den där mens linda

Pappa har som sagt kommit till stan idag på besök..det som skulle bli så kul..
Det började ganska bra, vi gick och kollade i lite affärer, småpratade och så..sen blev pappa sugen på mc donalds..så vi gick in och tog ett bord..jag kände hur mitt sötsug började krypa fram, tröttheten efter att ha varit uppe innan tuppen smög sig oxå på, sen kom huvudverken och mensverken...allt detta, plus att man skulle sitta och svara på alla tuuusen frågor som pappa hade..han ville prata om ALLT ( och det kan man ju förstå, inte varje dag han får träffa sin ögonsten) men jag orkade verkligen inte..Mens Linda kom fram igen..!! Pappa frågade bara lite snällt hur mina planer ser ut inför min resa till australien och asien...Och då bara kom det...jag vet inte vad som hände..jag tappade allt och höll på att gå under..jag var verkligen inte upplagd för alla dessa frågor... det svar han fick till baka var : - ÅÅÅHHH..jag ORKAR verkligen inte prata, jag är trött !!!!!!jag satt där och rynkade pannan lika mycket som ungen gjorde vid bordet bredvid som inte fick någon glass tilll efterrätt, och jag kände mig jätte barnslig.. pappa blev helt paff och bara satt där och undrade vad han hade gjort för fel...sen sa inte ett ljud under måltiden..pappa såg livrädd ut för att öppna munnen igen och jag satt där med världens ångest..!! att det skulle gå ut över min lilla pappa...stakarn..
Jag brukar ju inte vara såhär grinig när det är lingonveckan...och varför skulle jag bli det just när min kära far är på besök ??!! nu känns det i alla fall bättre för jag har fått både halloumiost och vindruvor i mig  :)
ska nog bli väldigt bra för mig att komma hem till vetlanda i morgon på ''avgiftning'' från osten och druvorna..få mammas och pappas mat i magen igen :)
nu är det snart dax för träning och idag är det Bosu som gäller..och inget fusk idag inte !!

*smack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0