morgonstund har guld i munn

fatta härligt det var att slå upp ögonen idag och se en klarblå himmel !! bästa morgonen på mycket länge..
och just morgonen är min favorit stund på heela dagen..bara jag får vara själv en stund, typ den första halvtimman efter att jag har vaknat, har inte så jätte gott morgonhumör precis! men ändå älskar jag dessa timmar fram till typ kl 11 :)

mindre bra har natten varit..har en ganska ny granne..en tös på 18 år, nä fel, en snorunge på 18 år..fy faaan !! jag hon står inte högt på min lista kan jag säga..vet inte hur många fredagnätter hon har väckt mig..fredagar är väl tydligen den dagen i veckan då 18åringar går ut i denna stan och hon tar verkligen ingen hänsyn till sina grannar.oftast brukar hon har förfest till tolv, halv ett på natten, vilket är jätte störande för mig som brukar lägga mig mellan tio, elva tiden och mitt sovrumm ligger vägg i vägg med henne !! igår var det dock lugnt och jag fick somna in i min skönhetssömn MEN kl 02.30 vaknar jag av ett jäkla liv !! skratt och skrik från andra sidan väggen..lät typ som hon hade 10 tjejer på efterfest i hennes lilla etta ! fröken Eriksson blev riktigt förbannad och började banka i väggen, det blev tyst i 5 sekunder och sen bröt skratten ut ännu värre..KUL..jag var nära att ta på mig morgonrocken och kliva in på festen och fråga vad fasen hon höll på med...varför gjorde jag inte det?! nä vi gör inte sånt här i Sverige..vi lämnar små lappar i brevlådan och sånt i stället..fega vi är! hmm..jag ska nog skriva henne en liten lapp/hotbrev sen..hehe ! okey att man har lite förfest hemma men att skrika och gapa fram till 4 på morgonen, nä det funkar inte om man är granne med mig !!

aja jag har fått lite av min skönhetssömn i alla fall och vaknade ändå vid sju tiden och nu sitter jag här och njuter i min ensamhet :) lovely ! ska iväg och träna aerolates (pust, jätte jobbigt) kl halv tio.lite besviken på att dom inte kan vara mer morgonpigga där borta på gymmet och börja passen lite tidigare..jag får ju sitta här och vänta nu.. men kanske kan gå en promenad innan, det är ju helt underbart väder :) och LEDIG LÖRDAG är det oxå med utgång ikväll !! nice nice..
ska man kanske strunta i träningen och löpa en runda i stället och sen köpa färska frallor att mumsa på..hmm...
oavsett vad det blir så hoppas jag denna dagen blir lika underbar som jag har förväntningar på att den ska bli !

hörs snart igen !

*smack

Kommentarer
Postat av: Lena Ljungberg

På lappen kan du skriva "Bara för att du är vaken så betyder inte det att alla andra är det elller för den delen skulle vilja vara det. Visa hänsyn och respekt! Det blir så mkt trevligare då"



Härlig sida och skön inställning till ivet du har.

Kram från Lena (Johans brors sambo s)

2009-02-28 @ 12:07:10
URL: http://www.mammalenas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0