Äntligen hemma

Idag blev jag försenad på vägen hem från malmö med mitt lilla tåg..som tur var så var det bara EN resenär som klagade men han var å andra sidan riiiiktigt dryg...! han stod och skällde på mig i säkert 10 minuter...suck ! tillslut fick jag honom förstå att det inte var MITT fel att det var fel på rälsen så vi fick köra med reduserad hastighet och blev sena hem..men då började han gnälla över att ALLT ont här i världen ALLTID drabbade honom och att inget gick hans väg här i livet och bla bla bla....han drog en lång historia om hur eländigt allt var och jag bara stod där och undrade om jag helt plötsligt hade fått ett nytt jobb som psykolog eller nåt....

aja nu är jag hemma i alla fall men har insett att jag inte hinner till träningen som börjar om 15 minuter...inte hela världen för jag är rätt mörbulltad efter gårdagens match och eftersom det är så jäkla fint väder så ska jag passa på att utnyttja det i stället och gå en riktig långpromenad..och än så länge är det ju sommar då får man vara lite latare än vanligt ;) träna innomhus kan man ju göra hela mörka kalla hösten i stället...

Har förresten spenderat 1666kr idag och inte ett öre mer eller mindre ! så nu är jag ett par stövlar, en t-shirt, en kofta och en tröja rikare ! :) men ångrar nästan stövlarna lite..fast dom är grymt snygga..men om jag nu får ledigt nov-feb och drar till varmare breddgrader, när ska jag då använda dom lixom? oktober och mars kanske...hmm..jag är nog egentligen inte i så stort behov av att ha dom..men dom är ju fina att titta på i alla fall ;)

strax dax för promenix...

later

*smack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0