Me Myself And I

Jaha då sitter man här och har en hel söndag framför sig..va härligt..eller inte !!
Vad gör man en söndag när vädret suger, gymet är stängt, alla sover och man vaknar upp själv och är inte ens bakis..
ja ni hörde rätt ... Jag Linda Maria Therese Eriksson var alltså inte ute igår !! jag vet att detta kom som en chock för många men jag hoppas att ni återhämtar er snart :) Halva befolkningen i Karlskrona däremot måste tro att jag är sjuk eller nåt när jag svarade att planerna för min lördagkväll var att har filmkväll...alla stod som frågetecken :) och när dom sedan inte såg ett blont yrväder skaka rumpa och shotta turkiskpeppar ute igår så blev dom nog lite oroliga...kommer säkert gå ett rykte på stan snart om att man är med barn... :p

På tal om barn...min kära vän Frida här nere ska klämma ut en liten knodd i Juni :)
Det fick jag reda på nån dag efter juletider..Frida och Jimmie ( pappan till bullen i ugnen) kom hem till mig och chillade i min soffa..Frida hade sagt att hon skulle komma förbi och lämna en sen julklapp..men när dom anlände så såg inte jag ett enda litet paket så långt ögat kunde nå och redan då började jag misstänka något..och när Frida sedan började lite nervöst : - eeh..Linda..det är något som....eehh..asså jag..ska..... Då fattade jag direkt.. :) - Frida är du med barn ??!!
hon nickade: - jag visste att du skulle fatta ... tårarna forsade ner för mina kinder och fridas ögon började vattnas dom med och Jimmie han bara satt där och undrade vad det är för fel på oss fruntimmer :)  jag är i alla fall överlycklig och trivs som fisken i vattnet med att vara smakråd på mamma avdelnigen inne på H&M ( vilket verkar vara det enda stället i stan där som säljer dessa plagg vilket är skandal ) och ge namnförslag över en kopp kaffe..

En sån dag hade varit perfekt idag..för idag finns verkligen ingenting att göra..när jag vaknade och såg vädret och insåg att jag låg där helt ensam, Me Myself and I, ville jag bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen..jag är inte van vid dessa stunder..söndagar brukar ju oftast innebära bakfylla..då kan det ju till och med vara skönt att få vara lite själv och göra minsat möjliga.. om man nu inte vaknar själv så brukar det ju inte heller vara fel..hehe ;)  om man nu inte lyckas med att ha sällskap hem med någon som man trodde var James Bond kvällen innan men sedan inser när man vaknar dagen efter att han i själva verket är utklädd till Hugh Hefner... aja..tänk vad lite vin kan göra...It was a little sidestep :p nog om det...
men att vakna själv en helt vanlig söndag kan jag berätta för er mina vänner att det var inget att hänga i julgranen det heller ... men så slog det mig, jag kan ju gå upp och kladda ner något i min blogg som jag så länge har tänkt att jag ska göra, men har hela tiden skyllt på tidsbrist osv...men då kände jag att tiden var inne..som en skänk från ovan har nu mina fingrar dansat över tangenterna :)

Pratade nyss men min kära vapendragare Ida där hemma i Vetlanda på msn och vi satt och beklagade oss över detta trissta vädret och denna sega söndag....men Ida gav mig hopp om denna dagen..När jag surade över att alla ligger och sover svarade hon : - men linda..det kanske inte är så konstigt..klockan är bara nio.....och hon har rätt..alla kan ju inte vara uppe me tuppen som jag...det finns nog hopp om denna dagen som sagt..så fort folk vaknar till liv i staden så ska nog denna dan bli ganska lyckad den med ..den som lever får se :)

jaha då har man skrivit sitt första inlägg och för er som har orkat ta er ända ner hit så vill jag tacka för mig och önska er en fortsatt trevlig dag  :) eftersom det nu inte står något särskillt på schemat idag så lär ni höra från mig snart igen..
over and out....

*smack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0