svett och tårar

afropowerdancen var skit kul idag, instruktören är helt galen och idag skakade vi som aldrig förr i en timma och svetten stänkte åt alla håll och kanter! efter det passet var jag tröttare än efter en fysträning på grus med fotbollen !! ( då är det illa )
försökte så gott det gick att klämma fram de sista krafterna i kroppen när det var dax för pump i en halvtimma..hatar att börja om från början och inte kunna lassapå vikter som man gjorde innan man tog semester så nja, trög som jag är lassade jag på i vanlig ordning, vilket resulterade i att jag bara blev besviken när jag insåg hur klen jag har blivit om man jämför med innan och som grädde på moset var det en halvtimmas core efterråt och då var jag så trött att jag nästan började lipa...förbannade piss helvete !! så jäkla tråkigt att kämpa i denna uppförsbacke....snälla flytta bara fram tiden 2 veckor eller nåt så man är i form igen......

nattinatt från en grinig Linda 
( hoppas min frustration ger mig krafter att ta mig igenom morgondagens träningspass )

*smack

dax för lite svett igen

yes nu bär det av mot lokomotion ! det blir afropowerdace samt pump och core efter det..
vi får se om jag överlever! det märker ni ikväll för då ska det läggas ut bilder från kalaset i lördags..
kommer det inga bilder ligger jag säkert som en flämtande avsvimmad padda inne på lokomotions omklädningsrum....

*smack


skönhetssömn !

Morgonpigga Linda är tillbaka :) wiiiiie! det gillar vi eller hur? !

inatt har jag sovit som en prinsessa och vaknade redan 06.30 pigg som en lärka men kände hur skön sängen var så jag stannade kvar och funderade lite över allt och lite till, efter kanske en kvart började jag bli trött igen så jag ställde klockan på snooze och snoozade från typ 06.45 till kl 08.00 och det var underbart !! fick stänga av klockan tuusen gånger och bara ligga kvar och somna om :)
nu funderar jag på en sen morgonpromenix...sen blir det en runda på stan med anna!
Jo jag ska fasen ge mig ut....hamburgarna runt min mage försvinner inte om jag bara sitter här i soffan inte !! 
Kom igen Linda, hejja hejja ! på med skorna....

*smack

kommer jag kunna röra mig i morgon?

efter mitt lilla försök till löparunda blev det en fika med Angelina där vi gapflabbade åt lördanattens bravader !
sen blev det en rask promenix ut till Frida på Hästö där vi som vanligt hamnade vid hennes köksbord och snackade skit :) hon lärde mig ett och annat om hur mina kilon från USA ska försvinna, drick vatten Linda, det är skiit bra, kallt med citron i..jag hällde i mig minst 5 glas och blev akut toanödig var tionde minut och inte ett kilo lättare..vattnet rann ju bara rakt ut igen...! men tack ändå frida :) hon visade även en hudlotion som tydligen ska göra huden fast och fin..hon har sina tips hon :) och jag är tacksam men tror att det tyvärr inte finns några genvägar i mitt fall utan det blir nog en strikt kost och träning om jag ska komma i form igen Frida...det är nog bara att inse fakta ! hehe...men skönt att du engagera dig och stötta mig :) tsss..jag ska göra det samma för dig när du ska bli av med dina kilon när du klämmt ut ungarna ;)

vid 7 var det dax att träna Bosu och medans jag har varit borta har dom gjort om passet lite, till ÄNNU JOBBIGARE! jag trodde allvarligtalat inte det gick..men tydligen...fy faaan..! undra om jag ens kommer komma upp ur sängen i morgon..tur att man är ledig i alla fall! det enda roliga med träningen var att skåda brännan i speglarna annars var det inte mycket annat att hänga i granen..darrande ben, rinnande svett och en bilring till mage! tänk vad lite hamburgare och pizza kan göra!

nähä..nu blir det snart sängen !först  vill jag bara passa på att tacka alla som grattat mig idag  :) tuusen tack !
i morgon bjuds det på bilder här i bloggen från ''kalaset'' :)

*smack

pust stånk o stön

nu får man allt lida pin för all skräpmat och glass man åt i miami !! var nyss ute på en löparunda...
eller det som skulle vara en löparunda men som i stället blev 25 minuters halvjogg där jag nog såg ut som en skadaskjuten kråka som hasade sig fram och sen avslutade jag med 15 minuters gång eftersom jag tappade motivationen där på slutet och haltade sakta hemmåt! illa illa..men jag tog mig hem i alla fall och nu är jag stel som en pinne i kroppen, frågan är hur jag ska orka med Bosu passet som är ikväll, och det värsta av allt är att det är mördarpasset ikväll, det segaste jobbigaste hemskaste på hela veckan !! ujujuj...
aja nu kan det väl bara bli bättre.. man börjar ju alltid i uppförsbacke men sen nån gång måste det ju vända...
hoppas man orkar ta sig hela vägen upp till toppen bara !

nu blir det frulle sen får vi se hur dagen ska firas, känner att jag firade ganska hårt i lördags så det räker och blir över så det blir nog inget märkvärdigt idag..

take care

*smack

god morgon !

jaha då klev man upp 03.30 idag då...och det var väl ingen höjdare direkt efter typ 3 timmars sömn..har fortfarande inte lyckats ställa om kroppen med tiden här i Sverige än men efter idag tror jag att jag snart kommer vara tillbaka med mitt vanliga morgonhumör för ikväll borde jag somna tidigt som en stock...
skönt att sluta tidigt idag i alla fall :) redan halv 9 ! så det är bara 2 timmar kvar !
såg att jag visst är ledig i morgon  och på onsdag slutar jag oxå halv 9 sen var jag ledig på torsdag med ! lovely !

förresten, ni vet väl vad det är för dag idag? ;)

*smacken


zoo time






nä jag har inte varit på något zoo..detta är bilder från efterfesten inatt..haha..frågan är vad jag höllpå med ! några glas vin för mycket i fröken Eriksson igår kan jag lova !
det roligaste är att Angelina skriker ut efter min lilla romas med ödlan att jag direkt måste gå och tvätta munnen för annars kommer jag drabbas av salmonella...haha..tvättade jag munnen ?? !! näääää......

nu vankas det bed time ! i morgon ska jag jobba igen efter 3 veckors ledighet som har gått fortare än fortast !
03.30 ringer klockan..wiiie! sååå sugen....
nä nu blir det drömmar om mig och min prins, ödlan ! lööööve

*smack o nattinatt bloggen

fått sig ett skjut

ja nu har allt bloggen fått sig ett skjut igen och besöksantalet pekar uppåt för varje dag :)
härligt att man kan roa någon där ute i alla fall :)

just nu sitter jag och njuter av en kycklingsallad !
vad har hänt undrar ni säkert nu...är hon sjuk ??!! det är bakis söndag och Linda sitter och knaprar blad...

