dagens tabbe

jag har inte riktigt lärt mig, eller vågat tro på att sommaren verkligen är här ! idag tog jag på mig en långärmad tröja när jag skulle ut på min morgonpromenad..inte trodde jag att det skulle vara 17 grader och vindstilla lite innan kl 7 på morgonkvisten..jösses så svett jag blev! aja sommaren är tydligen här på RIKTIGT nu och vad jag har sett på väderprognoser så kommer vädret vara det samma minst en vecka till 25 grader och sol, i helgen ryktas dettill och med om hela 30 grader !! :) mindre kul är det att gå till jobbet idag, usch ! innan gillade jag verkligen mina jobbtider, upp i ottan och sluta tidigt..nu när vi har bytt schema så jobbar jag ibland till 19.30...det gör jag idag.fy fan..man har ju inget liv då...

nu ska jag hoppa i min svettiga uniform..

later

~L.E


phuuu

hur svettigt tror ni det var på spinningen idag då?! jösses...men SOM vi älskar den svenska sommaren :)

fast jag har redan ångest för att ta på mig uniformen i morgon, kommer var sjukt varmt och säkerligen sjukt dålig luft inne i tåget, det är så drygt för man blir så tung i huvudet och trött då..blir ju inte bättre av att det är ett 10 timmars pass heller..urk..9-19...

jag vill bli hemmafru NU !!

~L.E

ljuva sommar

oj ! jag somnade en sväng i min brassestol här hemma på trädgården, en timma ungefär...vaknade helt svart på magen och i ansiktet..sen jag var iväg på min resa i vintras så kommer min färg verkligen fram så fort jag går ut i solen..klagar inte direkt hehe..sen ligger det ju i blodet tror jag för mor och far är lika dana..visst idag har jag inte bara varit i solen den timman i brassestolen, har varit på stumholmen också med angelina 2 timmar och stekt på bryggan men när jag kom hem där i från såg jag verkligen inte ut som jag gjorde nu när jag kollade mig i spegeln!

ny dator har jag skaffat mig med :) wiihoooo, äntligen ! har inte kunnat bestämma mig innan men nu fick jag ett ryck och traskade ut ( tog nästan 1½ timma, gissa om jag var svett när jag kom fram till butiken) och tog första bästa..det blev en samsung till bra pris. vet inte om den funkar än men det hoppas jag! vågar inte starta den..haha..vill inte sabba något så Angelinas Claes, som är dataexpert ska få inviga min dator sen när han har tid och se till att alla inställningar blir som dom ska och installera antivirusprogram och sånt..sen köpte jag en externhårddisk också där jag ska samla alla mina bilder, tar ju en hel del..bara under midsommar helgen 2 dagar så knäppte jag 280 st :)

nu ska jag käka jordgubbar..inte sugen på mat alls idag men jordgubbar har jag blivit helt beroende av MUMS !




later



~L.E

on off nästa

god morgon där ute ! tisdag it is och jag är ledig idag också :) hade ju hellre lapat sol på stranden idag men inte så kul att dra dit själv så jag ska ta på mig promenadskorna, ladda visakortet med några lakan och traska hela vägen ut till On Off för att köpa mig en ny dator ! jag hoppas verkligen jag fastnar för någon som jag kan köpa eftersom det kommer ta typ 1 ½ timma att ta sig dit..vill ju inte gå så långt i onödan precis..jag kan ju inget om datorer så dom kan ju lura mig hur mycket dom vill där ute i affären men what to do? jag behöver verkligen en ny och nu tar jag saken i egna händer, kan ju inte gå och vänta på att någon kunnig ska ha tid att följa med och hur svårt kan det egentligen vara? :) well well hem tar jag nog bussen och sen lägger jag mig nog i trädgården och steker lite..i morgon är det jobb igen och på torsdag..jösses vad lat jag har blivit, jag tycker det ska bli pest och pina..men jag ska ju verkligen inte klaga 2 dagars jobb förra veckan och 2 dagars jobb denna..värre kan man ju ha det ! nä nu ska jag käka lite frukost och ladda för min långpromenad...

later

~L.E

att vara spontan gör livet lite bättre

hej bloggen :) sist ni hörde från mig var i torsdagskväll om jag inte minns fel..då hade jag precis bestämt mig för att dra till grabbarna i Halmstad för att fira midsommar och SOM vi firade..hehe..

fem på fredag morgon tog jag tåget och var framme lite innan elva då drog vi direkt till Tylösand, jag fick köra eftersom killarna hade haft en livad natt hehe..det blev 5 timmars stek, lek, bad och grabbarna pimplade öl som aldrig förr :) inte varje midsommar man kan ligga på stranden och gotta sig, underbart var det.. när mina kära vänner såg ut som kräftor så åkte vi hem för att göra oss midsommarfina... efter några öl och lite pizza och VM ( märks att jag bodde med bara killar va? hehe ) så drog vi till Hanna (också från vetlanda, hon pluggar där ) halmstads studentområde där det var festligt värre med massa partytält , musik, grill och festligt folk. vilken lycka, stället var fyllt av säkert 300 pers och alla i min ålder och stämningen var på topp ! kvällen var så skön den kunde bli, jag och hanna drog på raggarunda och lämnade grabbarna för en stund och vi lyckades hitta ett helt partytält med snyggingar, lyckan var total ! jag måste verkligen flytta och börja plugga snart, känner att det skulle passa mig utmärkt ;)

lördag morgon vaknade jag som vanligt med tuppen, det roliga var att jag vaknade upp i soffan helt ensam medan mina 3 grabbar låg som packade sillar och sussade söt tillsammans i sängen, snälla dom är :) eftersom det knappt gick att få liv i dom så passade jag på att städa lyan som såg ut som ett bombnedslag..vid nio snåret vaknade dom till liv men lyckan var inte långvarig för det första dom gjorde var att knäcka en öl var och sen somnade dom igen..hehe..då drog jag och handlade frukost och packade min väska, planen var att jag skulle åka hem till karlskrona igen på eftermiddagen..

