte vart vi ska ta vagen..hehe....den som lever far se..

hanging whit the locals in the park ;)

ovader i noosa

Idag har vi spenderat 4 timmar pa stranden i stekande sol och nu ar det kvall har och vi har avnjutit en utsokt middag for tva. i koket var det som vanligt fullt os och vi lagade for andra kvallen i rad mat pa samma spis som var fransman, men idag at han inte kangru uran bacon, pasta och sa ol sa klart. vi at korv med pasta. korv som vi at igar och som vi at idag till frukost och vi ghar fortfarande tva korvar kvar vilket sakerligen innebar att det blir korv i morgon med.hehe. nu har vi ovader har, blixtrar och dunder med regn. riktigt mysigt. jag har passat pa att lagga upp lite bilder i brist pa annat att gora denna ruskiga afton....

samuel, du har tydligen en helt egen butik i malaysia nu :)

fina va? vad tycker du angelina? ;)

i malaysia fick vi maten serverad for en billig peng..

turist kort i brisbane

stranden i noosa far jag har slappat idag

kvallens maltid :)

poss

noosa

efter en lang vantan pa peterpan igar sa blev det till slut resa upp hit till noosa.vi lamnade brisbane redan kl tva igar sa vi han aldrig sola och bada i lagunen men det tar vi igen idag i stallet, forsta gangen vi ska bada i havet har i australien faktiskt :)

for tillfallet delar vi rum med 3 killar fran kanada, 2 tjejer fran england och en tjej fran sverige. det ar helt okey. lite skumt att bytaom och sova med en dros killar i rummet bara..hehe. tjejen fran sverige har bil sa vi korde in till ''centrum'' igar. det var val ingen hojdare helt dott. vi tog en kula glass och strosade pa gatorna men allt ar ju sa fruktansvart dyrt har sa man kan ju knappt titta i skyltfonsterna. kl tio pa kvallen var vi tillbaka har pa varat hostell, da lag alla och sov!! ingen dans pa borden har inte..hehe..

idag ska vi som sagt till stranden som tydligen ska vara skit fin, i morgon blir det zoo och pa torsdag ska vi till nationalparken sen ar vi fardiga har och drar formodligen upp mot fraser island. vi far se lite. tar dagarna som dom kommer. skont. nu ar det snart dax for frukost, en korv med brod.hehe. det at vi som kvallsmat igar med. ar man backpacker sa ar man ;) men jag klagar faktiskt inte. ni skulle sett fransmannen vi traffade igar, han kakade mackaroner, med kangru och en ol till det..hehe..skumt! sag inte sa jatte aptitligt ut, han hade inte ens ketchup till maten. kanske blir det kanguru till maten for mig och johanna ocksa ikvall?? vi far val se.....hehe

det fungerar foresten inte att lagga upp bilder,sa ni far noja er med text sa lange

segt..

har sitter vi pa peterpans travel med en dros andra backpackers. vi har vantat pa hjalp ett bra tag. vi borja bli trotta och sugna pa ett dopp i lagunen. det ar gratis internet i alla fall..hehe..vi har lagt om var resplan lite. vi funderar pa att dra till Noosa. det ar nog inte allt for langt bort har i fran och vi har hort fran andra att det ar ett fint och soft stalle med fest pa borden ;) hogst 5 timmar med buss dit tror jag. spendera nagra dagar innan vi aker annu langre upp i landet mot Airliebeach. vi ar inte sa sugna pa en bussresa dit nu direkt pa 18timmar . sa vi delar upp det lite och stannar som sagt forst i Noosa. nu ska jag fordriva tiden lite pa facebook. men det hander inte sa mycket dar inne heller for ni dar hemma ligger ju och nana kudde nu ;)

Noosa ser ju trevligt ut pa bild i alla fall :)

good morning australia

idag ar vi uppe med tuppen. har redan packat vaskan i fall det blir sa att vi ska checka ut och resa ivag ikvall. inget ar bestamt  an. vi maste kolla biljettpriser mm. lite drygt och stressigt att inte veta vart det ska bliav oss idag men samtidigt kul. vi kan ju gora precis vad vi vill, forrutom att vi maste forsoka vara lite ekonomiska. sa snart ska vi traska bort till peter pan, sen blir det frukost och aven om det blir av resa eller ej sa ar det sol och bad vid lagunen en svang nagon timma eller tva, thats nice :)

skon dag :)

idag har det gatt exakt en vecka sedan jag akte. kanns som jag har varit pa resande fot jatte lange. vi har hunnit med sjukt mycket pa bara en vecka! ta sig till london, kuala lumpur och nu hit till australien och brisbane vi smider vi planer for att ta oss upp i landet pa lite segling och utflykter i morgon eller pa tisdag. men idag stangde tyvarr Peter pan ( dar vi ska fixa bokningar/busspass/tagbiljetter) tidigt eftersom det ar sondag och det tankte inte vi pa. sa vi far planera allt i morgonn sa vi far se om vi kommer har i fran imorgon kvall eller om vi far stanna en natt till, i fall vi stannar maste vi byta rum, for det ar formodligen fullbokat. det ar lite synd for vi har riktigt skona roommates, en tjej fran tyskland, en fran nederlanderna och en fran taiwan. mycket kackel i varat rum, det ar i och for sig mycket kackel vart vi an kommer. vi ar ju inte direkt kanda for att halla munnarna stangda jag och johanna. roligast var nog nar vi akte taxi till flygplatsen i en timma fran kuala lumpur, vi tjabbade, sjong och skrattade hela taxifarden och nar vi var framme vid flyget och klev av taxin undrade var forare vart vi kom i fran och vilket sprak vi pratade for han sa att han hade skavsar i oronen...hehe..det ar nog manga som far det nar dom ar i narheten av oss :)

idag har vi bara tatt det lugnt. det blev 3-4 timmars sol vid lagunen ( som ar konstgjord har i brisbane) sa nu har vi kanske solat 8 timmar pa en hel veckas semester. ovanligt for att vara mig kanske..hehe..men det racker sa. ska ju vara i solen i 4 manader till ;) vi har aven kollat lite priser for att resa har i landet med buss och tag, det ar sjukt dyrt sa nu har vi borjat spara in lite pa vara kostnader. idag lagade vi var egna mat, riktigt kul faktiskt. man kan ju inte leva semesterliv i 4 manader sa idag blev det alltsa matlagning och disk. kalaset gickpa 20 kr var. inte alls dyrt, det blev pasta/nudlar med tomatsas och tomater! riktigt gott faktiskt och kul..roligare att laga mat nar man ar tva som ska ata..