nä gott folk jag mår bra men efter över två veckor med hamburgare och pizza är jag inte ens liiite sugen på skräpmat även att jag är bakis !
tror aldrig det har varit så gott med sallad som idag !! love it

och titta vad jag hitta här :)

jag och sofie på nivå igår innan det spårade ur..hehe


*smack


besök på zoo

herre guuud vilken kväll...dagen har gått åt till att pladdra i telefon och försöka pussla ihop de få minnesbilderna man har  och fylla i varandras minnesluckor så gott det går...
vaknade med rödvin på tapet, bord, element, gardin och matta...det gick tydligen villt till här igår !! hehe...
det blev ett lyckat kalas med fin fina presenter och trevligt sällskap ! tuuusen tack tjejer :)
första stoppet efter festen här hemma blev NiVÅ där det blev några shottar turkiskpeppar i baren innan det bar av till Statt där vi oxå hamnade mestadels i baren hehe tillslut hamnade vi på efterfest där jag var riktigt överförfriskad och ska jag vara ärlig minns jag typ knappt att jag har varit där, eller jo jag får upp några enstaka bilder i huvudet : jag + puss+ ödla, en hemsk hund, hångelsofie, några tårar, och någon som försvann...känns som att det är några hål att fylla där emellan allt detta...tror bestämt att jag somnade med mot någons axel...eller? hmm...aja lyckat var det i alla fall och idag mår jag förvånansvärt bra med tanke på alkoholintaget...nu måste jag ut och jaga föda ! :)

Hörs sen...kanske med bildbevis från nattens bravader !
så länge bjuder jag på några från förra årets födelsedagskalas som jag hade på phiphi :)











*smack

Hulk Hogan

just nu på MTV har dom HOGAN KNOWS BEST WEEKENDBREAK..massa avsnitt med Hogan och hans familj..
han är så jäkla cool! och det coolaste av allt är att jag, Linda Maria Therese Eriksson har sett honom i verkligheten !! jag har varit 1 endaste liten meter i från honom där han satt i sin stora feta vita bil med nedvevad ruta mitt i Miami !!
jag tappade verkligen hakan när jag såg honom, jag bara pekade och försökte hämta andan sen typ skreeeek jag  till Ida sofie och chriss- TITTA!! BILEN  !! omg...!!  och dom fattade ingeting först...vad är det du säger Linda ??!
KÄNDIS I BILEN.var typ det enda jag fick fram..kändes så overkligt att se honom bara sådär, är ju van vid att se honom i tv rutan här hemma och sitta och tänka att guud vilket liv han lever och guud vad häftigt det verkar vara därborta på andra sidan jorden och heltplötsligt stod jag själv där på gatan med honom...helt sjukt ! hehe..och nu är jag tillbaka här hemma i soffan och han är kvar där i tvrutan....är inte sådär kändis tokig och så men han var fasen kul att se i verkligheten ! den karamellen kommer jag suga på länge :)

aja nog om mig när jag speglar mig i stjärnornas glans..
kom nyss hem från en runda på stan..har lunchat med ''gravidafrida''  och fick en födelsedagspresent av henne så här lite i förskott! världens mysigaste rosa filt till min soffa som jag har tittat på länge inne på åhlens och det hade hon tydligen snappat upp och införskaffat till mig :) den är som en dröm..jätte mjuk och go ! en stund efter att jag öppnat mitt paket dyker Mattsson och grabbarna grus upp ( johan, smulis och andy) så vi slog ihop våra bord och hade en riktigt härlig fika stund där vi disskuterade namn till fridas små knoddar som ligger i magen...roligare fikastund får man leta efter..frida och jag skrattade så ögonen började rinna...! trevligt att se Jonas i stan igen, han och johan tillsammans är verkligen helt sjukt kul...dessa historier dom drar asså..!påminner om den gamla goda tiden för nåt år sedan..

nähä nu ska jag förbereda inför kvällens bravader samtidigt som jag kollar på Hogan i Tvrutan :) !


Hogan is the shit

*smacken

överkörd

jag känner mig fortfarande som om jag är överkörd eller nåt på grund av tidsomställningen! ge mig mitt pigga morgonhumör tillbaka tack !!

vad står på tapeten idag då? jooo ikväll ska jag ju ha min födelsedags fest..en sån där fet fest ni vet som my sweet 16 ungarna har på MTV om ni har sett det...så hela dagen går åt till att bli ompysslad så jag ser helt fantastisk ut ikväll, kommer få smink och hår stylat som en riktig hollywodpingla !!
har hyrt hela kyrkan på torget som nu hållerpå att inredas i rosa och guld..dom ska även bygga mig en tron där jag ska sitta med krona på mitt huvud i min gucci klänning...
har noga valt ut vilka som ska få komma och det blir jag med mina närmsta tjejkompisar och resten består av 500 snygga killar som har fått vara på uttagning och visat vad dom går för..
sen kommer förresten Brad Pitt, Beckham och Paul Walker levereras inbakta i en tårta till mig och sedan hoppa ut och strippdansa en liten sväng  under småtimmarna.....
ja som ni hör kommer detta att bli årets fest !! synd för er som inte är bjudna...jag lägger upp bilder här på bloggen sen så ni kan se hur underbart kul vi hade ;)

mmm eller inte kanske...

mitt ''födelsedagskalas för vuxna'' som det så fint heter ska hållas här hemma hos mig i min lilla lya ( inte alls i någon kyrka) och frågan är hur jag ska få plats med girlsen som kommer ikväll ( dom där 500 killarna får hålla till på utegården, hehe )..  men det löser sig säkert..
när vi har drivit mina grannar till vansinne med att sjunga till carola, dansa och hysteriska skratt så ska vi ut och skaka rumpa i Karlskronas nattliv...nä dax att sätta fart..kan vara en god idé att kanske ha det lite städat när man ska ha besök!

Take care

*smack

hetare än hetast !

heja bagge !
hon är hetare än hetast...! och hennes ben är to die for...



*smack och tack

bra start...

Linda borde: * städat * betalat räkningar * tränat

Linda har : * vänt upp och ner på resväskan * dragit visa kortet i ett antal butiker  * frossat i choklad

Resultat: * fortfarande massa saker kvar att göra * flera kroner fattigare * och säkert 1 kilo tyngre


Jaha detta var ju en bra start nu när jag har kommit hem...har som sagt varit på stan och shoppat loss idag och fikat samt svullat choklad..just nu ligger jag i soffan och degar.
vad har hänt med ordentliga och hurliga fröken Eriksson ?!
nja..jag kan väl säga att jag känner mig ganska så avdankad för tillfället..samlar krafterna inför i morgon då det vankas födelsedagsfest här i min lilla lya med tjejerna :) borde egentligen fixa massa inför den nu...hmm...
men let's dance finalen börjar ju nu, den får man ju inte missa....man hittar verkligen alltid skäl till att inte göra det man egentligen borde...hehe



ge mig mina lata dagar på stranden tillbaka

*smacken


borta bra men hemma bäst..? eller? !

när klockan ringde och jag slog upp ögonen och möttes av en grå himel rakt upp i ansiktet, suckade jag, blundade och tänkte: fan det blir inte stranden idag....
Helt rätt Linda!! och även om det hade varit sol hade du nog inte lagt dig på stranden eftersom du är hemma i Sverige nu och temperaturen tillåter nog inte riktigt bikini än men det var jag för trött för att fatta och somnade om igen..