när jag hade fått upp alla på benen och dom hade frukost i magen så ville jag ut och se stan och ta en kaffe innan tåget gick så jag fick med mig mina slitna vapendragare ut på stan, vi hamnade på första bästa uteservering och medan jag drack mitt kaffe fortsatte grabbarna med öl så klart..dom tjatade och tjatade på att jag skulle stanna och jag tvekade, orkar man en två dagars? anton beställde in ett glas rosé till mig och sen var jag inte svår flirtad.. hehe..jag beslutade mig för att stanna :) då helt plötsligt fick jag en hel flaska rosé framför näsan, vilka toppenkillar. resten av grabbgänget ( vi var nog 10-12 st från lilla vetis ) anslöt till uteserveringen och vips, sen kom rosé flaska nr 2 in på bordet, som tur var så var det lite fler än bara jag som drack av den hehe...pengar är det enda vi har skrattade grabbarna denna helgen och till slut var vårt bord så proppat med glas och flaskor att vi inte fick beställa in mer, dom hade tydligen nån gräns där på serveringen och vi hade visst uppnåt den, eller vi och vi, jag spenderade inte en enda krona den eftermiddagen ;)

lite lagom lulliga i benen så promenerade vi hem för att byta kläder och klockan var nån gång runt 4 snåret tror jag, vi kom hem och där blev det öl och VM med alla grabbarna i den lilla ettan på 28 kvm, jag har verkligen levt ungkarlsliv ;) sen bar det åter igen iväg till Hanna och alla studenter, inga fel alls den kvällen :) ångrar verkligen inte att jag stannade ytterliggare en natt med mina favoriter! midsommardagen kan nog till och med slå självaste midsommaraftonen..det ni :)

söndag morgon vid nio snåret packade jag min väska och traskade till tåget och kom hem till karlskrona vid 3 tiden , lite tröttare än vad jag hade planerat denna midsommar men så jäkla mycket gladare :)  grabbarna är dom bästa ! och några pengar gjorde jag inte av med heller eftersom dom bjöd på allt, gratis boende, gratis dricka och tåget åkte jag ju också gratis så detta är verkligen svårslaget !

här hemma blev det glassiären med anna och sen avslutade jag dagen med grillning, öl och VM hemma hos Jonatan och Frida med trevligt sällskap ! oooohhhh vilken helg det har varit! den bästa på länge...

idag tog jag en rejäl morgonpromenix på nästan 2 timmar för att försöka svettas ut helgens festligheter hehe..sen slummrade jag i brassestolen några timmar sen kände jag mig nästan återställd. har varit nere på stan och fyndat lite också, rea i hela stan ju :) nya pumps, träningslinne, shorts och underkläder ! jag och Sophie gick och köpte en present till Frida också som vi gick och lämnade till henne inne på salongen , där vi överaskade med sång :) lite träning har kvällen såklart bjudit på med, svettigt var det och nu frossar jag i jordgubbar och kollar på VM !

yes det blev ett långt inlägg detta, har inte ens fått med hälften av vad som hände i helgen men det är nog lika bra det ;)  trevligt var det i alla fall och jag är glad att jag var så spontan och bara drog iväg sådär..

ledig i morgon med och solen ska fortsätta skina som aldrig förr, svensk sommar är det bästa ! :)


stek på midsomarafton ! 


rosé kl 2 på midsommar dagen :)

over and out


~L.E

lite spontant....



i morgon blir det ett kärt återsende av bla dom här två vetlandafilurerna..fick ett samtal för ca 2 timmar sedan där jag blev bjuden på midsommarfirande i Halmstad ! där är anton, bullen, jocke, micke med flera är just nu och jag velade in i det sista men sen tänkte jag, äh va fasen, jag har semester nu och hemma i vetlanda skulle jag lira golf och grilla med pappa, vilket i och för sig hade varit mysigt...men jag är 23 år och singel, inga barn och inga djur hehe...så varför inte bara göra något galet lite spontant sådär :) så i morgon 5.38 drar jag till grabbarna i Halmstad sen väntas en dag på stranden och sen midsommarfirande. få se om jag stannar till söndag eller om jag har fått nog av alla stekare redan på lördag..hehe...resan kommer inte kosta mig något i alla fall eftersom det är tåg jag åker och boendet har grabbarna redan fixat..jösses, vad har jag gett mig in på ?! :) men man måste ju chansa lite här i livet..bära eller brista :)

natt i natt


~L.E

lövis !

idag har det varit lövmarknad i stan, som alltid innan midsommarafton med godis- och klädstånd,musik, karuseller och mat..hela min gata här nedanför mitt fönster är kaos, inte en lugn stund får man.. har nog aldrig sett så mycket folk i karlskrona. man fick verkligen använda vassa armbågar för att ta sig fram på stadens gator. när man har legat o stekt i solstolen och är vrålhungrig har man inte riktigt tålamod till att slåss med barnvagnar, tant greta och alla små barn och få ballonger i ansiktet i jakt på föda men jag överlevde. det blev en fika på waynes med Frida som lämnat ungarna till svärföräldrarna, skönt, så slapp vi vara dom som var i vägen med vagn bland allt folk..

nyss var jag och tränade, vi var en tapper skara idag. dom flesta gottade väl sig i solen på stan antar jag eller satt hemma och grillade. när jag sedan var ute på en promenad på väg hem så gick jag förbi där aspöfärjan ligger, guuuud vad folk ! tänk vad mysigt dom kommer ha det. ut till ön och sina sommarställen, sill , snaps, blommor i håret, långbord och solsken och HAVET ! jag blev helt rörd när jag såg allas lycka :) själv ska jag ha en lugn midsommar, just nu lutar det åt att bara grilla lite hemma hos pappa och njuta av att vara ledig och av den svenska sommaren som just nu är helt underbar!! finns alternativ för fest om jag känner för det men jag känner som sagt inte för att dricka massa alkohol bara för att det är midsommar..kanske ändrar mig i morgon, vi får se..

när jag blir stor ska jag i alla fall samla hela min familj och mina vänner och deras vänners vänner och grannar och hela köret och fira med långbord i min stora trädgår ute på aspö vid mitt stora vita hus , drömmen ;)

kom föresten att tänka på en sak till under min promenad..för 4 år sedan ( tror jag det är, eller är det 5?) så drog jag från vetlanda till öland i en minibuss med tjejerna till en stuga vi hyrde och firade midsommar, galet kul.. det var där jag träffade Johan, hade jag inte träffat honom då, hade jag nog inte bott här nu :) så kan det gå....


nu ska jag packa väskan, i morgon ska jag ju till vetis !