den konstgjorda lagunen dar vi har solat och badat idag :)

natt i natt

morning

ja god morgon, eller god natt for er som befinner er i sverige! har sitter vi med stekande sol med utsikt over brisbane och ska snart inforskaffa oss lite frukost. vi spanar pa hur vi ska ta oss har i fran upp till airlie beach, det var langre an vi trodde. 20 timmar med buss. vi funderar pa att stanna halv vags pa fraser island och sen flyga eller ta taget pa tillbaka vagen. vi har lite att fixa nu men det ska vi nog orka med efter 10 timmars somn i natt :) och nar vi ar klara blir det ett dopp i lagunen och lite stek! nu ska vi borja jobba pa brannan ;) hehe... later

* L.E

destination down under,and I'm in love

Jag ar i AUSTRALIEN ! sa langt i fran sverige man kan komma. kanns overkligt!

hade en riktigt trevlig flygning hit i natt, forrutom att johanna var lite skakis i mellan at och ville halla handen ;) vi fick dela pa 3 saten, hade egen tv dar man kunde valja film, se pa serier, lyssna pa musik och gora sin egna playlist. men det blev inte manga timmars somn sa vara forsta timmar har i australien har varit lite trotta. sov nyss en timma vid poolen. det ar tok varmt och stekande sol. bor pa ett riktigt bra hostell med gratis internet, trevligt och bara ungt folk, vart rumm ligger precis vid poolen, vi delar det med 4 andra tjejer, vi har bara traffat en av dom, en tysk tjej som ar jatte trevlig och som har lart oss lite som staden, brisbane dar vi nu befinner oss och kommer stanna i alla fall en natt till. jag skulle ju egentligen sovit i ett annat rum som jag skulle delat med 9 (!) tjejer eftersom det blev fel med bokningen men nar vi kom hit sa hade dom av nagon konstig anledning uppgraderat mig till samma som johanna :) perfekt!

har bara varit i australien i nagra timmar men ar redan kar. allt verkar sa relaxed och soft. kanske blir man kvar har resten av resan fram till mars?! vem vet. men nu ska man val inte saga for mycket. har ju som sagt nyss kommit hit..hehe..och lite for dyrt ar det kanske for att stanna har till mars, men vi far se :) vi har funderat pa om vi kanske ska tagluffa lite har i landet. tagnordar som vi ar..vi akte tag redan innan idag, och typiskt nog var taget installt mellan nagra stationer pa grund av banarbete sa vi fick aka ersattningsbussar i stallet, lite kul och se hur det funkar har nere nar man sjalv jobbar med det hemma. sa nu ska vi kolla upp hur mycket det kostar och vart vi kan ta oss med tag. kan ju bli en utmaning i stallet for att ta dom trakiga sega bussarna som alla andra backpackers tar.

nu ar det dax for en dusch och sen ska vi utforska staden lite. det ar tydligen lite party har pa vart hostell ikvall med mannliga strippor och grejer, vi far val se om vi orkar med det. sov ju som sagt bara 2-3 timmar i natt pa planet sa man behover ju nastan tandstickor i ogonen for att halla dom oppna....

fredagsmys

om nagon timma drar vi till flygplatsen. dax for fredagsmys pa planet till australien. vi ar framme i morgon vid 7 pa morgonen da borjar det nya aventyret. kanns ju lite spannande att dela rum med 9 andra..not! kommer sakna varat boende vi har har. annars idag har det inte hant sa mycket, vi har spenderat nagra timmar pa vart favorit kopcenter och inforskaffat mig ett par nya skor, annu mer packning att bara. Johanna har kopt ett par shorts i storlek XL idag, hurra for henne, hon har gatt upp lite i vikt har under resan.. na skamt o sidor men alla tjejer har ar sa sjukt sma sa alla klader ar typ i barnstorlekar. vi kopte ytterligare ett par shorts igar och kvinnan som salde dom sa att : it's one size, fits all... hahah..inte oss, inte pa langa vagar..sa dom far nog hamna i soptunnan...

na nu ska vi kila. fixa en taxi ( lyx ) till flygplatsen.

Fredagen den 13:de

hej dar hemma. datorn har verka strular sa jag kan tyvarr inte bjuda pa nagra bilder idag om jag inte fixar det senare.. idag ar vi lite sma sega, var pa bio igar. vi traskade dit vid halv tolv och var redan da trotta och vi hade ingen aning om att filmen var over 2 timmar lang. kl halv tre (!) kom vi dar i fran. hitta ut fran bion var inte det lattaste eftersom den lag inne pa ett stort kopcenter som dessutom var stangt, sa inga rulltrappor var igang ( pust och svett) och vissa utgangar var stangda, sa dar inne irrade vi runt men tankte att vi skulle vara lite smarta och folja stromen med folk, sa vi sprang tatt efter alla malaysier och trodde att vi skulle na utgangen, men NEJ! da skulle alla dom vi foljde efter pa toaletten, typiskt. vad ar chansen nar man foljer efter 50 pers, inte tror man att dom ska pa toa allihopa i alla fall..aja..hem kom vi till slut och filmen var faktiskt riktigt bra. lite overklig ibland men helt klart sevard! det roliga inne pa bion var att jag och johanna var dom enda som inte var fran malaysia som var dar och kollade. ensam blondin var jag bland sakert 500pers. inte ofta det hander! :) en biokvall med biljett, dricka och popcorn gick pa 30kr... nice price!

