Jag som trodde jag var nyttig..

Läste nyss en artikel om frukt..och jag blir så trött !! man blir ju tjock och får cancer av allt nu för tiden..ska man leva på vatten och luft ??!  Enligt artikeln så får man i sig lika mycket socker av att äta 5 frukter per dag som man får om man dricker en halv liter läsk !! kul att jag då har börjat stoppa i mig massa frukt om dagarna i tron om att jag är nyttig och i själva verket häller jag i mig massa läsk typ...åååh !! Det är dock inte samma sorts socker man får i sig men det påverkar kroppens insulin lika dant och kroppens fettförbränning och bla bla bla så dom kom i alla fall fram till att man inte ska äta fem frukter per dag för det är inte så nyttigt som man tror...
Sen tog dom upp att en promenad knappast gör att du kommer i form !! För när du går en promenad kommer du bli extra hungrig, vilket innebär att du kommer äta mer och det leder i sin tur till att du inte alls går ner i vikt...hhmm....
Så nu har jag kommit fram till att det bästa sättet till att må bra och komma i form är : *Inte få ångest över att man inte gick den där promenaden ( den hade ju ändå gjort dig mer hungrig, så du äter mer ), * och inte få ångest för att man inte har ätit några nyttiga frukter ( för dom innehåller ju ändå bara massa socker )..
Så det bästa är ju att sitta hemma i soffan, inte röra sig en meter och smaska på choklad..Det gör dig lika tjock som om du skulle gått en promenad och stoppat i dig 5 frukter.....frågan är om man ska lita på allt man läser ??


Förresten här kommer tips på två riktigt bra låtar som vi brukar ha som avslutning på spinningen så man kommer ner i varv..grymt bra !!
Lyssna och njut mina vänner :)

*Lips of an angels - Hinder
*Angels wings - Social disortion

Lips of an angels går just nu på repeat hemma hos mig !!

Ha en bra dag! nu ska jag ta av mig min uniform, har ju jobbat klart för dagen..snart ska jag bege mig ner på stadens gator och ta en fika..:)

*smack och hej


No no....


Yes Yes .. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0