~L.E

minisemester

I morgon

 
KlartKlart

Högsta: 21°

     
fredag
KlartKlart

Högsta: 23°

     
lördag
KlartKlart

Högsta: 22°

     
söndag
KlartKlart

Högsta: 24'

     
måndag
KlartKlart

Högsta: 23°

     
tisdag
KlartKlart

Högsta: 24°

     
onsdag
KlartKlart

Högsta: 24°

     
torsdag
KlartKlart

Högsta: 26°


oj oj oj vågar man tro på detta ?! NÄ såklart inte men man kan ju hoppas i alla fall..jag är nu efter 10 timmars jobb och 1 timmas spinning och en härlig kvällspromenad i solen ledig fram till onsdag morgon! hade ju varit fantastiskt bra om man hade fått reda på det lite tidigare och inte i går kväll. planeringen ringde innan idag och bad om ursäkt för att det hade blivit lite tokigt där..aja..

nu har jag ju som sagt inget planerat på mina lediga dagar men om vädret är fint så blir det ju bra ändå :) funderar på att åka hem till vetlanda IGEN. var ju nyss hemma men eftersom det inte är något uppstyrt här nere under midsommar så åker jag hellre hem och tar det lite lugnt än följer med på någon spontan fest här nere och dricker mig full bara för att det är midsommar lixom. jag är faktiskt inte fest sugen alls. midsommar ska vara långbord, sill och snaps med goda vänner eller familj. är det inte det så kan man spara sig med festandet till någon annan trevlig helg tycker jag!

synd bara att det ska regna fre, lör nu hemma i vetlanda men men , man kan ju ha trevligt med familj och vänner ändå, jag kan ju steka i brassestolen i morgon så man håller brännan ;) ska hinna med att gå en sväng på lövmarknaden med Frida också , det brukar vara trevligt ! 

 skönt ska det bli med ledighet i alla fall och nästa vecka jobbar jag bara onsdag och torsdag sen är det långledigt över helgen igen fredag lördag söndag..jag jobbar inte ihjäl mig just nu ;) men är det sommar så är det, då tycker jag att man ska passa på att norpa åt sig all ledighet man kan..jag har ju som sagt ingen lång sammanhängade ledighet i sommar 4 veckor i rad så jag får vara glad för det jag får, och det är jag, tro mig :)

Nu blir det VM och proteindrink..

over and out !

~L.E

givande dag

oj vilken rolig dag det har varit..gick upp vid sju snåret för en promenad, sen blev det jobb 9 -19 , hurra för det nya schemat, urk. kom hem vid halv åtta och drog ut på ytterliggare en promenix i solskenet och nu är det dax för sängen för det är jobb 7-17 i morgon..men sen....

sen är jag ledig tors fre lör sön mån tis !! vad hände här lixom??! planeringen har sagt att jag inte kommer bli ledig det jag har sökt över midsommar helgen så jag sa okidoki men försök ge mig ledigt på midsommarafton och midsommardagen i alla fall..men det sa dom att det typ var omöjligt. och NU , NU för bara någon minut sedan så får jag ett mail som säger att jag fick hela min ledighet, tack, MEN nu har jag ju inte planerat att göra något eftersom jag inte har räknat med att få ledigt...suck...visst, jätte skönt att vara ledig men det är mina sista semesterdagar som ryker nu, tur att jag har ett kompkonto också med massa timmar att ta ut sen om jag behöver vara ledig..men vad ska jag göra nu tors-ons?!

planeringen på mitt jobb dom är verkligen speciella.....


midsommar förra året hemma i vetis var mer än lyckat :)

over and out

~L.E

en ledig måndag

lunch och lite shopping på stan blev det idag med Frida och Sophie..innan det blev hemgång så gick jag och Frida in på Elit, en riktigt fin chokladaffär här i stan och unnade oss några bitar. båda var vi trötta sen helgens bravader, vädret var piss, lika så vårt humör eftersom det råder rödaveckan men måndagar är ju egentligen = helgen är över och nyttig mat..men idag trotsade vi detta ( vi har ju faktiskt fortfarande helg idag efter som vi är lediga hehe ) och shoppade loss bland gottigheterna.. dyrt blev det, 8 bitar gick på 40 kr ! jösses..men men gott var det , precis vad två lite halvt bittra tjejer behövde i magen :) sen var det dax för 2 timmars träning, måndag = mördarträning..pust och svett! trodde det skulle gå piss efter helgens festligheter men det gick riktigt bra..man kanske ska dricka rosé varje helg, det verkar göra mig lite extra stark ;) eller så var det chokladen..hehe....




over and out!

~L.E

semester semester vill ha vill ha

oj sicken dålig uppdatering det har varit här i bloggen denna helg..men jag har haft fullt upp med att njuta av ledighet och idag under min morgonpromenad som jag nyss var ute på så funderade jag över hur jag ska kunna överleva hela denna sommaren utan semester ?! i fredags gick jag ju på ledighet vid halv ett och är ledig fram tills i morgon 9.30. så jäkla underbart! mer ledighet åt folket..jag ska i alla fall kolla om jag kan norpa åt mig lite ledighet v 29 för då har jag en pissvecka på jobbet. ungefär samma jobbtider jag kommer att ha denna veckan..urk..och ledigheten över midsommar har inte blivit beviljad än så jag antar att jag kommer få hoppa över sill och snaps detta år ! blä blä blä...jobbångest som aldrig förr!

men men idag är det ju faktiskt ledigt så bara för mig att njuta, precis som jag har gjort i helgen. fredagen bjöd på lunch i solen, träning och sen en öl och fotboll på stars and stripes på kvällenmed trevligt sällskap. lördagen bestod av morgonpromenix och träning sen shopping och utsökt lunch på stan med Frida, sen mötte jag upp Frida nr2 och då blev det fika i solen och sen pimplade vi lite rosé på kvällskvisten och det blev utgång..söndagen, igår, så vaknade jag faktiskt trots utgången pigg som en lärka men det var jag nästan ensam om så förrutom en lång promenad med johan så hade jag myror i kroppen hela dagen och var sjukt sällskapsjuk i min ensamhet! i brist på annat att göra så blev det spinning på eftermiddagen, trots att jag inte alls var sugen på träning och trots att jag skulle ha vilodag men det fanns som sagt inget annat att göra och träningen var kalas :) ett skit kul pass verkligen så det ångrar jag inte att jag gick på. kvällskvisten skulle spenderas i soffan framför VM men jag somnade efter typ 10 minuter av matchen, mindre lyckat..men jag är inte förvånad..hehe

vaknade utvilad idag till solsken och nu efter en härlig promenad ska jag skutta in i duschen sen blir det lunch på stan med Frida och Sophie som också är lediga idag :)


later

~L.E

gårdagen

igår blev det

jobb i ottan, inte fel att sluta 9.30, frukost och sen långpromenix i stekande sol, sen ännu mer stek men i lugnare tempo slumrade lite i brassestolen sen blev det lunch med Frida, hem till brassestolen igen, svettig träning samt promenad och nu blir det soffan och VM ! gott e de :)


haha. EXAKT samma sak som jag gjorde i onsdags så jag kopierade det inlägget ;)


nu är det fredag och jag har rast i kristianstad. har 2 timmar kvar av jobbdagen sen tar jag helg fram till tisdag morgon ! det känns ju bara bra! detta ska firas med Frida som också tar helg efter 12tiden idag och är ledig till tisdag ( gottegrisar är vi ) vi ska fira detta med god mat samt en runda på stan och ikväll blir det trääning som vanligt och efter det var det tänkt att det skulle bli grillning och nån god dricka  men vi får se hur vädret blir..