andra gången klockan ringde och jag åter igen slog upp ögonen och möttes av den gråa himlen fattade jag att jag låg i min säng här hemma och inte alls var kvar i Miami...suck igen...ville bara dra täcket över huvudet och sova hela dagen..är sååå trött! pluss att jag inte alls är sugen på att ta tag i allt här hemma, en hel resväska att tvätta, en fest att förbereda, räkningar att betala och kilon som ska bort och sen blir det jobb på måndag igen...jag är  bitter..så jäkla bitter.som vanligt när jag har kommit hem från nån resa...och jag är ju faktiskt den sista som ska klaga...det är ju jag som har fått all den där värmen, jag som inte lyft ett finger på snart 3 veckor, jag som har har fått soa och äta hur mycket jag har velat ett bra tag nu..jag borde vara glad...!! Så fröken Eriksson får nog ta och bita ihop nu och sluta tjura och i stället ta tag i allt här hemma och hålla god min...efter några dagar här hemma är allt som vanligt igen..då är man inne i sitt ekorrehjul....nu lät jag bitter igen, eller hur...haha...aja...skärpning Linda !!
klockan är nu efter nio och vid dethär laget brukar jag redan ha hunnit med en morgonpromenad och käkat frulle men jag är som sagt en aningens sliten efter en hemresa på ca 2 dygn så jag gav mig själv lite dispans idag från alla vanliga sysslor...måste landa och bli den vanliga Linda innan jag drar igång med alla projekt...

dax att sätta fart nu!

ha en toppen dag...och föresten, det är ju FREDAG idag..det gillar vi ju..eller hur :)
( försöker  desperat lätta upp stämningen lite nu efter att  har gett er ett ganska bittert inlägg, hehe )  

*smacken




jetlagad

jaha då var man hemma i Sverige och har fullt upp med att skriva med å ä och ö igen på tangentbordet!
hemresan gick riktigt fort men har bara sovit kanske 2-3 timmar det senaste dygnet ! känner mig typ bakfull eller nåt..
bilder från resan kommer undan för undan, har några här hemma men de flesta ligger i Idas kamera på väg mot Vetlanda men så fort dom finns i min dator dyker dom upp här :)

nu ska man ställa om kroppen med bade klimat, tid och matvanor..usch + 2 ½ kg lyckades jag med under 16 dagar i USA !! har levt pa endast skräpmat..jag skojar verkligen inte ! vitt rostat bröd med smör och sylt till frukost, hamburgare, pommes eller pizza till mat och mega stora bakelser och glassportioner till efterrätt/kvällsmat...

och vad var det första jag köpte nu när jag kom hem?! Jo en stor fet godispåse med massa massa Center..bra Linda!! det lindrar ju säkert din ångest över dina kilon...nja..nää kanske för stunden, tröstäta är ljuvligt..men hur känns det nu så här efterråt då? ! gaaaah fyy faaan !! aldrig mer godis, aldrig mer hamburgare nu blir det grönsaker resten av livet !! .....aaa just det.inte om man heter Linda..haha.skulle INTE troooo det !
det blir i alla fall att komma in i sin vanliga kostvanor nu och sina träningsrutiner så försvinner nog kilona förhoppningsvis innan det är dax för beachen igen !! hoppet är det sista som överger människan..


south beach, Miami

*smacken

miami dag 15

jaha da var det sista kvallen har...i morgon har vi fram till kl 15 pa oss att gotta oss i varmen! sen blir det flyg hem till sverige igen och jag har angest!! hem till tvatt, rakningar, stadning, traning( har bara tranat 1 gang nu pa 2 veckor, det var pa kryssningen och jag har haft traningsverk nu i 3 dagar, det kanns ju kul) , jobb och allt...jag kanner nastan lite stress...kommer ihag forra aret nar jag kom hem efter ca 2 mander i thailand..jag lipade en hel dag over att vara hemma igen..!! usch va kasst jag madde...nar man ar ivag marker man verkligen hur mycket mer det finns har ute i varlden an vad man ser innan for stadsmuren dar man bor..det ar resorna som ger mig energi och kanslan av riktig frihet ! nasta gang blir jag nog borta nastan ett halv ar :) mer om dom planerna tar vi nar jag ar hemma igen...
idag har det blivit den sista shoppingen och  lite steek pa standen..
nu vantar sangen och sen ska jag ta vara pa dom sista timmarna sen i morron !!
snart ses vi i kalla trissta sverige !

*smack och god natt

Miami dag 14

I'm back :) jag har inte drunknat eller blivit uppaten av hajar sa ni kan vara lugna! ar i miami igen och ska vara har tills pa onsdag kvall da det bar av hem mot sverige igen..
hur va nu lyxkryssningen da undrar ni sakert...hehe! ja....vad ska man saga...tanten som vi bokade kryssningen hos hade bokat in oss pa fel bat..inte alls den vi skulle aka med egentligen..vet inte vad hon sysslade med men nar vi stod har utanfor och skulle bli upphamtade av taxin traffade vi 2 andra svenskar, tva killar fran jonkoping som oxa skulle pa kryssning sa nar taxin kom hoppade vi alla 4 in i bilen och taxichaffisen sa att han skulle kora oss till hamnen...nar vi nastan var framme borjade jag kolla pa min biljett och markte attt vi inte alls hade betalat samma pris som grabbarna och dessutom var det inte den hamnen vi skulle till..PANIK !! snabbt ivag med taxi till den andra hamnen som lag 45 minuter bort och killarna blev kvar vid den andra hamnen...det var den baten som dom skulle aka med som vi oxa skulle aka med i fall tantan inte hade bokat fel !! aja..nar vi val kom till varat skepp var det inte halften sa stort som det vi hade tankt oss och full av pensionarer..hehe.lyckat ! men det blev trots allt en lyckad kryssning..mat i mangder och bahamas var lika fint som det ser ut i resekataloger ! lovely..sen rakade jag kara ner mig i en av killarna som serverade maten inne pa restaurang Rio...gaaahhh ! saknar honom redan..hehe nada..sa illa ar det inte..man hittar ju alltid en semesterkarlek nar man ar ivag....han har jag snart glommt..
traffade nyss killarna som akte pa den andra kryssningen och vi hade tydligen inte missat nat sarskillt pa den andra baten sa det kanns bra ! ikvall blir det den sista shoppingen och nagot gott att ata..
sag vadret infor i morgon och det ska tydligen regna :( neeeeeej ge mig sol i morron och sista dagen tack !!
na nu kurrar magen !
take care

*smack

miami dag 10

god morgon ! idag skiner solen men ut over havet ser det kolsvart ut..kul dit ska vi snart..lyckat med storm nar man ska pa kryssning hehe..vi fa se hur det gar..ar lite svullen pa benet fran getingsticket men ar fortfarande vid livet :)
har atit en fin frulle och nu vantar vi pa taxi som ska ta oss till baten! wiiiee inte varje dag man aker pa lyxkryssning med spa och gratis mat :) Bahamas here we come !
nu ska vi ut pa dom sju haven...


