hemma

jag måste bli bättre på en sak..att bara vara hemma och inte göra ett piss.låter kanske jätte enkelt och härligt för många men jag får panik, ångest, stress och damp! en lugn halvtimma efter jobbet är helt okey och faktiskt riktigt skönt men sen börjar det krypa i kroppen på mig ( som nu) och så får jag ångest för att jag inte gör något med dagen! om jag nu satte mig ner och kollade på en film nu skulle jag få så mycket ångest efteråt att jag inte hade vetat vart jag skulle ta vägen!! jag vill helatiden att det ska hända saker, prestera och utnyttja dagen till max, gillar nästan när jag har det lite stressigt !
men idag på jobbet bestämde jag mig för att jag bara ska stanna hemma fram tills träningen ikväll och inte lyfta ett finger..fast jag sitter redan här och gör planer i mitt huvud över allt jag ska få gjort innan dagen är slut..diska, sortera tvätt, promenera, fixa lite inför resan till Miami nästa vecka och massa massa mer! Jag kan verkligen inte sitta still, jag blir nästan trött på mig själv..det är jobbigt att alltid försöka hålla sig aktiverad !
En vänn sa några kloka ord en dag när jag var helt tokig av att inte ha något att sysselsätta mig med : - Linda du måste lära dig att uppskatta tiden då du gör INGENTING !! det var typ ett år sedan och jag har inte blivit ett dugg bättre..det har snarare gått åt andra hållet....

*smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0