trevlig helg !

later
 
~L.E

dagen som varit

jobb i ottan, inte fel att sluta 9.30, frukost och sen långpromenix i stekande sol, sen ännu mer stek men i lugnare tempo slumrade lite i brassestolen sen blev det lunch med Frida, hem till brassestolen igen, svettig träning samt promenad och nu blir det soffan och VM ! gott e de :)

over and out

~L.E

nanny

strålande solsken i morse och jag fick mig en lång och skön promenix som start på dagen. sen var det dax att jobba som nanny :) Frida skulle på möte så jag fick ta hand om dom små knoddarna, vi gick ut på promenad och dom var så lugna i vagnen att man nästan glömde att dom satt där, skönt ! allt var frid och fröjd sen bar det av in till stan för lite kaffe med frida och mat till dom små! på vägen hem till mig så gick jag igenom HM och idag hade dom rea på massa massa fint det blev en ny träningsjacka för 150 kr, den har kostat 399 innan ! wiihoo..köpte även en fin blus för 99 kr som kostade 249 innan och en skjorta för 199 som alltid kostat 199, ingen rea där inte men jag vara bara tvungen att ha den, så in på HM med er om ni vill fynda lite :)
nu ska jag springa ner i tvättstugan och hämta upp mina träningskläder..dax att dra till lokomotion och svettas lite !




här har vi dom små liven :)


~L.E

heja!

idag har jag allt varit effektiv på min lediga dag..det blev promenad, handla, städa, diska, sola i brassestolen, fika med Frida, träna 2 timmar och promenera igen.. thats it ! nu kollar jag på VM, så jäkla gött att det har dratt igång :) i morgon är ytterliggare en ledig dag men nu har jag ju i princip gjort allt som ska göras så vi får se vad som sker, det enda jag har att fixa är tvätten kom jag på nu men det tar ju inte hela dan..well well.. nu ska jag fortsätta heja på Italien här i från soffan !!

over and out

~L.E

hur svårt ska det va?!

igår tog jag mig hem till karlskrona tidigt på morgonen. drog ut på promenad med Sophie och på vägen genom stan mötte jag sedan P.O och Johan och slog mig ner för en fika i solen jobbångesten var total..jag skulle ju jobba kväll igår..

jahopp, det var ju bara att ta tjuren i hornen och gå dit..suck! och någon rolig jobbdag blev det inte. vi fick problem med en sigenarfamilj på 4 vuxna och 3 barn som först inte hade biljett och extremt otrevliga. tillslut fick vi dom att betala och vi trodde allt var frid och fröjd...den yngsta sonen i  familjen började då dra igång deras sigenarmusik på sin mobil med högsta volym , efter 3 tillsägningar av mig sänker han volymen. men så fort vi försvinner in i nästa kupé min kollega och jag så drar han igång musiken igen och en ung passagerare går lugnt fram och ber snällt att han ska sänka musiken, då går storebrossan i familjen fram till killen och klipper till honom i ansiktet (!) och allt detta ser vi som jobbar ombord och rusar dit och förklarar att deras resa är slut för dagen och att dom inte får åka med mer, då blir storebrossan i familjen helt skogstokig och skriker, sen blir hela familjen tokig och det slutar med att storebrossan vevar med armarna och ska klippa till mig och min kollega, hans mamma kom dock i mellan för att rädda situationen så hon fick sig en lavett som heter duga ! då fick vi nog och lämnade kupén och tillkallade polis som fick ta över..

över 30 minuter sena till karlskrona blev vi och alla andra stackars resenärer men vi slapp i alla fall packen på vårt tåg resten av resan, dom fick följa med pappa blå i stället...och jag blir så jäkla trött, ska det vara så svårt att ha ett normalt beteende, uppföra sig som andra gör och visa respekt för medmänniskor när man får komma till vackra sverige och leva på mina skattepengar?! jag bara undrar, är det för mycket begärt av mig? dom borde kyssa mina fötter, dom får ju för fasen allt serverat på silverfat i detta land..hade jag betett mig som dom gör i deras land hade jag fått ett skott i nacken...fy fan vad trött jag blir..jag börjar fundera på om sverige inte är ett lite för snällt land...

nu är det i alla fall en ny dag och nya tag och jag är ledig igen , vilket känns fantastiskt bra :) och på onsdag börjar mitt nya schema vilket innebär inga mer kvällar någonsin ( detta året i alla fall ) för min del och jag sopar händelsen igår under mattan och beger mig ut på en promenad i solen sen får vi se hur dagen blir, inga planer än så länge..

over and out !

~L.E

världens bästa dotter

idag ger jag mig själv 5 stjärnor av fem möjliga som dotter !

pappa åkte iväg tidigt i ottan för att fixa golfbanan inför dagens tävling. jag vaknade av stormen ute lite innan sju och det var ju inget direkt motionsväder så jag stannade inomhus men rastlös som jag är så kunde jag ju inte bara sätta mig framför tvn och glo så skurhink och diskborste åkte fram och jag storstädade köket ( pappa beklagade sig igår att han inte hade hunnit städa till min hemkomst, han har dömt 4 fotbollsmatcher + jobbat denna veckan ) samt lagade frukost tills pappa kom hem ! jag fick världens största kram och världens största leende på far mins läppar :) men det slutar inte där...

när jag sedan kom hem från stan och fika stund med girlsen så hade jag myror i kroppen och efterso det regnade samtidigt som solen sken och det blåste storm kunde man ju inte vara ute så jag började dammsuga och fixa hela övervåningen medan pappa fixade med nya tvn han köpt idag, lagom till fotbolls vm och allt, MEN den funkade inte!! fasen va sura vi blev, varken pappa eller jag har så bra tålamod så det var gaaanska sura miner här hemma och vi fattade inte vad som var fel..sen såg jag när jag tittade från sidan på skärmen att det var massa sprickor inne i tvn. lite svårt att förklara men trasig var den i alla fall.. pappa svor och ringde expertbutiken samtidigt som han började med matlagningen. sen fick han avbryta i köket och köra in till stan igen och hämta nya burken :) då var jag åter igen en mycket snäll dotter och lagade klart maten och dukade :) det blev fläskfile och sallad, mums ! därefter konkade vi upp den nya burken och nu sitter vi här i soffan och kollar på VM nöjda och belåtna med den fin fina tvn ! :)

pappa undrar nog vad jag är ute efter, hehe..men idag har jag faktiskt bara varit rastlös så det är därför jag varit en sån snäll dotter och jag ska inte be honom dra sitt visakort åt mig hehe..

nu ska jag snart åka in till stan och hänga med Ida..

har lite smått ångest, i morgon är det söndag och då ska jag åka hem och jobba..urk! söndagar är alltid så trissta...well well än är det lördag :)


over and out !