take care

*smack

miami dag 9 ( uppdat 2 )

vadret var ju ingen hojdare innan idag sa nar dom andra spelade kort ( jag ar sa dalig forlorare sa jag ville inte vara med hehe ) sa tog jag en strand promenad och satte mig i sanden och filosoferade lite..efter det gick jag och Ida och tog en smaskig fika pa Big pink..varldens storsta kaka och jag rakade spilla lite vanilj sas pa benet men torkade snabbt bort det och tankte inte mer pa det och sen sprang vi ivag och kikade lite i nagra affarer, hittade ett par skit snygga jeans som jag nog ska inforskaffa innan vi drar hem.nar vi kom ut ur butiken var det stralande solsken sa vi sprang hem och bytte till bikini och la oss pa beachen..det var inte stekande sol men helt okey.nar vi lag dar och laste lite sa kande jag hur det stack till i benet !! AAAJ..!! en jakla geting javel..! sist jag fick getingstick sa fick jag aka in pa sjukhus, jag blev  helt ur och typ svimmade..men det kanske berodde pa att jag fick 6 st..hehe..nu ar jag bara lite om pa benet och har kannt mig lite snurrig och varm och sa men jag lever i alla fall :) jag borde nog torkat bort vaniljsasen lite battre! attans..
aja ikvall har det blivit lite mc donalds och nu ska vi snart hem och sova..imorgon blir det lyxkryssning till bahamas!
hoppas verkligen vadret haller sig fint !

*smack och god natt

miami dag 9

suck !! jag vill steka pa stranden men det ser dock inte ut att bli sa idag heller ! andra dagen har med  regn..eller idag ar det inte sa illa..det ar sol och regn om vart annat men inget direk beach vader sa alla haller till pa vart hostell och slappar.ska umgas lite med chriss och sofie snart som aker hem till sweden vid kl tre..ha hort att det ar var hemma och jag hoppas att det inte blir nagot bakslag med sno eller nat tills man kommer hem..det har redan gatt over halva tiden har borta..det gar sa jakla snabbt ! sa snart ska aven jag ta mitt pick och pack och fara hem..typ 6 dagar kvar. i morgon aker vi pa lyxkryssning till bahamas och jag hoppas verkligen pa SOL ! battra pa brannan lite som nu borjar blekna bort ! hmm...skont att varaa har borta i varmen i alla fall..det ar ju varmt trots att det ar mulet...sitter har i kortbyxor och linne nu :) lovely!
nu ser jag att det kommer nagra solstralar..man kanske ska ut och forsoka fanga dom ? horde att vadret skulle bli lite battre framat eftermiddagen ! hoppas hoppas !

hej sa lange !

*smacken

miami dag 8

regn och rusk ! hela natten var det ovader och det blev oversvamning pa varat hostell !! sa idag tog vi bussen till Adventura mall och shoppade :) det blev bikini, vaska och lite smatt och gott..fa se i fall vadret blir battre men det skulle tydligen vra daligt i morron med sa da blir det ingen beach..tyvar tyvarr men snart drar vi til bahamas och dar hoppas jag pa solsken igen :)
nu ska vi snart ivag och kaka med sofie och chriss..det blir fridays idag igen :) deras sista kvall har innan dom drar hem till sverige och lilla vetlanda igen sa vi far val lyxa till det med en efterratt med :) det blir nagra kilo pluss har borta hehe..far man trana bort nar man kommer hem..den dagen den sorgen... :)

ha det bast dar hemma !

* smack

miami dag 7

ingen blast idag sa det var skiit varmt pa stranen..vi gick och la oss pa en grasmatta under nagra palmer i stallet for att pressa hela dagen, och drack en frappuchino ( sakert jatte fel stavat nu )  fran starbucks ! starbucks i mitt hjarta ! och nyss var vi pa Fridays och kakade..typ 4 gangen denna veckan..hehe..fridays is the shit !
nu ar det jatte mulet ute och dom varnar for aska sa vi ska bara sitta inne och spela kort med soofieoch chriss ikvall..imorgon blir det troligtvis regn sa da ska vi aka till shoppingcenter och spendera lite pengar :)
blir inga langa inlagg nu for tiden men sviin dyrt att sitta har och knappra pa tangenterna i detta land !!
men det bjuds pa mer nar jag kommer hem, och bilder sa klart ;) men det ar langt tills dess..har over en vecka kvar har ! lovely
over and out

*smack

miami dag 6

idag ar jag stektare an stektast ! smorde inte in mig eftersom solen knappt har tatt pa mitt skinn de senaste dagarna men idag brannde det pa ordentligt ! nice ...! lika bra det eftersom det ryktas om regn nu i en vecka :( forhoppningsvis inte pa bahamas ! nu ska jag Ida sofie och chriss ivag och kaka tacos sen blir det FEST ! sag forresten en kandis i forgar men hinner inte beratta om det just nu ! magen kurrar pa oss!!
ha det kalas for det har jag =)

*smacken


miami dag 5

idag har vi i vanlig ordning varit pa morgonpromenad och sen blev det steeeek pa stranden med klarbla himmel..
fick dock inte bada idag av nagon anledning som jag inte riktigt forstod..men nar jag och Ida kastade oss ut i vagorna tog badvakten megafonen och gapade nagot om att vi var tvungna att lamna omradet..jag som tyckte det var sa kul att flyga som en vante bland vagorna.. :) nar vi sedan lag och spanade pa beachen markte vi att vi typ var omringade av massa massa valtranade killar !! BARA killar :) har nog aldrig sett sanna muskler innan som dom vi fick skada idag ! hakan lag i sanden och tungan hangde ner till knavecken...men det var nat som inte stamde....deras badbyxor var lite val sma, och dom kramades lite val mycket, och pussades pa kinderna ( ? ) ....aaa meeeen KUUUUL vi har legat och spanat pa bogar hela dagen ! stranden vid torn 12 ar tydligen befolkad med homosexuella..suck ! aja nu vet vi det...dar hade man ju ingen chans direkt men vi fick ju magrutor att titta pa i alla fall.. :) mer valtranade killar far man leta efter !


*smack

miami dag 4 ( uppdat 2 )

sag precis pa natet att operalaten vann melodifestivalen..dar ser man! ha legat pa stranden och lyssnat pa bidragen i Idas ipod idag for att fa lite schlager kannsla aven att man ar pa andra sidan jorden!
miami ar fortfarande helt lovely och helt i min smak !! idag pa stranden till exempel kom det ett karnevaltag och dansade forbi helt plotsligt..!kul med lite underhallning...
nar vi var fardigstekta for dagen satte vi oss i grasmattan och spanade pa volleybollkillarna som lirade helt brunbranda och svettiga ;)varfor foddes jag i sverige?! det ar ju har man ska bo !!
nu blir det snart kak med sofi och chriss...tror det ar pasta som star pa menyn idag...har ju bara fyllt magen med pizza och hamburgare de senaste dagarna..hehe
take care!