nu ska vi snart checka ut. det ar mulet och vi har inga direkta planer for dagen. slappa, kaka och kanske shoppa nagot. ikvall flyger vi till australien. da ar det slut pa lyxlivet med tidning utanfor dorren varje morgon, frukostbuffe, pool och massage! hehe...

stormy weather

ni kanske undrar varfor jag ar skammer bort er med sa manga uppdateringar nu idag nar man ar pa semester men det ar for att vi har kommit pa att vi har gratis internet pa hotellet, eftersom vi bor i ett ''premiumroom'' som dom uppgarderade oss till..thats nice :) sa vi passar pa nu att norda oss vid datorerna innan vi far till australien och ska ut pa andra aventyr.

vi ar nyss hemkomna fran ett shoppingcenter dar vi har spenderat nagra timmar. bland annat inne pa ett fish spa, dar man stoppade ner fotterna i en balja full med fiskar som sog dod hud fran fotterna. snuskigt, men valbehovligt sen lyxade vi till det med lite massage ocksa! kalaset gick pa ca 50 kr for bada behandlingarna. :) varfor bor man inte har aret runt? nar vi skulle hem nu var det skyfall och aska sa vi fick hoppa in i en taxi. lite mysigt att det ar ovader nu ikvall nar vi ska pa bio och det ar nog ganska haftigt att se blixtarna fran varat fonster pa hogsta vaningen :) na nu blir det en dusch, kanner mig sjukt sunkig efter en svettig timma vid poolen och med massageolja pa ryggen..

hors sakert i morgon, det ar ju gratis ;)

hett

har ar klockan snart elva pa formiddagen. hade jag varit hemma i sverige hade jag formodligen stigit upp nu vid 4-5 tiden och traskat till jobbet..kanns bra! hehe...varan tur med var resa fortsatter, nu skulle vi boka boende i australien vara 2 forsta natter, va hande da? jo, vi kommer fa bo i olika rum..aja, det handlar ju bara om 2 natter sa det ar val inte hela varlden men sa jakla typiskt att det hander oss. vi far kolla nar vi kommer fram i fall det gar att andra.. idag har vi stekande sol sa det ar tur att vi gjorde vara utflykter igar. lite jobbigt att det ar sahar varmt i en storstad. men det ar tur vi har pool pa taket! ;) dax for ett dopp

ta hand om er

flashpackers

ikvall har vi kommit pa att vi ar ratt bortskamda, pa fredag aker vi till australien, det innebar att vi har varit i 3 varldsdelar pa en vecka, europa, asien och sen da australien..josses! det skulle bli en backpacker resa men an sa lange lever vi langt i fran det livet, pool pa hotellet, aker taxi hit och dit, kakade nyss en glass for 26kr, en normal backpacker hade haft en matkostnad pa 26 kr for en hel dag..hehe..aja man far passa pa att lyxa nu nar man ar i billiga malaysia, annat blir det i australien nassta vecka, da far vi val leva pa nudlar..hehe..

idag har vi haft fullt upp. vi kopte ett busspass och akte till en flowerpark, birdpark och butterflypark. men innan vi var framme i parkerna skulle det saklart strula lite, varfor inte under var resa lixom...bussen gick sonder mitt pa motorvagen i 35 graders hetta och stekande sol. dar fick vi sitta i sakert en halv timma innan nasta buss kom. men det var det vart, parkerna var jatte fina och dar strosade vi runt i timmar, sa nu har vi nagra mil i benen. nar vi skulle ta oss hem till hotellet struntade vi i varat busspass vi hade kopt och tog en taxi for 40kr i stallet, billig lyx =) sen blev det ett dopp i poolen och lite chill inne pa rummet..

nu ikvall har sprungit runt i kopcentrar och varit inne i favorit butiker som forever21, Zara och topshop. vi ska ha stjarna i kanten for att vi INTE har shoppat ett endaste kladersplagg, det har verkligen kliat i fingrarna! i morgon har vi planerat lite bad i poolen om vadret tillater, idag har der varit sjukt varmt och solsken, vi blev dyngsura av svett pa varan utflykt. sen blir det nog biopremiar pa kvallen, vi tankte se 2012,  vi tar det soft helt enkelt =)

forresten, nu glomde jag nastan beratta nagot viktigt!! johannas vaska har kommit tillbaka.wiiihhoooo!! gladjeskutt! den hade fastnat i london men vi fick den levererad till hotellet i gar! tjohooo..nu far man ha sina underklader for sig sjalv igen...hehe..

glada bak pa bussen innan den gick sonder..

Vi lever =)

Hej dar hemma! vi ar vid livet. men det ar pa gransen..hehe..resan fortsatte med ungefar samma strul som vi hade innan avresa...hor pa detta.....

Har ar jag pigg och glad( fast det ar bara som det ser ut, var uppe alldeles for lange under lordagsnatten och fixade med packning och drack vin) pa stationen i karlskrona innan jag hoppar pa taget mot kristianstad for att mota upp johanna..an sa lange var allt lugnt, forrutom att jag inte han kopa nagon frukost..

i hassleholm inser vi att vi ar sa pass forsenade att taget antagligen kommer bli installt over till danmark och flygplatsen, vilket innebar en mindra kris med var incheckning till flyget...oooops! stress stress...normala manniskor hade bitit pa naglarna och varit nara till tarar medan vi mest flabbade at det hela...som tur var han vi precis, och da menar jag PRECIS till incheckningen och vi lyfte mot london. flyget gick snabbt och vi var ca 15 pers pa den flygturen sa vi hade gott om plats =) nar vi landade pa gatwick fick vi sedan leta reda pa en buss som skulle ta oss till stansted airport for det var dar i fran var flyg till malaysia skulle ga..bussresan tog 2-3 timmar sen var det bara att vanta ca 5 timmar..