~L.E

soffläge

nu är jag hemma i vetlanda och ligger under filt i soffan och kollar på VM med pappsen. äntligen är fotbollsfesten igång :)

har spenderat dagen på stan, träffat henrik och anton en snabbis och fikat med sara anna frida och ida och kollat på studenternas firande i regnet..stackarna..men lika glada var dom för det ! både jag, anna och Ida fick rysningar när vi såg deras firande och tänkte tillbaka på vår tid...jösses...4 år sedan nu !hela veckan har jag blivit tårögd när jag sett studenterna i karlskrona..vilken tid..helt underbar! i skolan hade man det verkligen bra ! man börjar bli gammal nu.. mammsen hade också vatt och kollat på dom färdigbakade studenterna och hittade ett favorit-budskap på ett utav studentflaken...ikväll är det ös , imorgon är jag arbetslös..hehe!! klockren tycker jag :)

Idag har jag även gäst tränat lite här hemma i vetlanda ! var på body pump med anna ! riktigt gött att träna lite på hemmaplan och inte bara igga på sofflocket ;) efteråt köpte vi jordgubbar och traskade hem nöjda och belåtna..

nu lider denna dagen mot sitt slut..i morgon skulle jag och pappa lirat en runda golf på morgonen men banan är upptagen för det ärtävling och riktigtså bra är jag inte än att jag får vara med ;) pappa ska i alla fall dit och klippa gräsmattan där i morgon kl 04.00 ! han jobbar ju där...skönt att det inte bara är jag som får sutta upp i ottan och knega..hehe...jag ska sova precis så länge jag vill, pappa kommer hem vid 9 och då är det frukost men jag antar att jag har vaknat låååångt innan dess :) hörs kanske då !

god natt


en megajordgubbe hittade jag i min ask ! tur det för den kostade hela 40 kr !!

~L.E

ny outfit

Strax ska jag bege mig bort till lokomotion för att köra träningspass nr 2 och 3 för dagen, 1 timma funktionell träning och 1 timma konditions aerobic. Har redan hunnit med ett besök på gymmet idag och kört rygg och mage, jag slutade ju redan halv 9 i morse :) och nu är jag ledig fram till kl 15 på söndag då ska jag jobba ett kvällspass, drygt men jag ska inte klaga..har hitills bara jobbat 13 timmar denna veckan ;)

eftersom jag inte jobbat så mycket och det har vatt pissväder så har det ju inte funnits så mycket mer att göra än att träna och vara på stan dessa dagar, så nu är jag utråkad och åker därför hem till Vetlanda på ett kort besök i morgon. Var ju nyss hemma men eftersom alla andra här i stan ska iväg och har andra saker för sig just denna helg så tänker ju inte jag bara sitta hemma och glo och invänta mina träningspass..nej tack ! så ett litet spontant besök till småland får det bli !

nu ska jag hoppa i mina NYA träningskläder som jag och anna hittade åt mig på stan efter en smarrig lunch. fick ett par träningsbyxor och ett linne för ynka 250 kr ! woow :) men så har jag fått jobba lite för det också..jag fick ta fram nål och tråd för träningsbyxorna hade en sömm som hade spruckit ( så där för fick jag 50% på priset ) men det var ju inga problem att laga händig som man är ;) nu är dom som nya och billigt blev det som sagt ! träningskläder är ju faktiskt annars gaska dyrt men något som används flitigt i detta hem så ingen ångest här inte för att jag har spenderat lite pengar även att det är i ''sparande tider''.

SOC W SLEEK SINGLET PR PINK/RED
mitt nya linne från Stadium, byxorna var bara ett par vanliga trekvarts, svarta..


det var allt för denna gång..


over and out !

~L.E

ner som en pannkaka

Man har sina dagar. detta är inte min dag ! jag vill inte påstå att allt är käpp rätt åt h*lvete men idag är en sån dag då jag inte blir riktigt nöjd hur man än bär sig åt..känner mig trött i kroppen, jag är inte direkt glad men inte ledsen, inga kläder passar och jag känner mig allmänt trisst och ful och otroligt uttråkad men på samma gång inte sugen på att göra ett skit...är på sådär jobbigt humör helt enkelt. inget gör mig riktigt nöjd ! tog en promenix ut till leklandet till Frida och dom små och naturligtvis så började det ju regna när jag kommit halvägs, jag som redan tyckte det var en pina att gå heeela vägen ut dit blev ju knappast gladare..hehe..well well det är det enda jag har gjort idag faktiskt nu ska jag bege mig bort till lokomotion för att träna..känner mig lite sliten i kroppen så vi får se hur det går. är sjukt motiverad så jag hoppas kroppen hänger med annars vet jag någon som kommer tjura som en barnunge...hehe...

later

~L.E


myrorna springer runt i mig igen !

idag vaknade jag halv 6 och trodde att jag hade försovit mig och trodde jag skulle jobba idag..sen tänkte jag efter och insåg att jag faktiskt är ledig idag ! så jäkla skön känsla :) jag låg kvar en timma i sängen och gottade mig. men nu är jag så rastlös att jag inte vet vart jag ska ta vägen! vad ska jag göra hela dagen egentligen? jag har inga planer alls..usch jag får panik av sånt här..jag behöver aktiveras..

~L.E

återställd

nu är jag mitt vanliga jag igen :) ingen bitter surmule som hänger läpp, eller läppen hänger ju fortfarande på grund av svullnaden men nu drar jag lite uppåt på munngiporna..träningen gick kalas ! en timmas step styrka och sen en timmas skön body balance..där efter fick jag med Johan ut på en solig ( vädret på tv o i tidningarna visade mulet men idag har jag mest sett sol, ibland är det bra när dom har fel ) kvällspromenad igen och jag visade min skadade läpp och sen fick jag följa med hem till honom och prova hans salva han har haft till sin läpp när han hade något liknande! hoppas det funkar..nu blir det lite slapp i soffan, synd bara att det inte finns något sevärt på tv..jag får läsa lite bloggar och hänga på facebook istället tills ögonlocken trillar ner och det lär den nog göra ganska snart eftersom jag har varit uppe sen 03.30..ska även skåla med det sista av min proteindryck. den är faktiskt helt okey. smakar inte så mycket choklad som jag hade önskat ( gottegris nr1 ) men den smakar betydligt godare idag än vad jag tyckte igår..man vänjer ju sig, tänk innan hatade jag ju keso nu älskar jag det så nu blir jag säkert beroende av min proteindryck med men det är ju bara bra i så fall :)

sweet dreams !

