Svensk sommar













Dessa vackra vyer har jag idag fått skåda när jag var ute på min power walk i hettan ! en och en halv timma traskade jag runt bland stugor, båtar husvagnar och lyckliga familjer...
jag önskade att jag var allt annat än det jag är...ville verkligen inte vara fröken Eriksson, med en etta mitt i stan, med endast en veckas semester i sommar och som är ute och power walkar en sån härligt fin kväll när alla andra bara sitter och njuter....

Jag ville vara liten igen, ha sommarlov, springa runt och leka i gräsmattan med katten i väntan på att kvällsmaten ( jordgubbar med glass) skulle serveras..

eller den där hurtiga tanten som gått i pension som låg och rensade ogräs utanför stugan medan gubben putsade båten inför morgondagens utflykt..

eller damen med tindrande ögon som satt vid bordet med vit duk och skålade rödvin med sin blivande mann utanför husvagnen i solnedgången....

eller mamman på campingsemestern som precis dukat upp ett långbord till sin lyckliga familj + grannfamiljen i husvagnen bredvid inför kvällens samkväm...



aja...vad är en bal på slottet..... Jag hade i alla fall en underbart svettig promenad och fick ju ta del av denna ljuva sommarkväll...värmebölja denna vecka och det gillas skarpt :) ledig i morgon så då blir det att försöka få lite färg på skinnet igen... ;)

*smack och tack

och grattis till tyskland som vann U21 EM precis....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0