5 timmar som blev 6 timmar for flyget var forsenat...och vi var ju inte forvanade...precis nar vi lyfte var det en resenar som fick ett psykbryt och skenade igenom hela flyget och borjade skrika, braka och knuffa flygpersonalen, johanna ( som redan ar lite flygradd) fick panik  och fick for sig att han var en terrorist som skulle kapa planet..ja sjalv var for trott for att orka bry mig (men kan erkanna att jag blev nog lite orolig innerst inne) jag gaspae och somnade medans johanna satt med svettdroppen i nacken..
efter 13 timmars flyg landade vi har i kuala lumpur och ville bara hamta vara vaskor, fa kak i magen, eftersom vi inte hade atit pa typ heeeela resan...MEN....Johannas vaska dok aldrig upp. av alla dessa hundratals vaskor ar det EN som forsvinner och det ar naturligtvis hennes.. vi var ju inte forvanade denna gangen heller, vi har ju inte haft tur nagon stanns med var resa..sa med en vaska borta, ett visakort borta, svinkoppor och munnsar far vi nu forsoka overleva detta aventyret..det ar inte sa illa som det later, jag lovar, vi har det faktiskt forvanansvart bra...far vi bara tillbaka johannas vaska ar vi nojda, an sa lange far hon svetta ner mina klader..man blir som sagt bara starkare av motgangar =)

nar vi kom fram till hotellet vande faktiskt varan otur..personalen i reseptionen fragade om vi skulle kunna dela pa en dubbelsang i stallet for 2 separata sangar, sa klart vi kan tankte vi, det ar ju inga problem..som plaster pa saren ( varfor fattar vi inte, det var ju ingen skada skedd precis) uppgraderade hon varat rum sa vi fick bo pa den finaste vaningen langst upp och mottes av denna utsikt nar vi trotta och lite halvt bittra klev in i vart nya hem =) inget att klaga pa precis...

kl 8 idag pa morgonen ringde alarmet, dax att stiga upp..frukosten vantar..suck, gasp, stank och ston..maste erkanna att jag var trottare an trottast..tidsomstallningen var inte den roligaste, hemma i sverige var det ju mitt i natten..till slut tog vi oss ner och mumsade i oss omeletter, rostatbrod och nudlar till frukost..lite speciellt kanske men valbehovligt for vara magar efter over ett dygns resande och minimalt med mat...

idag har vi slappat lite i solen och bara tatt det lugnt. befinner mig just nu pa ett kopcenter dar allt ar sa sjukt billigt och vi far verkligen sla oss pa fingrarna for att inte satta spratt pa pengarna..man kommer ju inte orka slapa runt pa allt, resan har ju precis borjat, vi ar ju endast pa dag 3. jag ska ju vara borta ca 125 dagar till och tycker redan vaskan vager for mycket. 11 kg hade jag med mig..men en ny klocka och ett nytt minneskort till kameran har det redan blivit!

oj nu laste johanna precis pa aftonbladet att det ar hundratals doda har i malaysia pa grund av ett monsun regn 55 mil har i fran!! oops...aja...vi lever i alla fall fortfarande och har bara fatt ett tiotal regndroppar pa oss innan pa eftermiddagen, sa vi far hoppas att det ar solsken i morgon med.....

nu orkar jag inte kladda mer har! hoppas ni har det bra dar hemma, det har vi, vi kanner oss som drottningar i detta landet med sa billig valuta, idag kakade vi middag for 12 kr var...tva tummar upp!

hej då sverige ses igen om 125 dagar

väskan blev tung. men ska ju vara borta ett tag så det får man väl räkna med. nä nu är det bäst att jag drar. tåget rullar här i från 9.38, då börjar äventyret. beräknas vara hemma i mitten av mars. men man vet ju aldrig, jag kanske börjar gråta och kommer hem tidigare ;)

håll i hatten!

världen här kommer JAG :)

Mitt liv i en väska

RESFEBER !

jösses, nu har jag haft resfeber sen igår kväll. inget jag är van vid. jag har ALDRIG resfeber. men denna gången är det nog inte så konstigt eftersom det har varit så mycket som har krånglat in i det sista och jag har inte riktigt fattat att jag ska ha ett annat liv i över 4 månader förren nu! galet, intressant och underbart, allt på samma gång :)

kul förresten att man inte har kunnat sova inatt för jag har fått ett munnsår, visst ett munnsår är väldigt litet men fasen så ont det gör! blir säkert jätte bra när man ska sola och bada i saltvatten med det..AJ AJ AJ !! och jag som ALLTID bränner mina läppar när jag solar, trots att jag smörjer in med högsta solskydd och så värst snyggt är det inte heller..typiskt.

aja om lite mindre än 2 timmar (!) är det avresa. jag ska duscha nu och fixa i ordning mig. måste kila till affären och köpa något att käka med. jag är vrååålhungrig. inte käkat sen kl tre igår. jag hade ju fullt upp med allt annat..stress stress..jag längtar tills jag ligger i sängen på hotellet i malaysia! då ska jag äntligen andas ut....

