I'm back

Tiden går så fort så fort när man är iväg ! Nu är jag hemma i Karlskrona igen med en släng av ångest, jobb i morgon ju !! slut på lata dagar med god mat och dryck...Mina Vetlanda dagar har verkligen varit till belåtenhet...

På midsommaraftonen var det inte en lugn stund..var uppe med tuppen på en promenad och samlade virke till min krans..
sen bar det av till Ida där vi bakade världens godaste jordgubbstårta...visst man ska ju inte skryta med sina konster men faaan så god den blev ! när allt stök och bök ( tårta, krans o make up) var färdigt hoppade vi upp på cyklarna och drog ut till Hanna där det vankades midsommarlunch med sill, potäter och världens äckligaste snaps med tjejerna samt jordgubbar med glass !! mumma...

Efter ett snabbt besök vid midsommarstången drog vi iväg på midsommarfesten med grabbarna :) Den innehöll bla grill, långbord, dans, tal, en hel del bål, massa tårta och festligheter hela natten lång ! det blev en hel del bilder..men datorn strejkar för tillfället så kan tyvärr inte lägga upp alla just nu !

På midsommardagen hade jag visst lovat min kära far att jag skulle följa med han och spela lite golf...huuu...
Men det var ju bara att ta sig i kragen och snällt följa med ! det blev några slag i gräset men även några fina träffar :) Som tur var så började det åska och regna lite, så pappa tyckte vi skulle åka hem....och det hade jag ju inget emot direkt...
kvällen spenderades med tjejligan hemma hos Ida med Tacos och glass med kolasås :) dock tidig hemfärd..alla var helt slutkörda från midsommarnattens bravader !

Idag har jag mest spenderat min tid ute i friska luften med Ida, vi har varit på promenad, cyklat nån mil eller två i ett desperat försök att hitta någonstanns att fika men hela staden låg öde !! men sen kom vi på att golfrestaurangen säkerligen hade sin servering öppen så vi drog dit och tog en glass i solskenet och kollade på när folk slog nya hål på golfbanan :) sen drog vi hem och grillade !! mycket lyckat..vi åt som hästar....mindre lyckat efter..då mådde man ju inte så bra...men nu, 6 timmar senare, så börjar mättnaden äntligen lägga sig...hehe....
På tal om lägga sig...det borde nog jag göra nu,...ska upp och jobba 03.30 i morgon..wwiieee !!!
aja jag slutar i alla fall tidigt så man kan njuta av det fina vädret som verkar vara på ingång :)

over and out



*smack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0