underbara semestertid :)

Haft en underbar semester dag..hade glömt att tabort alarmet på min jobbmobil som ringde 03.30, jag fick panik och trodde jag skulle till jobbet..sen märkte jag att jag låg hemma hos pappa i min sköna säng och att regnet smattrade mot rutan....semester !! :) och jag somnade om och sov ut till halv 8 :)

sen stod frukosten fram dukad av pappsen och vid 9tiden ( skönt att pappa är lika morgon pigg som jag ) bar det av till golfbanan för lite träning eftersom jag och pappa ska gå 9hål nån dag nu i veckan..och jag överraskade med mina slag ! pappa var helt chockad och likaså jag..hoppas det går lika bra när vi ska ut på banan!! idag blev det i alla fall inte många svordommar...

lagom till att regnet kom så åkte vi och handlade lite..så skönt att kunna gå i affären och bara peka på allt gott man vill ha hem så lägger pappa det i korgen och betalar snällt :) jag valde ut en tidning samt mörk choklad som jag mumsade i mig tillsammans med lite ost och kex till lunch medans regnet öste ner utanför..och där satt jag inne i köket med min tidning och njöt :)

efter regn kommer sol...och det var precis vad som hände!! klarblå himmel, så iförd endast shorts och sporttopp ( så skönt när man är här ute på landet/skogen att man kan gå så lättklädd utan man behöver bry sig om att magen kanske putar ut lite mer än den borde eftersom dom enda man träffar är kossor och några enstaka bönder ) så traskade jag runt heeeela sjön ( 1 mil !!) i stekande sol och när jag kom hem blev det att lapa lite sol i trädgården innan pappa serverade dagens middag som bestod av favoriträtten fetaostfyllda kycklingfiler som jag hade beställt :)

Sen åkte jag in till stan oh tog en fika med Ida samt shoppade nya fotbollsskor :) tjohooo! efter det så drog vi ut och kollade på fotboll..myresjö slog husqvarna efter förlängning och straffar !!...vi fick i alla fall valuta för pengarna och träsmak i röven !

nu är det dax för sängen och i morgon väntar en dag med min första stora kärlek, Daniel <3
vi ska antingen åka ut på sjön här nere och fiska, eller så blir det att lapa sol och bada...precis som på den gamla goda tiden under våra 2½ år vi hade..vi var alltid ute på äventyr i naturen ;)

få sehur mycket jag hinner uppdatera under dagen! det är ju trots allt semester, ingen stress :)

natt i natt på er där ute

*smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0