detta är mitt liv som jag nu ska bära runt på fram till mitten av mars!
wish me luck :)

deeper

oj så känslig jag blev efter 2 glas rött och lite musik..ögonen har vattnats lite. hehe.. det var nog all stress som rann av mig. skönt :) hade en släng av resfeber också men nu är det åter igen lugnt i hemmet. jag ska strax krypa till sängs. samuel gick nyss ut på festligheter och jag stannar hemma (!). sen när tackade jag NEJ till en utgång efter lite vin??!! men ikväll var det helt klart det bästa allternativet! nu blir det sängen. i morgon börjar ett nytt liv. så är det verkligen. ett liv som är så långt bort i från det man lever idag. mycket känslor så här på kvällskvisten efter en sjukt stressig dag med motgångar, många farväl, för lite mat och rödtjut..men i morgon smäller det! ÄvEnTyReT här kommer jag :) detta känns fortfarande overkligt...

god natt

äntligen

guuuud vilken dag! stress rakt igenom, allt på grund av det förbannade visakortet som försenade allt jag hade planerat. men nu är väskan packad och lyan städad. hoppas verkligen att jag har tänkt på allt. bryr mig inte så mycket om det är något jag missat att packa ner utan mer om det är något som jag har glömt att fixa med några biljetter, pengar, lägenheten eller nåt sånt. sitter här i soffan och allt känns förvirrande..tror bestämt att resfebern smyger sig på nu ( vore väl konstigt annars ). oj nu kommer samuel. vi hörs senare :)

panik på riktigt

är det meningen att vi ska åka??! jag börjar tvivla.. allt gick som en dans idag på förmiddagen, jag fixade ALLT jag hade planerat! hade till och med tid över för ett besök hos farmor, men jag kom aldrig så långt där var det stopp !! på väg till farmor bestämde jag mig för att köpa blommor till henne på torget så jag gick till uttagsautomaten och stoppade glatt in mitt visa kort. sen lät det lite skumt och efter en liten stund kom det fram ett rött stort kryss på skärmen med en text om att maskinen har behållt mitt kort...PANIK ! lyckat 1 dag innan avresa, en lördag dessutom.banken var stängd...

rusade hem och ringde massa samtal. det enda svaret jag fick var ungefär, sorry vi kan inte göra något, det är lördag. vänta till måndag. JAG HAR INTE TID ATT VÄNTA TILL MÅNDAG! jag lämnar landet i morgon sa jag förtvivlat. - eehhh, jaaa, då har vi ett problem svarar hon i andra sidan luren..nähä skämtar du, tänkte jag....sen sa hon: - ja jag hoppas du har någon du kan låna pengar av jag kan tyvärr inte göra något din bank kommer kontakta dig på måndag! jaha vad bra tänkte jag, låna pengar för 4-5 månader och springa runt med det i plånboken då eller??!! tack tack tack..tusen tack för hjälpen snäste jag och la på luren.ringde pappa och stortjöt! helt förkrossad...men pappa är behöll lugnet, han hade en plan. gråt inte linda, pappa kommer snart...han tog sin bil, körde sina 16 mil ner hit med sitt visakort fullt med pengar laddat för min resa! vad skulle jag göra utan honom?! han är verkligen guld värd..och så fick jag ge honom en sista kram innan resan också! kärlek*

när jag blir stor ska jag bli någon som kan fixa så att folk som får samma problem som jag kan få tag i någon form av ''tillfälligt snabbkort'' som man kan ha när dessa situationer dyker upp. detta är ju en stor miss i bankernas system!! när automaten tar ens kort och man ska åka utomlands dagen efter innebär det då att man inte kan ta ut pengar igen förren man är hemma i sverige igen..och i mitt fall då inte på 4-5 månader..skandal!

annan sak som är helt sjukt är att, johanna min kära reskompis idag har varit på akuten. hon har svinkoppor. det smittar som pesten..känns ju kul när man i princip ska dela säng med varandra...hon går på penicilin nu! stackarn....kommer ni förresten ihåg att jag berättade om våra avbokade flygbiljetter för ett tag sedan?! mmm....jösses.det har bara varit en massa tecken på att vi INTE ska åka...sitte våra skyddsänglar kanske där uppe och försöker få oss att stanna i sverige?! hhmm....

aja..dagen har inte bara varit hemsk, träningspasset var toppen, jag har hunnit träffa frida och sophie och tagit farväl ( om vi nu inte ses ikväll, vi har fortfarande inte bestämt om vi ska ut eller inte ) har ju fått träffa pappa med och blivit bjuden på en bit god mat av samuel som även köpte mig lite choklad som jag nu sitter och tröstar mig med här i soffan :)

avresan är i alla fall i morgon och jag har inte packat en endaste liten grej ännu...hurra för mig !
fortsättning följder.....

¤ L.E

mitt sista dygn i sverige

good moorgon ! blandade känslor här hemma hos fröken eriksson. mest glädje och stress! hehe.. kan fortfarande INTE fatta att det är i morgon vi lyfter och att jag inte är hemma i sverige förren i mitten av mars ! Ska strax bege mig bort till lokotmotion för att köra ett sista träningspass. snyft! ;) har redan hunnit med adressändring, prata och säga hejdå till Ida som ringde, boka om vårt bagage på flyget till malaysia, skriva en ''att göra lista'' för dagen och har färgat ögonbrynen och lagt en ansiktsmask. just idag är jag effektiv ! tur det för om exakt ett dygn börjar jag mitt äventyr, då sitter jag på tåget mot kastrup ! wiihoo....

relaxa

ojojoj..jösses..stress stress stress. fick ställa in fikan med anna :( och det blev inget spring på stan med frida heller, för det slog mig att det kanske är bra att tömma kylskåp, frys och skafferi nu när lägenheten ska hyras ut. så det sysselsatte jag mig med på förmiddagen och städade lite.