*smack


Miami dag 4

god morgon bloggen ! har ar klockan 8.10 ! jag och Ida har val kanske inte riktigt stallt om oss med tiden an..vi vaknar jatte tidigt och har typ inget att gora sa da far det bli promenader innan frullen och det kan ju vara ganska bra eftersom vi lever pa hamburgare och pizza :) sa strax ska vi ut och motionera innan beachen !
blev lite dalig uppdatering igar men vi gick och fixade med lyxkryssningen vi ska pa och nu ar det bokat och klart :) 20 mars drar vi till bahamas !! wiiiiiiiiie !!
sen var vi pa star bucks och tog en kaffe och njot av varmen pa uteserveringen, sen blev det langpromenad vid stranden i det underbara vadret..regnet som kom mitt pa dagen drog bort och vi fick stekande sol igen :)
vi begav oss sedan till Friday's dar dom har sa satans god burgare..!! dar satt vi typ tva timmar och drack ol och kakade gott med Sofie och Chriss samt kollade pa alla feta bilar som gled forbi ! helt sjukt snygga...
idag blir det beachen och en lugn kvall...hoppas allt ar bra dar hemma..jag saknar inte sverige ;)

*smack

miami dag 3

idag borjade det tro det eller ej regna pa stranden sa vi flydde och sitter nu har vid datorn..
hors lite senare ikvall..nu blir det duschen!

*smack


Miami dag 2

idag steker solen hetare an hetast !! sjukt harligt att vara har !
har varit pa stranden idag oxa men bytte plats..bort fran alla kids som har spring break! det var inte sa kul igar nar dom i princip satt pa ens handduk och drack ol och kakade ostbagar lika stora som mitt langfinger !!
idag hamnade vi istallet bland lite folk i var egen alder, brunbranda killar med sexpack ;) bling bling, guld, yo yo och hogljuda svarta amerikaner och guud vad jag trivdes !!
harligare manniskor far man leta efter ! det spelar ingen roll att dom vager 50 kg for mycket for dom bar verkligen upp det, dom klar i det med sitt guld, blingbling och deras skona personligheter ! dom ar stollta over hur dom ser ut och det lyser verkligen om dom ! var sa jakla kul att bara ligga och titta pa dom nar dom skakade rumpa, sjong och hade sig! lite mer av det i sverige tack...!
ikvall blir det att fixa med lyxkryssningen :) laaangtar!

hoppas allt ar bra dar hemma !

Take care\

*smack

Miami dag 1

efter en laang flygresa som gick forvanansvart bra sa anlande vi till miami igar kl 19.00..var tid har borta..kl var val typ 00.00 i sverige! resan tog oss ett dygn sa vi var bra slitna men idag har vi varit uppe med tuppen och legat pa stranden och glassat..det ar spring break har nu sa stranden var full med tusentals ungdomar !! folk overallt !
kanon vader men dyra priser och fet mat ! men det visste man ju sen innan...
allt ar i alla fall kanon..ska fixa kak snart och sen ska vi mota upp sofie och chriss ( fran vetlanda) dom har snart varit har i 6 veckor sa dom ska lara oss ett och annat om livet har sa man inte ar helt vilsen i stora amerikat :)
inte sa roligt inlagg nu kanske...ar ganska hungrig..men nu vet ni att jag lever :)
take care !


smack

vink vink !

uppe med tuppen som vanligt ! om ca 1 timma går tåget och då säger vi HEJDÅ SVERIGE !

*smack

Miami here we come !

nu är det alltså dan före dan !! imorgon bär det av mot varmare breddgrader..Miami , om någon nu har missat att jag ska dit :) har haft lite småstress idag och fixat allt in i det sista..men nu sitter jag och Ida i soffan och ska snart krypa till sängs och sova 4-5 timmar sen ska vi upp och kila ner till tåget 4.38 som tar oss till kastrup !
sen säger vi HEJ DÅ SVERIGE! HEJ DÅ KYLA!  :)
bloggen kommer såklart uppdateras så flitigt det går, så ni kan följa mig i värmen :)
bed time!!
natt i natt

*smack

wiiiiiiiie :)

jaha mina vänner, då var man ledig från och med nu och 3 veckor framöver !

hur ska då dessa dagar spenderas?
Jo..imorgon lyfter planet till Miami och där blir det sol,bad,shopping och lyxkryssning till Bahamas :) så det kommer nog inte gå någon nöd på mig direkt ! och när jag kommer hem är det dax för födelsedagsfest..
så idag har jag endel att stå i..lokalen till festen är precis fixad *pust..nu återstår det att skicka inbjudningar,  fixa med pengar till resan, musik till min ipod, packa, städa, diska, träna, träffa anna och tove, fixa kamera ( min är ju trasig och ska köpa ny i USA :) ), umgås med Ida som kommer hit ikväll och sen har jag säkert massa mer som jag ska göra idag men som jag inte kommer på just nu men förhoppningsvis märker jag det innan vi åker i morgon!
så nu är det hög tid att köra igång !

*smack


linda lipsill

snyft och snörvel ! såg det bästa avsnittet på mycket mycket länge från the hills nu !!
började nästan lipa..blev både rörd, arg och glad..allt på samma gång i samma avsnitt...
The hills is the shit...




*smack

deg söndag

idag har jag inte gjort många knop..jobbdagen var till belåtenhet, mumsa kakor på kontoret några timmar var inga problem för mig direkt ! här hemma har det blivit lite packning men mest chill i soffan!hade ingen alls lust med att laga mat idag så jag har levt på kakor, mjölk, choklad och bröd ! nyttigt linda..nyttigt...
Deg-linda en deg-söndag...

1 dag kvar..sen börjar resan mot varmare breddgrader !! :)

*smack

sockerchock

sitter här i min ensamhet..ingen som har rast nu så då får man tröstäta lite som plåster på såren...det har blivit medhavd choklad och sen råkade jag visst hitta lite kakor som låg här på kontoret och längtade efter mig :) kakor med mjölk det är grejer det !!
men nu mår jag illa...
att ha jour på karlskronakontoret är lika med sockerchock!
ska lägga mig på soffan lite nu och kika på tv och vila magen..så dom sista kakorna oxå får plats sen ;)

*smack

plåt del 2

           



           



           




*smacken

äntligen !!

i natt har jag verkligen sussat sött !! som en prinsessa...med massa härliga drömmar :)
hela 8 timmar blev det..behövdes nog efter en vecka med 5 timmar per natt..
nu ska det minglas ( har jour ) på kontoret fram till tre tiden och förhoppningsvis blir det bara det jag ska göra på mitt arbetspass idag :) lovely..mer jour tid till fröken Eriksson tack..!
finns inte så mycket att sysselsätta sig med här på kontoret, blir väl att redovisa lite sen lär det bli facebook och bloggen för hela slanten och underhålla folk som har rast här..passar mig utmärkt en söndag..

