Linda hissar och dissar

japp då var det söndag och nu kommer listan som alla ni kära läsare där ute har väntat på ;)
kanske är just DU hissad denna veckan... !!




♥ Veckans hiss

1 * Melodifestivalen är igång igen och detta året med Petra Mede i spetsen. Jag tycker att hon klarade premiären alldeles utmärkt men enligt aftonbladet var det bara 30 % av svenskafolket som gillade henne..och hela 89 % tycker att röstnings systemet borde ändras..jag måste erkänna att jag inte gjorde nån större ansträngning på att försöka förstå min på hur röstningen gick till, jag koncentrerade mig mer på mitt vin, mitt sälskap och på att spana, för igår följde vi melodifestivalen inne på Olearys vilket jag starkt rekomenderar. God mat, god dricka, folk att spana på och melodifestivalen och allt på samma gång under ett och samma tak !! perfekt..men melodifestivalen fungerar ju bra hemma i soffan också och nu åker alltså denna årliga musiktävling in på min lista :)

2 * Vimelfotograferingen på NIVÅ är igång !! vår kära vimelfotograf Fredde har tagit fram sin kamera igen och det gillas ..alltid lika trevligt att kolla på bilder där i från och kan vara till hjälp med om minnet sviker som det så lätt gör på lördagkvällarna, och fråga mig inte varför ?? så klicka er nu in på www.ronnebygatan.se och ta er en titt på helgens bravader ! :)

3 * Bröllopsmässan igår var en lyckad tillställning och 700-800 personer hade hittat dit..Där bjöds det på bröllopstårta och folk kunde få inspiration vid montrarna där det visades ringar, blomsteruppsättningar, bröllopsfotografier och allt annat man kan tänkas behöva till sin stora dag..12.00, 14.00 och 16.00 var det dax för catwalk i hörsalen där det visades smink, blomster och såklart kläder för brudpar och deras följe..lite extra roligt var ju att man själv fick göra sin debut på catwalken då...där kunde man se mig i en grön halterneck klänning, med matchande grön sminkning och en underbar lockig håruppsättning med gröna blad i..kommer bilder i veckan :) mässan avslutades med ett livebröllop och där kan man väl erkänna att det blev lite blöta ögon..så fint, så fint....



 

♦ Veckans diss ( v6 )


1 * Dunindustrin Ingen har väl undgått att läsa eller se på nyheterna om denna tortyr som gäss utsätts för bara för att vi ska kunna gosa ner oss i våra duntäcken och jag kunde inte i min vildaste fantasi ana att det är såhär det går till...Att gässen plockas levande, där fjädrar slits bort från dom panikslagna fåglarna som får stora köttsår som sedan sysihop direkt på plats utan bedövning. Så fort deras fjädrar har vuxit ut är det dax för totyren igen!! Jag förstår inte hur man som människa kan sitta där utan att röra en min och göra sånt mot en oskyldig varelse som inte har en chans att försvara sig! Dom personerna borde man binda fast vid en stol och dra bort deras hår på skallen så de får känna hur det känns !!

2 * Nya X-cider jasmine/peach...brukar inte dricka så mycket cider men såg denna nyhet när jag var inne och skulle handla vin i fredags och tänkte att jag skulle ge den en chans..nu har den fått chansen och det blir ingen mer..den smakade typ parfym eller nåt..inte alls god men den slank visst ner tillslut ändå ..hehe...

3 * Oärliga personer som snackar skit bakom ryggar men inte vågar stå för det och säga det till personen i fråga..Fega är vad dom är! Lägger inte ner någon energi på dessa personer så länge dom inte snackar dynga om mig eller folk som betyder nåt för mig. Gör dom det så ska dom veta att då kan dom inte längre räkna med mig!! Man ska faskien stå för sådant som man har sagt !! skärpning..


Det var veckans lista..har ni tips eller önskningar på vad som bör hissas eller dissas så släng in en komentar så tar jag mig en titt på det ..
I morron är det en ny vecka och nya tag !!

Take care

*smack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0