Mys..

Det känns som fredagsmys här i soffan..sitter ute hos pappa, vi har kollat på lotta på lisseberg och jag har smaskat i mig ost med kex..som sagt semesterkilona: välkomna välkomna ! :)

Resan hem gick bra, godiset tog slut redan på första tåget ;) sen resten av resan sov jag nog mest...lite sliten av allt jobb men nu är man semesterfirare nr 1 !! Min kära far hämtade mig på stationen och jag kände direkt hur det kröp i hela kroppen på mig efter att ha suttit stilla och rest i nästan 4 timmar så jag begav mig ut på en promenad så fort vi var hemma...

Gick längs sjön bland kossorna och ladugårdarna..det enda som störde var alla satans flugor som försökte flyga in i öron munn och näsa !! Hade helst velat gå inne i skogen men vågade mig inte in där..hittar inte lika bra som jag gjorde när jag var liten , då var jag ju ständigt där inne med pappa och letade älg :) hehe....men pappsen har lovat att ta med mig ut bland granarna nu i veckan och plocka svamp :)

Promenaden var i alla fall till belåtenhet..att vara ute i naturen uppskattas högt när man bor i en etta mitt i stan..
Passade på att prova lite olika inställningar med min kamera nu med.. så här kommer lite bilder på denna vackra småländska natur jag nu befinner mig i :)


Det var helt vindstilla vilket var otroligt skönt eftersom man nu mera bor i blåshålet nr 1 Karlskrona !









Supernöjd med min kamera :) tog massa bilder på alla olika sortes blomster jag hittade..men antar att intresset inte är det största här i bloggen av att se växter..hehe...

roligare bilder lär det ju komma nu i veckan när jag skaut på alla mina äventyr..i morgon tillexempel ska pappa släpa med mig till golfbanan och försöka lära mig ett och annat...antar att det lär bli lite svordommar och tvister när far min ska förklara en massa och jag inte gör som han säger...han vet ju ALLTID bäst...men jag däremot tycker ju att JAG är den som vet bäst...detta kan bli intressant....en och annan klubba lär ju slängas i backen...

nähä..bäst att krypa till sängs..kl 8 ska jag vara redo med klubba och boll :)

God natt

*smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0