*smack

Tatuerad :)

Yeeees idag har jag tatuerat mig ! ! helt sjukt ont gjorde det..jag bet mig i läppen av smärta ! inget jag vill göraom..
och speciellt fint blev det inte heller..inte värt det för fem öre..sitter här hemma och tycker synd om mig själv!
hur snyggt är det att ha en blå/lila/röd fotboll på hela framsida lår då ??!
okey det är ingen riktig tatuering...lirade fotboll ute innan i snöblask och fick typ ett skott på låret som sved satan !!
och nu har jag då alltså en blå/lila/röd fotboll som pryder mitt uppsvullna lår..Man ser lixom till och med mönstret från sömarna på bollen...AJ ! fick även ett skott på handen som var iskall och fick pissont men fick bita ihop och inte visa en endaste miin eftersom det var innanför straffområdet! min första fotbollsmatch på över två år och jag minns verkligen inte att det gör så jäkla ont att utöva denna sport...men nu ska jag ju som sagt iväg på semester och när jag kommer hem spelar vi förhoppningsvis på gräs och i bättre väder då kan det till och med vara riktigt kul och värt smärtan !!
men inte idag inte...förlust blev det oxå så nu sitter jag här hemma i soffan och tjurar helt ensam...inte bara över fotbollen utan över att det inte finns något att göra nu fram tills man ska gå och lägga sig, har ingen mat hemma, inget godis och inget sällskap...
kul lördag kväll...är i och för sig inte på humör för att göra nåt annat ändå..så det är nog lika bra att jag sitter här i min ensamhet tills jag kommer på bättre tankar !!


*smack

så klart

då vaknar man upp idag på morgonen halv fem och har värsta fina frisyren (?!)..hur ofta händer det då? bara att borsta det lite och sen på med spray..skönt tänkte jag och stapplade iväg mot jobbet nöjdare än nöjdast..ingen bad hairday här inte ! :)
speglade mig i hissen ner och var så fin så fin med mitt blonda svall som låg perfekt...vad händer sen då??!! jo...då snöblaskar det ju så klart ute och blåser typ storm..aaa men KUUUUL !! när man för engångskull är lite fin i håret så tidigt på morgonen !!
så nu får jag gå runt med mitt burr och se ut som ett yrväder..precis som vanligt....


*smack


het hetare hetast

asså det är något med den där mannen..! Han med det långa håret som sitter där och skakar vid pianot !!
hans fingrar.....snabbare än blixten och han kan hållapå i all evighet! vilken dröm...haha :)

läggdax för lääängesen för fröken Eriksson!!
nattis

*smack

hade egentligen behövt vila både kropp och sinne..

men det blev träning idag oxå.. dock inte så hårt..20 minuters kondition och sen pumpa mage 30 minuter på core...det var ingen bra instruktör idag..hon kan slänga sig i väggen !! hon typ fuskade på varenda övning, gjorde armhävningar på knäna och sånt.nä tacka vet jag Linas pass.dom är grymma ! skönt att man slipper laga mat nu efter träningen. jag är fortfarande mätt efter lunchen innan idag, vi tog ju efterrätt oxå det är ju fredag! det var Tove och jag lixom inte sena med att fira.hehe
och snart ska jag iväg och digga till Robert Wells..lite oplanerat men Angelina frågade om jag skulle hängapå och det är ju inte varje dag man får höra han spela så jag ska med. Kommer väl vara pisstrött på jobbet i morgon..men det får man ta! kommer lite fler bilder sen ikväll i fall jag hinner lägga upp dom !
ha en trevlig fredagkväll kära läsare!

*smack och hej

Robert wells

Nu ska man visst iväg och kolla på Robert Wells ikväll..Angelina som bjöd med mig :)
bäst att kila till träningen så jag hinner göra mig redo för kvällens tillställning sen ..



*smack

plåtning

           
                                               
           



kommer fler ikväll...nu blir det träning!

*smack så länge

stress

jag som trodde att jag hade hur mycket sommar kläder som helst men det var tydligen fel..nu när man väl ska förbereda packningen hittar man ju ingenting!! vet ju inte riktigt ens vad det är man ska ha på sig over there..Thailand var ju lätt, typ samma linne, ett par slitna shorts och flippflopp hela veckan lång och på kvällen bytte man kanske om till nån slapp klänning..soft ! men här känns det som det ska vara lite mer dressed..men allt kanske inte är glitter och glamour i Miami som man ser i musikvideos..där är det ju blinbling och högklackat som gäller varesig det är på stan eller på stranden!
what to wear ?? !! aja..har ju lite kläder nere i tvättstugan med så där kanske man hittar nån gammal trasa..

måste fixa hem lite ny musik oxå så man har nåt hörbart att lyssna på under 12 timmars flygresa !! några tips på låtar??hjälp tack!!

håller på att ragga lokal oxå.. till min lilla fest när jag fyller år..men det går inge vidare..vi blir kanske 15-20 tjejer och det är för trångt i min etta om man ska bjuda på lite att äta och så sen ska det ju säkert dansas endel med innan det blir utgång om jag känner oss rätt :) har lite smått stress över detta eftersom jag kommer hem bara en dag innan festen ska vara, så allt måste vara fixat och klart nu innan jag åker!!

Tove får ge mig råd om en timma då det vankas lunch på 1344 :) här hemma gapar kylskåpet lika tomt som vanligt..men ikväll ska det mumsas choklad eller halloumiost för nu är det helg !!

nä dax för some makeup!

*smack

blää

För mycket jobb + för lite sömn + för mycket träning + för lite mat = yrsel och illamående och täppt näsa!
usch och fy...ställer nog in min morgonpromenad idag när jag kommer hem från jobbet.lika bra det för det kan vara en god idé att kanske börja tvätta inför resan och städa lyan i stället! stress..
skönt att sluta 8.30 idag i alla fall :)

*smack

ett gott skratt förlänger livet

jaha som jag misstänkte så gick det inte alls bra med det där att jag skulle ta det lugnt på träningen idag..först blev det 25 minuters kondition och efter det blev det Pump en timma, där jag och Tove lassadepå i vanlig ordning..helt döda var vi när vi gick hem innan! träningsverk i bröst lär vi ha i morgon, vi råkade visst missbedömma vikterna och tog lika mycket som våran biff  till instruktör och till en början kändes det riktigt bra men ack så det brännde i armarna i slutet och då var det ju bara att fortsätta för vi kunde ju såklart inte vika oss och visa att vi var trötta..!typiskt oss..något som vi kommer att få ångra i morgon...hehe aj aj aj !!
nu blir det en lugn kväll i soffan..nice !

måste bara bjuda på en härlig bild på Siri, Tove och mig som Fredde tog under plåtningen till ronnebygatan.se, när det spårade ur :)
skratt-attack :)


kanske bjuds på fler i morgon om ni vill se mer..

