en vanlig måndag morgon

jobbtimmarna avklarade. gäspade stoooort när jag klev av tåget här i karlskrona vilket en resenär var snabb att påpeka:

-Oj här har det varit en hård helg ser jag ( med ett hånflin på läpparna)
- Nää du jag har faktiskt varit lugn som en filbunke, men har man stigit upp 03.30 så tycker jag att jag får gäspa hur mycket jag vill, svarade jag lite smått irriterad..
-oj, eeh, jaha, eeeh. på det viset, sen kilade resenären skamset iväg..

Förrutom det så fick jag även höra följande av en manlig påträngande resenär i 50års åldern:

- värst vad du låter trevlig och mysig i dina utrop här på tågen så tidigt på morgonen..tänk om man skulle kunna få vakna upp med dig bredvid sig resten av livet..?! vad tror du om det gullet? kanske bara för en natt i alla fall??

eeh. vad svarar man på det?! jag la på ett falskt leende och svarade att : - ja du, drömma kan man ju alltid, tack för biljetten..och traskade snabbt där i från. innerst inne tänkte jag j*vla snuskgubbe gå hem och lägg dig...

Ja såhär kan en morgon se ut för mig på jobbet. hehe..lite blandad kompott. Nu här hemma har jag gått igenom mina morgonrutiner med facebook, nyhetsmorgon, bloggar, frukost mm så det börjar bli dax att ta tag i dagens planer. Först blir det en dusch sen ska det tvättas, gå till min hyresvärld och fixa med andrahandsuthyrningen ( om jag nu får hyra ut min lägenhet ) , visum och boende i australien ska bokas, träffa angelina över en lunch och fixa lite andra småärenden på stan. Det viktigaste av allt är dock : ta mig en stooor KAFFE! vissa dagar dricker jag inte ens en endaste liten koppe och andra dagar, som just denna, är kaffe det enda jag suktar efter !


Jag och anna var flitiga besökare på starbucks förra året i Egypten. medans alla andra rökte vattenpipa pimplade vi kaffe om kvällarna :)

 

¤ L.E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0