hur stor är chansen att man får 10 liter vatten över sig 01.00 en lördag?!

hej bloggen :) jag var inte så pigg på att blogga igår..drabbades av någon maginfluensa/migrän/huvudverk eller nåt i lördags natt.......

okey nu ljög jag....

jag drack nog kanske lite väl mycket likör43 i lördags så jag får skylla mig själv..skulle ha lyssnat på vad mamma sa till mig i innan jag drog på fest.
-Linda jag tror inte du klarar en tvådagarsfylla och ta inte med dig både vin och likör till festen är du snäll.....kloka ord! lika klok var dock inte jag......

Inte nog med att jag hade hällt i mig för mycket alkohol i lördags, jag blev även blöt som en dränkt katt på väg upp mot stan !! Under vår vandring mot Nivå så stannade vi på halva vägen för att vila lite, jag och Angelina..vi satte oss på en parkbänk vid ett hus..och vad händer sen..!! jo...då öppnar nån jäkel ett fönster på tredje våningen och häller ut ett 10 liters spann med vatten rakt på MIG !!

På MIG som typ var världens mest oskyldiga den kvällen....!!
Dagens största RIS till den personen !!
Jag började toklipa, Angelina fick ett psykbryt och började skrika några fula ord och alla andra gapskrattade utom Niklas som undrade om någon hade nyckeln med till salongen så han kunde ta med mig dit och fixa mitt hår...
men det var så klart ingen som hade med någon nyckel dit...så där satt jag, dyngsur, sminket rann i hela ansiktet och håret som en slickad katt.... Men efter lite övertalning från resten av gänget som sa att jag såg strålande ut och att håret inte alls var en kattastrof ( som det i verkligheten var, jag var dock så pass full att jag inte fattade bättre) så följde jag glatt med Jonatan till Olearys och tog två öl ( vilket jag inte minns för fem öre ) ..sen gick det utför......

Jonatan och Frida kunde sedan skåda på Ronnebygatan vad min meny hade bestått av under dagen, likaså min taxichaffis som fick stanna ett antal gånger på vägen hem under min 5 minuter långa tur hem till dörren....
Det var min lördag det.....man kan ju inte alltid vara på topp ;)

Igår låg jag som en klubbad säl på stumholmen och försökte njuta av det fina vädret..piggnade till när jag hade badat lite och sen bar det av till Olearys ( söndags traditionen ) men igår kunde jag faktiskt inte få i mig någon pizza..var inte alls sugen! men en stor cola och ett stort glas isvatten blev det och det var välbehövligt !

Sen var det dax att åka ut till sjöss med stans snyggaste kapten !! jag angelina och niklas blev hämtade av Anders som tog med oss på en tur ut i karlskronas skärgård med marinbasens båt :) ingen större hitt dock när man är bakis..han körde ju hej vilt och vi hade väl kanske mått bättre av att stanna kvar på land..hehe...

Sen var jag slut som artist ! gick och hämtade min mobil som hade varit på vift efter lördagnattens bravader, Andy hade tagit hand om den som tur var ! tänk ändå att jag Linda Maria Therese Eriksson levde nästan en hel dag utan min älskade mobil..!! när mobilen äntligen var i mina ägor igen så blev det glass i soffan och kolla igenom allt man missat i sin lilla lur :) alltid lika roliga sms och samtal efter en lördag natt ..hehe...

Det var min lördag och söndag det...kunde varit mer lyckad men är ganska nöjd ändå faktiskt :)

Idag har jag hunnit med att jobba och nu blir det brassestolen !! synd bara att det inte finns vatten i huset, och inte i några andra hus i karlskrona heller verkar det som ( ? ) vet inte vad det är som händer..kan inte duscha, diska, koka ägg eller nåt !! och jag var skit törstig innan idag på morgonen och ingen mjölk eller saft hade jag hemma så jag fick käka isbitar..dom är dock slut nu så innan jag lägger mig för stekning så ska jag köpa en flaska vatten !

Oj vilket långt inlägg det blev idag :) hoppas ni har njutit av mina bravader från helgen så hörs vi senare !


så glad var man i början av festen i lördags..inte lika glad sen..hehe

*smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0