*smack och tack

kliade i fingrarna

håret blev kalas :) som vanligt..inga större förändringar och ni kommer säkert inte ens se att jag har klippt mig..men det känns så jäkla skönt att bli av med slitna toppar när man har så långt hår så nu är det friskt och fräsht !

har även handlat lite kläder idag igen..kunde inte behärska mig, det kliade i fingrarna..blev en skiit fin lite högre jeanskjol som jag har spanat på länge samt två linnen och en mjukiströja..lägger inte ut några bilder nu för ni kommer få se kläderna sen ändå på kort från miami där jag äntligen kan använda mina sommarkläder :) och idag lyckades jag handla kläder som INTE var blåa..så lite tänkte jag allt efter när jag shoppade..hehe

efter min lilla impulshopping hämtade frida upp mig så drog vi ut till Maxi och handlade mat..eller jag skulle handla mat men kom i stället hem med en ny orkide ( som inte ens får plats här hemma bland alla andra krukor och prylar men den var ju bara sååå fiiin ) , balonger och serpentiner till min födelsedag och Nicole Richies bok Sanningen om diamanter som jag tänkte att jag kunde läsa när jag ska på semester..så nu har även jag handlat på bokrean..vuxen poäng till mig :) Fridas korg var fylld med massa nyttigheter men jag tyckte det var roligare att handla allt annat än just mat..det enda jag fick med mig hem i matväg var lite kött som jag nyss åt upp tillsammans med sallad och tzatziki...smaskens

snart ska jag iväg och träna..skulle egentligen gått på Box men min träningspartner svek så nu blir det Pump i stället..ska nog inte köra så tungt idag för jag är täppt i näsan och vill inte att nån hemsk sjukdom ska bryta ut när man ska vara ledig..nu ska jag hoppai träningskläderna..!
hörs nog sen

*smack


nu är det sax dax !

har precis varit ute och gått i pissvädret med anna och nu ska jag till angelina och fixa frissan :)
wish me luck nu när burret ska av ;)



*smack

skumt ?!

det måste vara något fel på mig !! Sov högst 5 timmar i förgår natt och 5 timmar i natt med och ändå är jag pigg som en lärka ! jag blir ju rädd för mig själv..jag borde ju gå runt som en zombi !! när klockan ringer 03.40 och 04.40 varje dag så ska man vara dead meat !

men nej nej inte om man heter  fröken Eriksson inte!!

*smack

snart får jag min prins ;)

om några år kommer staten att få betala dyrt för mitt bröllop ! för då ska jag nämligen gifta mig med prins Carl Philip :) en fågel viskade i mitt öra att han och emma har tagit en paus i sitt förhållande och jag förstår honom...10 år med en brunett!! han behöver förändring ! och då passar jag  fröken Eriksson alldeles utmärkt med mitt blonda svall !!
så Carl Philip nu får du passa dig för nu kommer jag efter dig ;)



*smack


resultat

jaha hur har det gått för mig idag nu då med allt jag skulle göra? njaaa..inte helt lyckat..har kollat upp lite om lokal till födelsedagsfesten men inget bokat än, boende är ju fixat dom 2 första nätterna i Miami men inte mer, packningen har jag inte alls tagit tag i eller räknas det att jag köpte en ny t-shirt som jag ska ha med mig? :) växlat pengar, nääää (stress)
handlat mat har jag gjort och till och med lagat till den och ätit upp den! fikat med anna har jag oxå hunnit med och nu återstår träningen som börjar om en timma..Idag är det 30 minutes core och 1 timmas bosu..mm det är vad jag har hunnit med idag. slutar halv tio i morgon så då ska jag väl hinna med endel. ska förresten klippa mig då !! inga drastiska förändringar dock..ska se i fall Tove tar med lite kort sen idag från hennes kamera som jag kan bjuda på här i bloggen ikväll...så kika in här lite senare så kanske jag har lagt upp några !

*smack

god morgon

eller nja god middag om man ska räkna efter min dygnsrytm..idag ringde klockan 03.40 ! och 03.39 vaknade jag..såå stöörigt !
det kändes riktigt tungt! och om jag bara hade fått sova just den enda lilla ynka minuten så lovar jag att jag hade varit mycket piggare..det kändes så i alla fall men men det var bara att palla sig upp till jobbet och klistra på det där lilla leendet och vara trevlig! lite kämpigt var det allt eftersom jag satt uppe och kollade på desperate igårkväll när jag egentligen hade behövt sova..men kunde ju inte missa nu när dom kör i gång igen så som jag har längtat !! men kom på innan idag att jag missar hela 3 avsnitt  ( !! ) nu när jag drar till miami ! ska man stanna hemma kanske ?? !!
skulle inte tro det :)
kom nyss hem från en kämpig promenad, sliten efter träningen igår! och nu har jag massa jag ska fixa och dona med idag..*kolla upp boende i miami * fixa med pengar *fundera över packning * fika med anna * fixa lokal till min födelsedagsfest * handla mat * träna och till slut SOVA ! full rulle idag med andra ord ..

take care

*smack

DESPERATE HOUSEWIVES

Missa INTE Desperate houswives som är nu på kanal 5 !!
ÄNTLIGEN !! som jag har läääängtat...



*smack

Linda hissar och dissar

jaha denna gången kom den 2 dagar sent..sorry !! bättring bättring ..

Veckans hiss ( v 9 )

Fredags lunch på 1344- alltid lika gott där på fredagar då det oftast serveras någon god köttbit med potatis i olika varianter och alltid gudomlig sås !! där hittar ni mig och tove på fredagarna :) mumma !!

2 Fettisdagen- mer sånna dagar tack när svenska folket kan svulla med gott samvete :) 3 semlor lyckades jag pressa ner!

3 Tulpaner- Nu finns det färglada tulpaner i varje butik till olika pris och jag kan säga att det funkar lika bra att köpa billiga på hemköp som dyra i en riktig blomsteraffär..mina har nu stått sig i en vecka och ser fortfarande lika vackra ut :) *vårkänsla!!


Veckans diss ( v 9 )

1 Scoretts frånvaro i Karlskrona ! Jag vill ju köpa snygga vårskor men då finns det inte många bra butiker i stan enligt mig..ge oss Scorett !!

2 Melodifestivalen - Denna veckan ägde den rum i Malmö och de flesta bidragen sög..Vi sattepå egen musik i stället..

3 Kändisromanser som blir uttjatade..visst det är en stor sak att vår blivande drottning ska gifta sig, men dom behöver inte tjata om det på nyheterna i flera dagar och att Bagge har hittat kärleken i let's dance blev oxå drygt att höra om ! hela fredagens program förstördes av programledarnas påhopp mot kärleksparet..det var inte alls underhållande..bara pinsamt..skärpning!låt dom vara lyckliga i fred..men visst, lite skvaller är ju alltid kul fast i lagom mängd tack!!

Denna veckan ( v 10 ) har ju redan börjat och jag har redan allternativ till söndagens listan :)
over and out

*smack

Sol i malmö

här skiner solen och humöret är på topp ! så fort jag får några minuter över så sitter jag och planerar i mitt huvud vad jag ska ha med mig på resan som är om exakt en vecka !! :) wiie ! nu är det en annan resa som vankas, nämligen hem till karlskrona !
tjingiis så länge !

*smack

springa till jobbet

varför blir jag alltid sen och stressad när jag har sovmorgon på jobbet för ??!!
aja..jag måste kiiila !
hörs sen

*smack

statistik

yeeeeeeeeey !!
besöksrekord här i bloggen idag !! :)

*smack och tack

7 dagar

Varför ska det vara så förbaskat kul att gå ut och festa på helgerna??! man är ju helt förstörd i kroppen sen när man ska träna på måndagen !! *pust..men jag överlevde denna gången oxå..

lovade ju veckans lista och bilder från helgen men det kommer tyvärr inte idag heller..!!
Jag är helt uppe i varv nu !! kan typ inte koncentrera mig..