~L.E

varför gick jag dit när jag redan visste svaret?!

Efter att ha lunchat med Frida, hennes syster och hennes systers vän ute i solen så tog jag mig i kragen! jag gjorde det jag absolut inte trodde om mig själv.jag gick till vårdcentralen ! andra gången på sjukan på säkert tio år. tur att man inte är sjuk så ofta och har problem :) jag är ju som sagt inget stort fan av sjukvårdens verksamhet och om jag väl har drabbats av något så har jag kört på metoden, tiden läker alla sår..

korsbandet i knät för några år sedan läkte tyvärr inte för det var ju helt av..hehe...så då blev det ju sjukan och idag fick jag verkligen nog av min satans läpp jävel ( ursäkta språket) ! jag är verkligen inte mig själv när den krånglar. jag är ju normalt sätt en ganska väldigt mycket pratande person men med denna fläskläppen så yttrar jag mig inte lika mycket, kanske skönt för min omgivning att få vila öronen lite men mycket störande för min del ! men när läppen är som den är så vill jag för det första inte väcka uppmärksamhet så folk tittar på mig efter som jag känner mig missbildad och orkar inte höra frågan : vad har hänt med din läpp?! jösses, aj så ont det der ut att göra... när jag pratar låter det som jag läspar och ju mer jag rör läpparna ju mer svullnar den upp..och skratta, det gör jag inte över huvudtaget för det gör så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen ! och tiden läker tydligen inte alla sår för detta problem har jag haft till och från fast i olika grad ett antal år och nu på senaste har läppen verkligen varit extra känslig..så jag tog mig alltså till vårdcentralen trots att det tog emot...

där var det tyst, stelt och tråkigt ! tidningarna på bordet var några månader gamla och var för folk runt 75+ eller barnföräldrar..kul..på tv visades ett program om sopor (?) och jag hittade ingen fjärrkontroll..man hörde klockan ticka och folket som satt i väntsalen och folket som jobbade såg alla mer döda ut än levande ! jag fick verkligen PaNiK ! 40 minuters väntan blev det också och detta system kallades ''dropp in'' jo visst...sköterskan som jag fick prata med skyllde på att hon just precis när jag kom hade fått en massa telefonsamtal, hon satt säkert på facebook eller bloggade ;) när hon sedan undersökte min läpp så blev svaret 

- hmm...njaa...jaha...oj...hmm..vänta lite...

sen började hon läsa innantill för mig från nån sida på internet om herpes ! tillslut kom hon fram till att det KaNsKe kan vara någon form av herpes men hon tyckte det var märkligt att det bara kom fram i solen och i saltvatten..hon rekomenderade mig att återfukta läppen mycket för att den skulle läka fortare..skumt för när jag var i Thailand fick jag rådet att låta läppen vara torr så blåsorna torkade ut och kunde läka och att det absolut inte är herpes jag har..jag vet inte vad jag ska tro. jag är grymt irriterad i alla fall på att dom är så okunniga och inte gör något åt saken. hon sa även att använd solskydd ( det gör jag ju för fasen kärringjävel tänkte jag) håll dig i skuggan och gå till apoteket och köp salva mot herpes och se om det hjälper, fast den hjälper bara ibland och är inte så bra ( varför rekomenderar man den då? ) men om den hjälper så är det kanske herpes du har annars vet jag inte....satan vad sur jag blev ! och är fortfarande..sitter här med min fläskläpp som pulserar för den håller på att svälla upp lite igen..suck ! undrar hur den kommer att se ut när jag har tränat ikväll för när jag var ute och gick innan blev den mega stor...ååååhhh...

är i alla fall glad att jag tjänar ett x antal tusen mer i månaden än dom nötterna som behöver slå upp saker på internet för att ens kunna försöka ställa en diagnos..har inte ni läst flera år på högskola ?! jösses...nä nu lär det nog dröja 10 år till innan nästa besök....jag får väl leva med min jävla läpp jävel resten av livet då !

nu ska jag snart dra och träna..få ut min illska..

sorry för ett pissigt inlägg och fula ord..nu är inte bara läppen svullen nu är tungan svart också ;)

over and out


~L.E


fläskläppen

när jag vaknade idag och kollade mig i spegeln visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. min brända underläpp hade svullnatupp så det såg ut som jag hade fått en fotboll sparkad rakt i ansiktet eller trillat i en trapa eller gjort läppförstoring ! jösses..det blev smink för att försöka förminska läppen,hade ju inte något val, var ju tvungen att traska till jobbet...efter nån timma la sig svullnaden lite men då upptäckte jag två stora gula varblåsor/sår som svider satan! exakt såhär hade jag ju på resan också fast gånger tio ! aj aj...

hade bestämt att jag skulle gå till vårdcentralen idag och kollaupp skiten men jag hatar verkligen sjukvården, dom är så sega och allt innebär bara en stor väntan och sen när någon väl kollar på skadan så blir väl svaret: håll dig i skuggan och se om det går över annars får du komma tillbaka..ta en alvedon om det gör ont! jag vet att jag borde gå dit egentligen för detta är ju inte normalt men nu när svullnaden lixom har lagt sig och det inte ens är hälften så illa som på resan så blir det nog att jag skiter i att gå dit..jag är precis lika dum som min farmor och min pappa. dom går inte heller till sjukan fören det verkligen är kris..farmor gick i 2 veckor med ett brutet nyckelben och pappa gick med en axel som var trasig men han gick inte till läkaren fören han inte ens kunde lyfta en kaffekopp utan han tappade den i golvet av smärta..

så nu blir det inget hånglande på säkert 2 veckor för min del med den här läppen !! typiskt..hehe

nu ska jag bege mig ut på promenad, än så länge skiner solen :)

later


~L.E

stor som en biff, lätt som en plätt

Frida räddade min trissta regniga måndag. en av hennes kunder som hon skulle klippa kom inte idag så hon fick en extra lång lunch som hon spenderade med mig :) jag höll mig dock till mitt löfte och tog en kaffe i stället för något flåtigt smarrigt på fiket ! där efter blev det lite ärenden på stan.

