Som en berg och dalbana..

Min dag kan kan jag beskriva med ett ord..berg och dalbana!! mitt humör har gått upp och ner..
Den startade ju ganska hyfsad med sovmorgon till halv nio men på nått sätt kom aldrig det där leendet och glimten i ögat jag bruka bära på jobbet..kanske var felet att jag just hade sov morgon..på nått sätt så fungerar jag bättre när det är tidigt på morgonen.
Ungefär en timma innan Malmö började jag bli yr och må illa precis som igår kväll så mitt humör blev knappast bättre.kände mig som en gamal urkramad disktrasa. Ingen utstrålning för fem öre..Väl framme i Malmö gick humöret upp för en kort stund när jag träffade lite trevliga kolleger som tog hand om mig men glädjen varade inte länge för i min hand fick jag mitt schema inför februari..massa jobb jobb jobb jobb !! visst trivs jag på jobbet som en fisk i vattnet men inte så mycke att jag vill spendera nästan varje dag där och vara trevlig mot resenärer var dag..jag kan ju i alla fall trösta mig med att det ibland är väldigt korta dagar jag jobbar..sluta halv tio på morgonen är ju inte helt fel.
På resan hem kom illamåendet tillbaka och jag var lika sur som en citron..riktigt bitter faktiskt. vet inte vad det var med mig idag..Men sen dök det upp en sak som gjorde mig glad som ett barn på julafton igen..ett span på tåget.. :) alltid lite roligare att jobba när man har något att titta på ;) blickarna gjorde mig varm i kroppen och innan jag hann lämna vagn 11 så sitter där ännu ett span och jag kände hur jag blev sådär fnittrig av mig och tänkte, detta är ju för bra för att vara sant, kanske två kandidater till mina söndagar ..hehe.. Olofström och Mörrum skulle dom till..kanske inte världens mest upphetsande ställen på vår jord men det duger en rutten söndag..;) tillslut fick jag ta mig samman och gå fram till lokföraren för att lugna ner mig, kan ju inte springa runt på tåget som en brunstig kossa!!
så resultatet av dagens jobb: 2 span + 3-4 lammkött oxå ;) lammkött ska inte underskattas som jag och Tove bruka säga :) skämt o sido..
när jag var tillbaka i Karlskrona åkte humöret ner igen på grund av detta pissväder samt för att jag inte hade någon mat hemma så de fick bli 2 stekta ägg..inga grönsaker ingen frukt och ingenting..vatten till det...KUL !!
Sen kom frida förbi och jag skulle iväg med henne på nåt ''mamma'' möte men det blev inställt så det blev en fika i stället och det tackar man ju inte nej till så humöret steg upp som en sol igen :) och nu har ja precis kommit hem från dagens träning, bosu, som gick super bra !! både jag och Tove som satte igång med träningen igen förra veckan efter decemberuppehåll, kände hur vi blivit tusen gånger starkare sen första passet som var förra veckan då vi var halvt döda efterråt..men idag kändes det riktigt bra. De tar tydligen inte så lång tid att komma tillbaka till träningen när man väl sätter igång igen.skönt skönt skönt !!

Nu blir de lite chill i soffan och i morron ska jag up med tuppen och jobba igen och jag tror att morgondagen kommer bli mycke bättre än idag för då ska jag upp i normal tid :) 04.30 ringer klockan och konstigt nog mår jag kanon av att gå upp tidigt ...sen väntar en dag med Frida och lite träning! lovely !!

*nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0