fått lite av allt idag :)

Denna dagen har än så länge gett mig precis det jag vill ha !

Efter frukosten blev det en promenad i väntan på solen som faktiskt dök upp till slut, så då blev det en timma i brassestolen innan jag tog den traditionella måndagslunchen med angelina !

Den bakade potatisen var dock en besvikelse, dom har tydligen ändrat receptet i skinkröran och enligt mig så var den andra mycket friskare och godare..men men, mätt blev man ju i alla fall :) skinkröran var väl det enda jag klagade på idag under lunchen, annars brukar måndagslunchen bestå av ångest, huvudverk och djupa suckar från min sida..hehe...
Men denna veckan ser ljus ut..är inte allt för sliten efter helgen och har som sagt en kort vecka med endast 3 dagars jobb!! :)

Och till helgen åker jag hem till Vetlanda !! bestämde det helt impulsivt igår när jag fick reda på Idas midsommarplaner..
Fest med käk och gött vetlandafolk, det kan man ju inte tacka nej till så på torsdag bär det av hem mot skogarna igen !
Hade ändå inte planerat midsommar nåt speciellt, tänkte att det får bli som det blir..och det verkar ju bli riktigt kalasbra :)

Så efter lunchen var det ju bara att ge sig ut på jakt efter en midsommarklänning..det kommer säkert att regna på fredag..samma visa varje år tyvärr ! tycker alltid man fryser på midsommar..men är det midsommar så är det och det firas bäst i klänning..och jag hittade mig en blommig liten sak som jag ska bära även om det så ska vara i ur och skur !

Sen har jag gjort något som jag länge ha velat göra men inte riktigt ''vågat'' eller vad man nu ska säga..
jag satte mig och tog en fika med......MIG SJÄLV !! har trott att alla typ ska stirra på en när man sitter där själv på ett fik och filurar..men icke !
och det skönaste av allt var att det inte kom någon som jag kände under dom 2 timmarna jag satt på waynes i solen och njöt..var verkligen inte sugen på att vara social..och bara för att man vill vara ensam så ska man ju inte behöva låsa in sig i lägenheten..det är ju skit trisst...
så jag satte mig alltså men en kaffe, en tidning och bakom stora solglasögon ( i fall det nu skulle komma någon som jag kände, så jag kanske kunde gömma mig lite för att få vara själv ) och njöt som aldrig förr ! det lär ju hända fler gånger! ska bara skaffa mig en liten minidator med så kan man ju lätt sitta där ett bra tag och ''bara vara'' !

dagen har alltså gått helt enligt min melodi ! och snart är det dax för dagens träningspass..hoppas det går bra och inte sänker mitt humör som är på topp :)


dagens bästa stund :)

*smack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0