framåt två tiden beslutade jag att käka något ute med frida som var på stan och sprang. nu har jag ju ett gilltigt skäl till att käka ute, det är ju inte lönt att köpa hem massa mat när man ändå ska iväg ;) så det blev en macka nere på fiket och där satt jag och beklagade mig över alla saker jag har kommit på nu i sista minuten som ska fixas, var precis redo för att ta på mig mina kläder och gå hem för att fixa och dona, men då kommer johan, micke och P.O och gästar vårt fikabord, sen blev jag sittandes där i över 2 timmar !!! usch....
nu får jag helt och hållet skylla mig själv att jag har tusen saker kvar att göra inför resan. men trevligt var det !

rusade sedan iväg till träningen och har precis blivit redo för att gå ut och käka middag med två favoriter, Frida och Frida. ännu en gång idag väljer jag nöje före nytta..detta kommer jag få äta upp i morgon! men jag presterar faktiskt bäst under stress så i morgon kommer bli en bra dag..hehe....det måste det bli, för på söndag drar jag och då ska allt vara klart in i minsta detalj!

nu ringde frida...mot nivå!! vin och käk :)

jabbaadaabbaadooooo!

jag har inte fattat det än, men NU är jag LEDIG fram till mitten av MARS !! wiihhoooo :) trodde det skulle kännas mer än vad det gör men det känns nästan bara som att gå på ledig helg, om ens det. kan ha och göra med att jag känner stress, har tusen saker att fixa nu. det brinner i knutarna och vad väljer jag att göra? jo sitta här och blogga och ska snart ut på fika med Anna, för att sedan möta upp frida och gå en runda på stan för att sedan träna och för att till sist gå ut och käka en god middag med min andra Frida ikväll...jag borde verkligen göra allt annat än detta..hehe..men om jag lägger i en extra växel nu så kanske jag hinner fixa lite saker innan, mellan, under och efter jag ska träffa alla! :)

lördag i morgon,

söndag i övermorgon = avresa

SEMESTER !!!!

¤ L.E

nu ska jag inte röra en fena mer

gaaahh! jag är helt mörbulltad efter kvällens träningspass, passet jag körde innan lunchtid idag satt fortfarande kvar i musklerna och skavde träningen igenom. mödosamt men också härligt på nåt sätt! skönt att ta ut sig ordentligt. orkar knappt skriva mer än så. ska ta en chokladbit och se om jag får lite energi tillbaka ;)

jag erkänner!

natt svart ute och klockan är fem, har till och med nästan redan varit mörkt i en timma! vart tar dagarna vägen lixom..dom bara springer iväg!! och nu är det endast 2 dagar kvar tills vi lyfter! är allt fixat?! nääää...ehe..

*planet till london ska bokas * första boendet i malaysia ska bokas * väskan ska packas * det sista i lyan ska städas * ny  musik i i-poden ska införskaffas * adressändring ska fixas * gynnings bok ska köpas * jobba 4½ timma och redovisningen av biljettförsäljningen ska göras * farmor ska besökas * mamma och pappa ska ringas * och sist men absolut inte minst så ska man träffa och ta farväl av vännerna!

jag har lite att göra om man säger så...hehe..funderade till och med att strunta i träningspasset ikväll, har ju redan hunnit köra ett idag MEN, nu är det ju så att jag måste erkänna en sak. jag missbrukar, missbrukar choklad. detta har pågått denna veckan..hehe..tanken på att jag ska vara utan mina underbara center och svenskt smågodis, gör mig nästan galen ;) så det har i princip blivit choklad varje dag nu sen i helgen! oooops..och idag finns det ju rester kvar från ''resgodiset'' vi hade påvägen hem från växjö igår, det ligger här i skålen på bordet och tittar på mig och bara vill ner i min varma goa mage. och visst har man redan mumsat i sig några bitar och om jag känner mig själv rätt så lär dom andra slinka ner utan problem dom också, så då tycker jag att jag gott och väl kan gå och köra ett träningspass till. allt annat som ska fixas får jag styra med i morgon! nu ska jag hoppa i träningskläderna för bodycombaten börjar om 20 minuter. sen kanske det blir myskväll med film och sällskap :) och godis såklart...:)

- check

jobb - check

tvätt - check

träning - check

lunch - check

postat brev - check    ( JA, jag har faktiskt skickat ett vanligt traditionellt brev med frimärke, annars brukar man  ju fixa det mesta via mail, men mormor föredrar papper och penna, hon vet nog inte ens hur man startar en dator, hehe )

men det känns som jag har glömt att göra något viktigt. kommer inte riktigt på VAD ?! nu ska jag i alla fall bege mig bort till min hyresvärd med nycklar och andrahandskontraktet. sen ska jag följa Angelina till tåget, hon ska iväg över helgen, och eftersom jag åker på söndag så får jag passa på att ta farväl av henne redan idag, nu ses vi inte förrens i mitten av mars! jösses....

hej hej lokisen :)

hej mattias på andra sidan bordet ! du är den bästaste lokföraren i hela världen! ditt utrop ÄGDE idag ;)

( min kära lokis sitter på andra sidan bordet här i kristianstad och läser min blogg nu när vi har rast, tänkte bara göra honom lite glad )

denna är till dig mattias :)

trötter..gäsp

det blev en tripp till växjö idag :) kunde ju inte blivit bättre! med tanke på vädret hade jag nog annars bara suttit hemma och gömmt mig under filten, för ut hade man ju inte tatt sig i detta skitvädret, eller inne under filten hade jag nog förresten inte heller legat eftersom jag inte hade haft ro i kroppen till det, så jag hade nog sprungit runt här inne i min lilla lya och kännt mig som en fånge, fått panik och psykbryt.

men nu kom ju räddningen, samuel skulle till växjö på lite jobb, så jag hakade på som sällskap/vägvisare/sekreterare och stylist. undertiden han jobbade så spenderade jag 2 timmar på stan där jag fixade det sista inför resan, det blev en ny bikini, tröja, shorts och lite smått och gott på apoteket, nu har jag bara en sak kvar att köpa, Gynnings nya bok ego woman! hoppas det inte är något mer jag måste införskaffa för nu är det inte mycket pengar kvar på kontot! när jag var färdigshoppad var samuel klar med jobbandet så då fick jag agera stylist, vi hittade massa fint, stilig som han är så är det ju inte så svårt för han passar ju faktiskt i det mesta ;) där efter blev det käk och mer spring i affärer, fast i elektronikbutiker och jag hittade maaassa fina tv apparater och datorer som jag hade haft råd med om jag inte skulle åkt ut och rest nu..men men.