köpte bland annat ett proteintillskott som jag ska ta efter varjeträning, nu ska jag bli BIFF..skämt o sido..jag har ju mått illa ganska ofta efter mina träningspass på senaste och smälla i sig en middag sent på kvällen har inte riktigt kännts som en bra melodi. så jag stapplade in i Hälsokostaffären och för att få maximal återhämtning för musklerna ( som faktiskt finns där  någon stanns under lite annat smått och gott ) så föreslog dom en stor burk med Triple protein. pulver som man blandar med vatten och häller i sig, smidigt värre :) gottegris som jag är valde jag chokladsmak. ska snart skåla och hälla i mig min lilla drink.

har precis varit och tränat 1 timmas pump och 1 timmas bosu..idag var det lite mentalt jobbigt eftersom jag var så satans trött sen lördagens bravader så jag var inte på topphumör ( och kunde inte släppa tanken på hur alkohol försämrar kroppen) men jag tog mig igenom dom båda passen. när jag gick hem var jag inte helt nöjd eftersom jag inte kände den där riktiga träningsglädjen idag och för att allt kändes pisstungt, tror faktiskt typ 50% sitter i huvudet när man tränar och hänger inte det med så orkar man typ inte lika mycket. men när jag då var på väg hem så tänkte jag på när jag började träna på lokomotion från första början, då orkade jag ''bara'' träna 1 timmas bosu sen var jag helt DÖD ! sen efter ett tag så blev det 30 minuters pump och 1 timmas bosu och nu klarar jag alltså 1 timmas pump och 1 timmas bosu och med mycket tyngre vikter dessutom, det är ju alltid nåt :)

nu är det hög tid att hälla i sig proteindrinken !! hoppas den är god, jag är lite skeptisk...skål



over and out


~L.E


vilken vändning

Efter 4 dagars sol, ledighet med god mat, dryck, och trevligt sällskap så tog nu livet en riktig vändning !

jobb i ottan och jag var ju inte den piggaste på denna jord efter 3 timmars sömn i lördags natt ( eller söndags morse rättare sagt) som tur var så varade jobbpasset bara 5 timmar så jag överlevde. nu sitter jag hemma och alla andra är på jobbet så jag vet faktiskt inte vad jag ska göra..hade ju inte varit fel att dra täcket över huvudet och sova bort denna dagen..hehe...strikt kost och hårdträning är det som gäller nu med. lägger i en sista växel innan midsommar. inga glassar, inget vin och annat skräp. sånt fick jag nog av i helgen :)

så nu har jag gått från livets goda dagar till en seg regnig måndag ! men jag ska nog överleva detta med :)


later

~L.E


vad mer kan man önska

jösses så trött jag är ! gårdagens festligheter var kalas..vi började med fördrink på Stars and stripes sen bar det hem till Angelina för att pimpla rose och käka upp 3 chipspåsar (!) jag och Frida är riktigta gottegrisar.. när chipsen och drickat var slut traskade vi till Harrys och dansade loss och gjorde allt som hör en utgång till :) det bästa av allt är att jag fick i mig precis perfekt med dryck, var på toppenhumör och inga minnesluckor idag inte..

av någon konstig anledning hamnade vi sedan hemma i min soffa, jag Sophie och Frida. vi pimplade tro det eller ej INTE några drinkar på vår efterfest utan jag bjöd i stället mina vänner på Resorb :) vuxenpoäng !! vi satt och tjötade till kl halv 6 i morse då jag kom på att jag kanske borde sova eftersom jag skulle på barnkalas idag..oooops ! halv nio skuttade jag upp igen pigg och glad ( tackar Resorben för det ) och väckte mina gäster som kanske inte blev lika nöjda..hehe..3 timmars sömn är inte mycket att hänga i granen...

barnkalas blev det ute på Sturkö för Hilma och Agnes som fyllde 1 år nu i veckan som gick ! min present till dom små sockertopparna blev en pool, så nu ska det badas ute i trädgården så det står härliga till..plask plask ! blev bjuden på massa gottigheter bland annat tårta :) mums..sen fortsatte jag med mer gottigheter när jag kom in till stan igen, jag och Frida tog med oss våran huvudvärk ( resorb hjälper tyvärr inte mot för lite sömn och barnskrik hehe ) och käkade falafeltallrik och sen var huvudvärken som bortblåst :) därefter blev det en sväng i kvälls solen på Stars and Stripes uteservering där vi träffade många känningar. nu sitter jag här i soffan, helt slut som artist och undrar hur jag kommer känna mig i morgon! urk...men men det kommer vara värt ALLT för helgen var toppen. den bästa på länge !

sist men absolut inte minst: GRATTIS SVERIGE !
synd bara att vi inte firar lika friskt som normännen..fast jag firade tillräkligt i natt ändå så det kanske är lika bra..hehe



over and out

~L.E

s s s s s

denna dagen får än så länge 5 solar av 5 möjliga ! :)

vaknade runt 6 tiden och låg i sängen och drog mig lite innan jag fick ett ryck vid sju tiden och skuttade upp och städade lägenheten lite snabbt. när man verkligen känner för att städa går det ju jätte smidigt! där efter ringde jag johan och drog upp honom på en morgonpromenad, nu mera är jag hans personliga promenadtränare..hehe..vi var ute i morgonsolen i nästan en och en halv timma , morgonen är absolut den bästa tiden på dagen att promenera :) ljuvligt ! där efter blev det 1 timmas träning. grymt svettigt och jobbigt precis som igår men ack så skönt !

nöjd med morgonens prestationer gick  jag hem och la mig en sväng i brassestolen och lapade sol, sen blev det lite shopping med Anna , det blev strumpbyxor, rosé och ett halsband.... svårt att gissa vad jag ska göra ikväll va ? ;)

nu kom jag precis hem efter en öl och grillspett på en uteservering med Frida..Mitt rosé ligger i kylen och jag hoppas kvällen blir lika fantastisk som dagen :) ett litet i-landsproblem bara..ska man vara barbent under klänningen, ha svarta strumpbyxor eller hudfärgade? oj oj...va livet är jobbigt ibland ;) antar att det kommer ta typ 2 timmar och ett antal klädbyten med innan jag har funderat ut hur det ska bli...ibland önskar man att man vore kille !

nu ska jag vila magen lite innan jag hoppar in i duschen jag är proppmätt !