JAG OCH IDA SKA TILL MIAMI OM 7 DAGAR !!



vi bokade precis :)
nu vet jag två stycken som kommer ligga och fundera på packning, väder, pengar o allt annat i natt !
wiiiiiee så skönt det ska bli..men måste erkänna att jag är lite nervös..två små bönder borta i staterna..hehe!
nä nu ska jag försöka varva ner lite innan det är bed time !!

nattinatt

*smack

mingel

Det har blivit ganska lugnt nu efter jobbet ändå..hade inte så många andra allternativ! har fixat lite med disken, kollat upp biljetter till Miami :) och läst massa bloggar som är väldigt bra tidsfördriv när man bara vill softa..nu kikar jag lite på mina kort i datorn och hittade denna som jag har glömt att visa från brölloppsmässan.Här är jag, tove och fredrika när vi minglar runt i våra ''fest klänningar'' mellan visningarna då vi bytte till dom andra klänningarna som jag har visat innan på bild...



Nu ska jag snart bege mit till träningen..Idag blir det bosu..är väl inte så jätte motiverad eftersom jag vet hur jobbigt det kommer att vara tack vare alkoholen i helgen !! bläää

*smack

hemma

jag måste bli bättre på en sak..att bara vara hemma och inte göra ett piss.låter kanske jätte enkelt och härligt för många men jag får panik, ångest, stress och damp! en lugn halvtimma efter jobbet är helt okey och faktiskt riktigt skönt men sen börjar det krypa i kroppen på mig ( som nu) och så får jag ångest för att jag inte gör något med dagen! om jag nu satte mig ner och kollade på en film nu skulle jag få så mycket ångest efteråt att jag inte hade vetat vart jag skulle ta vägen!! jag vill helatiden att det ska hända saker, prestera och utnyttja dagen till max, gillar nästan när jag har det lite stressigt !
men idag på jobbet bestämde jag mig för att jag bara ska stanna hemma fram tills träningen ikväll och inte lyfta ett finger..fast jag sitter redan här och gör planer i mitt huvud över allt jag ska få gjort innan dagen är slut..diska, sortera tvätt, promenera, fixa lite inför resan till Miami nästa vecka och massa massa mer! Jag kan verkligen inte sitta still, jag blir nästan trött på mig själv..det är jobbigt att alltid försöka hålla sig aktiverad !
En vänn sa några kloka ord en dag när jag var helt tokig av att inte ha något att sysselsätta mig med : - Linda du måste lära dig att uppskatta tiden då du gör INGENTING !! det var typ ett år sedan och jag har inte blivit ett dugg bättre..det har snarare gått åt andra hållet....

*smack

lika risig varje måndag

nu har jag gjort halva min jobb dag :) så jäkla skönt..måndagar är alltid lika tunga speciellt när man har varit ute och slirat på lördags natten..*sliten ..men nu har jag som sagt bara 3 timmar kvar!! ooops dax att sticka till tåget nu så man kommer hem !!
hörs snart...

tjingis
*smack

längtar efter sängen

guuud vad skönt det ska bli att sova sen. jag är tröttare än tröttast! 
ska bara kolla på reprisen av The Hills först som är bättre än bäst ! :)
har spenderat hela dagen ute hos gravidafrida på hästö..där har vi babblat om allt från dåliga ligg till hockey..inte bara killar som snackar om sånthär..hehe..vi blev lite trötta efter maten och slappade i soffan och vräkte i oss glass, grädde och chokladsås ! kanske inte så farligt för Frida eftersom hon äter för 3 ( tvillingar i magen ju ) men för MIG som bara äter för mig själv och ingen annan..aja.tänkte att det jämnar ut sig när jag promenerar hem..men det blev inte så mycket promenad för min del det blev bussen :) på söndagar är det faktiskt okey att både svulla och inte motionera..
ringde och kollade läget med Tove under bussfärden hem och det blev många skratt åt nattens bravader..vilken suuperkväll asså ! nä nu blir det The Hills...och jag är lessen men veckans lista kommer även denna gång en dag för sent!  så i morgon har ni mycket kul att hitta i min blogg..veckans lista och bilder från helgen :)
sov sött !!


frida tove sophie och jag, igår lite överförfriskade :)

*smack

när man minst anar det...

den smög sig på i duschen, då fick mina ögon för sig att golvet rörde sig. nu är det någon som har tagit sig in innanför pannbenet på mig oxå och bankar på hjärnan..lagom skönt ! sen känns det som något har krypit ner i magen och försöker leta sig upp i halsen och ut genom munnen ! blääääää
kan det vara baksmällan som är boven i dramat ? !!

KUL...

*smack

??!!

asså mitt mitt minne från gårdagen är som bortblåst..
detta minns jag inte ens liiiite !! blir ju nästan rädd...






ojsan..vi ser allt lite slitna ut ( skäms) men med tankte på alkoholintaget igår så är det nog inte så konstigt..
och jag tänkte att jag skulle vara ärlig här i mitt bloggande och inte bara läggaupp fina, normala kort utan här får ni se hela sanningen..!!och det finns mer att hämta gott folk.. hehe..så fort bilderna finns i min dator kommer dom upp här :)

förresten..jag har fortfarande inte kommit in i duschen men nu jäklar !!

*smacken


bakis?

oj vad det pimplades vin här hemma igår kväll..!! galet kul även att melodifestivalen sög!! vi satte på lite reggae och timbukto i stället och jag bara önskade att jag hade värsta högtalarna så jag kunde dunkapå ordentligt och ge igen på min granne..! men mina högtalare till datorn var inte mycket att komma med..och jag måste faktiskt utse mig själv till husets bästa granne, redan kl kvart över tio var festen här hemma slut ! sen bar det av till en fest någon stanns över playbar i en helt underbart fin lägenhet med massa trevligt folk där det fotades med kameror hejvilt..haha..lägger upp några sen om jag lyckas få fatt på dom :)  Toves kamera gick oxå het igår..som vanligt när vi är i farten med lite vin ..
så det kommer bildbevis från kvällen kan jag lova ! idag gör man inte många knop..är fortfarande mätt sen i natt för när jag kom hem rensade jag faten här hemma på alla ostar och kex som var kvar :)
senare idag ska jag cykla ut med fridas cykel hem till henne och softa lite i hennes soffa och prata om nattens bravader! uppdatera henne om utelivet eftersom hon själv inte kan vara ute om nätterna och skaka rumpa, hon är ju gravid min lilla sötlök ! :)
sitter och försöker känna efter om jag verkligen är nykter än, är inte bakfull så risken finns att man fortfarande är på lyset.. 
nä nu blir det duschen och en hel burk med inpackning på det..!! håret är ett stort fågelbo !!  ( oscar du vet vad vi snackar om här , värsta burret ! ) haha..
får se hur det blir med veckans lista sen idag..hehe..jag brukar ju bli lite sliten framåt kvällen men förr eller senare kommer den, det lovar jag :)


här är jag och min partypingla nr 1 på bild från en av alla våra festkvällar ihop..
nya bilder kommer som sagt inom snart framtid..håll ut vänner!! bjuder på denna så länge :)


*smacken

RSS 2.0