är nyss hemkommen från vår mörka och snöiga ( är inte alls ledsen över att dra till värmen på söndag) hemfärd och tänkte snart gå och lägga mig faktiskt, är helt slut efter en hel dag i tuuuusen affärer. jag ska, hör och häpna, jobba i morgon! har ju bara jobbat 3 dagar nu samanlagt på 2 veckor, så jag har blivit lite bekväm av mig och känner lite ångest inför mina 4½ jobbtimmar jag har i morgon..bortskämd som jag är !

en sak som känns lite skumt är att det endast är 3 dagar kvar till jag lämnar landet och jag har fortfarande inte fattat att det är sant, har inte ens börjat packa! när kommer resfebern?!

natt i natt

favorit stund

jaha här sitter jag i min soffa och njuter av morgonstunden. undrar vad denna dagen har att erbjuda? just nu : nyhetsmorgon, keso och knäckebröd.. ( önskar det vore pannkakor, vaknade med ett sjukt sug men ingen mjölk och inget socker hemma..suck..)

bambi på hal is

jösses! ni skulle sett mig tidigare ikväll, eller det var tur ni inte gjorde det förresten.. efter en timmas rygg-aerobic blev jag sugen på att testa det nya träningspasset ZUMBA som kördes på lokomotion denna afton. Detta var en blandning av salsa, samba, aerobic och massa andra dans stilar som jag inte ens kan namnet på. och som gammal fotbollsspelare är man ju inte direkt nån höjdare på dans..hehe...visst efter en flarra vin och med klackar en lördagnatt så kan man ju svänga sina lurviga ibland men detta var knepigt. jobbigt för både kropp och hjärna!

höger , höger, rulla höften, armar upp, armar ut, juck , juck, hopp, saaalsaaaa, juck, juck, skaka, klapp klapp, snurr, snurr, armar upp, saaalsaaaa, vänster, vänster, och så tar vi allt från början igen med lite snabbare fötter och lite snyggare ben och mycket mer höfter, kom igen
....gaaahhh! efter många repetioner lyckades vi i alla fall få ihop hela gruppen på en si så där 40-50 tjejer + en kille, att göra samma rörelser i speglarna i takt till musiken och det såg till och med riktigt snyggt ut :)

fast det känns ändå skönt att man inte är med i lets dance och hade behövt göra detta i klackar och klänning inför hela svenska folket! hehe...

svettig och helt slut stegade jag hem, tog en härlig dusch och hoppade i myskläderna. resten av kvällen har varit lugn med trevligt besök här i soffan, hamburgare, en vit liten luden boll  (en liten vovve, yes ni läste rätt, jag har haft en hund i mitt hem!! jag som endast gillar katter. men måste erkänna att denna var helt okey, förrutom när den fick ett glädjeryck och skulle slicka på mig..bläää där går gränsen! tacka vet jag katter ;))  desperate houswives och det enda som saknades var chokladen, då hade min kväll varit fulländad ;)

bed time next. bäst att man är pigg i morgon, är ju ledig igen ... nöjd :)

god natt på er!

neeeej typiskt

nu har man fått vaktmästaren efter sig.. fick just ett sms där han bad om ursäkt för att han har slarvat bort min nyckel och skrev att som kompensation skulle han kunna bjuda mig på middag! jösses.....haha....jag svarade lite fint att jag tackar så mycket för hjälpen idag och att jag fick nya nycklar gratis räcker gott och väl ! hoppas han inte tog dissen allt för hårt ;)

¤L.E

funderingar på morgonkulan

Härlig start på dagen jag har fått idag. gick upp runt sju tiden, sen begav jag mig ut på en promenad i friska höst luften med rix morgonzoo i lurarna, köpte med mig en kaffe på vägen hem som jag nu avnjuter tillsammans med min keso framför nyhetsmorgon på tv4.

Har redan fått mig två tankeställare denna dag, på radio pratade dom om hur dåligt samvete vi svenskar borde ha som flyger på långa resor nu när kylan kommer hit och vi flyr till värmen. med tanke på miljön är man tydligen oansvarig och självisk! toppen, tack för den. jag som ska flyga både hit och dit i över 4 månader framöver. men jag tycker faktiskt inte man ska skylla på oss ''vanliga människor'' som tar en flystol hit och dit nån gång ibland i livet!! tänk på kändisar, presidenter, kungar, idrottsstjärnor och allt annat rikt folk som tar flyg var och varannan dag..det är väl dom som först och främst ska tänka på hur mycket dom förpestar luften innan jag ska sluta med mina flygningar..hmm...