later

~L.E

lips on fire

Aj Aj Aj , jag blir så trött på mina läppar..nu har jag bränt underläppen IGEN ! har haft solskydd 35+ idag men ändå lyckas jag grilla sönder den..ååhh...bränner lixom inget annat på hela kroppen förutom min satans underläpp..typiskt, jag som älskar spicy food också! well well, brun har man i alla fall blivit efter en morgonpromenad i solen, en sväng i brassestolen, fika på stan med Frida och dom två små solstrålarna, där efter en sväng i brassestolen igen innan nästa fika med Anna under den stora varma lysande gulas strålar :) lite motion har jag fått idag med, det bjöds på ett fruktansvärt svettigt träningspass, spinning är inte att leka med í sommarvärmen! pust svett och stånk..traskade sedan ut till stumholmen för grillning! nu har solen gått ner och jag är inohomhus längre än 10 minuter för typ första gången idag :) laddar för en lördag som kommer bli minst lika lyckad, till och med kanske snäppet bättre, det vankas rosé....


såhär förstörd som min läpp blev på Bali är den inte nu i alla fall...
och det är jag glad för..urk...jag måste verkligen tareda på vad det är
för fel på mina lips !! jag var orolig att det var herpes med det var det
tydligen inte..men nåt skumt är det !!


nattinatt där ute !

~L.E

PAJ ! :)

åååhh som jag har gottat mig i brassestolen idag :) inte ett moln så långt ögat kan nå. lovely! men det hade inte varit fel att ligga på en brygga idag och kanske ta första doppet, det var galet varmt i min trädgård !!

har även avnjutit en lunch med Frida och Angelina på Nyfikets uteservering. när vi kom dit tänkte jag bara ta en dricka, jag var inte alls hungrig men sen föll jag för grupptrycket och köpte en skinkpaj och till efterrätt blev det en smulpaj med vaniljsås, jag var visst hungrig..hehe..det kanske är lika dant efter träningarna, jag har ju inte varit hungrig nu om kvällarna men om jag kanske sätter tänderna i något kanske jag faktiskt är hungrig trots allt..vi får väl se ikväll.

ska strax byta om och bege mig till lokomotion, kommer bli sjukt svettigt att träna idag. urk..men men..kul ska det bli i alla fall, 1 timmas funktionell träning som är toppen och sen blir det 1 timmas aerobic och efter det ska jag faktiskt ut och gå en runda, vem vill sitta inne när det är sommar ?! inte jag i alla fall :)


förra året när jag och frida lapade sol på bryggan :)

later

~L.E


har sagt det förr och säger det igen....

jag måste verkligen lära mig att ''bara vara'' !

eftersom jag vaknade vid 6 idag så har jag redan hunnit med morgonrutinerna, promenad, handlat och frulle. nu sitter jag här i soffan och försöker få tiden att gå. kan ju inte skutta ut i brassestolen redan kl 9 ( eller? ) . men jag har verkligen inget annat att sysselsätta mig med. och det gör att myrorna i min kropp springer runt mer än vanligt ! jag kan inte bara sitta rakt upp och ner och ''slappa'' vid tvn eller datorn, det tycker jag är skiiit tråkigt..

allt är i sin ordning här hemma städat och fint och jag kan ju inte sticka och träna eftersom jag ska träna 2 timmar ikväll..vad gör man då lixom?! jag borde ha ett litet husdjur att ta hand om, eller ska man kanske adoptera några bebisar? ;)





trots rastlösheten så finns det något som är fantastiskt underbart...jag slipper vara på jobbet 10 timmar idag :)


gött, nu har jag dödat några minuter här i bloggen, tur jag har dig :)

så nu hoppar jag fasen i bikinin, tar med mig några tidningar och slänger mig i brassestolen :) och vid ett tiden blir det lunch med angelina och frida in die sonne !

~L.E

sommar, sol...BRASSESTOOL

hurra :) solen lyser och jag har som sagt fixat ledigt idag ! har kollat lite på nyhetsmorgon och nu ska jag ut på en morgonpromenad innan jag ska slänga mig i brassestolen. det är dags för ett kärt återseende, min bränna från resan ska komma tillbaka idag är det tänkt ;)


färgen, komsikomsi :)

later

~L.E

helsingborg tur och retur

jag vet inte riktigt hur jag ska överleva med vårt nya schema. idag fick jag testa en ny tur. jobb från 7.17 till 17.41.. urk ! visst själva turen i sig var det inte fel på, ner till malmö o sen upp till helsingborg, lunchrast och sen ner till malmö och vidare hem till karlskrona men att jobba 10 timmars pass och vara borta heeeela dagen, det är drygt, riktigt drygt ! missade dessutom ett av mina träningspass jag brukar gå på men skyndade mig till lokomotion så jag hann i alla fall med att köra core passet där efter blev det en långpromenad med Johan i solen och bland alla mygg, flugor och fågelkvitter. jag tror jag talar för alla nu när jag säger att humöret stiger till en 10poängare när vädret är så här härligt , jag ville inte att promenaden skulle ta slut, även att benen värkte..vem vill gå in när det är såhär underbart ute lixom?! men vet ni vad ?! jag lyckades fixa ledigt i morgon...wiihoo!! jag ska ligga och steka i brassestolen :) jag tänkte att det kommer att vara i princip omöjligt att få ledigt senare i sommar så jag passar på nu att njuta i stället och plockar lite av mina sista semesterdagar jag har kvar på kontot.lovely!
jag längtar redan tills i morgon när jag vaknar och slår upp mina två blå och ser solen stråla där ute !!!

nattinatt

~L.E

gainomax gainomax gainomax gainomax

upp och hoppa halv 5 idag, jobb, rast och hotellfrukost, jobb, shoppat paket till Fridas små sötlökar som fyller 1 år i morgon (!) jag fattar inte, tiden har gått sjukt fort, visst jag var borta nästan 5 måndader i vintras men ändå..sen blev det lunch med Anna och sen sprang jag runt med Frida och tvillingvagnen några varv på stan inna jag begav mig bort till lokomotion för 1 timmas step styrka och 1 timma body balance..

nu sitter jag i soffan med en halv Gainomax som jag har blandat ut med vatten, jag har typ blivit beroende av det nu.. inväntar säsongsavslutningen av desperatehouswives som börjar om en timma..yes detta var min dag det ! en riktigt bra en :)

i morgon blir det andra bullar.. jobb 7.20-17.40 urk...ska åka heeela vägen till Helsingborg, vi har ju ändrat våra scheman och turer nu..urk fy pest och pina...well well..sen blir det att löpa hem och byta om till träningskläder för kl 18 är det dags för träningspass och sen promenad med Sophie! så jag antar att vi hörs i morgon kväll igen!

take care

~L.E

RSS 2.0