Svininfluensan är en annan sak som har fått mig att tänka till lite, på nyhetsmorgon är det idag ett hett samtalsämne. Det sitter en gubbe i deras soffa och svarar på frågor från oss tittare om vaccinet. På varje fråga han har fått så har han svarat samma sak : - vaccinera dig, det är din skyldighet mot dina medmänniskor ! det gör mig sur, man kan ju inte bara ta dit EN gubbe, som bara talar FÖR vaccinet man kunde väl tagit dit någon annan med som har en annan syn på det hela. Jag har så svårt att bestämma mig för hur jag egentligen står i frågan om vaccinering eller ej. Är svininfluensan bara uppförstorad av media?! och är det kanske så att läkemedelsverket nu vill tjäna pengar på det vaccinet dom nu har införskaffat och går ut med att ALLA MÅSTE vaccinera sig?! eller är det kanske så pass illa att alla egentligen borde vaccinera sig för att vi ska överleva?! det skumma är i alla fall att den läkaren jag pratade med inför min resa nu sa att det inte är hela världen om jag inte tar vaccinet, det var tydligen inte nödvändigt, så jag har inte och tänker inte vaccinera mig innan avresa. hmm..johannas läkare sa tydligen samma sak till henne, så nu får vi se om vi kommer hem med en knorr där bak och säger nöff nöff eller inte...

nu ska jag hoppa in i duschen, har lite saker och fixa idag, en sak kan jag i alla fall redan bocka av från min ''att göra lista''. hade nämligen vaktmästaren här nyss, jag ringde honom och sa att jag måste byta lås på min dörr eftersom han har slarvat bort en av mina nycklar sist han var här och fixade lite i mitt kök och jag har slarvat bort den tredje och lever nu endast med en nyckel och det funkar ju inte när jag ska hyra ut lyan. snäll och förstående som han är så kom han på två röda och fixade kostnadsfritt nya nycklar och nytt lås :) perfekt.

nä, dax att sätta fart!

bara 5 dagar nu !!!

tjingeling bloggen :) idag har man inte varit nån vidare bloggdrottning precis. sorry! 9 timmars jobb, träning, planering inför resan och telefonprat är vad denna dagen har bjudit på, har även hunnit bli fast i ännu ett tv-program, ULLARED ! denna hösten har verkligen bjudit på bra tv vill jag lova :)

men nästa vecka blir det inget tv tittande mer, då har jag ju lämnat sverige. lämnat landet lagom. mina känslor i min kropp åker berg och dahl bana för tillfället. ena sekunden är jag så lycklig att jag ska iväg så jag nästan spricker, nästa sekund tänker jag på allt som är härligt och tryggt här hemma som jag ska lämna. Jag kan inte fatta att det redan är veckan då jag ska åka !! jösses...det är inte förrens nu jag har fattat vad jag har gett mig in på. men jag vet att när jag väl är där ute i världen kommer jag inte vilja byta bort det mot något!! det kommer bli awesome :)

hörs i morgon bloggen, då har jag mer tid jag är nämligen ledig igen ;) har bara 9 timmar kvar att jobba denna veckan (!) , 4½ timma på torsdag 4½ timma på fredag. jobbar jag heltid?! ja på pappret... men i verkligheten, knappast! jag klagar ju inte, inte så länge man blir betald för full tid! life is gooood.....

nattinatt

¤L.E

godast

aldrig har en kycklingsallad varit såå god som idag! sköööööönt att äntligen fått lite käk i magen och ett stort glas Ramlösa kaktus, det är oftast det enda jag är sugen på att dricka dagen efter. nu ska jag packa på mig massa kläder och ta en promenad i mörkret innan det blir ett pass bodybalance, som nog kommer bli jobbigt idag med tanke på nattens bravader....

kär i mig själv

hon som sa att hon inte var bakis fick snabbt äta upp det..haha.. har inte tagit mig från soffläget än. huvudvärken kom över mig som en våg. men nu mår jag prima skinka igen.

man grubblar, funderar och filosoferar mycket när man blir soffliggandes och stirrar upp i taket. har kommit på en sak här i min ensamhet. det låter väldigt egoistiskt, och det är det också. men ingen ska ta åt sig och jag menar verkligen inget illa. men det ska bli så jäkla skönt att bara åka här i från om en vecka, lämna allt. och mina 2 sista månader ute i världen ska jag vara helt SJÄLV och då ska jag bara tänka på MIG MIG MIG och MIG ! här hemma finns det så mycket mer man måste tänka på. jag känner verkligen inte för det just nu..

och idag ska jag faktiskt bara vara själv hela dagen. orkar, vill och behöver inget annat!

ME MYSELF AND I - JUST THE WAY I LIKE IT!

det blir inte enklare än så .

so what

30 minuters sömn i soffan vände mitt humör nu och när jag tänker på gårdagens utgång så var det faktiskt galet roligt, sista timman är dock en dimma och slutade kanske inte precis så som jag ville. lite blöta ögon på en linda som kanske hade tagit en drink för mycket hehe. men en timma mer eller mindre, vad gör det om hundra år, när allt kommer omkring?:)

och nu ska jag göra nåt med min meningslösa bakfyllesöndag, fast är konstigt nog inte bakis alls (?) ! hur skönt är inte det då..men ni som känner mig rätt vet att kylskåpet här hemma ekar i vanlig ordning. så det är väl det enda som är lite drygt just nu. men jag ska duscha, ge mig ut på en lång härlig promenad och sen bege mig till Stig, praktikanten och hans ICAbutik för att hitta något ätbart. sen ska det bli träning! så får det bli ...

om exakt en vecka är jag i london, på väg till malaysia ;) det gör denna trissta söndag lite lättare att överleva...wiihoooooo

¤ L.E

vi som inte behövde klä ut oss...

kl 9 slog jag upp mina två blå. blir så trött på mig själv...kom nog hem vid 4tiden i natt tror jag. minns inte så väl. småtimmarna är allt för suddiga! ååhh....vingliga ben och tårar slutade kvällen med. men det visste jag redan innan jag gick ut. ibland är man kanske lite för instabil för att dricka vin. eller om jag bara hade hållt mig till vinet hade det nog varit lugnt , allt var fantastiskt kul till en början. men jag undrar hur mycket pengar man har på kontot idag efter allt för många rundor i baren. jag var törstig. det får man äta upp idag. jag vet varför jag bara har varit ute 2 gånger på 10 veckor, min vänn ågren gör mig sällskap idag.....skjut mig!