hard work

5.38 lämnade jag stationen i karlskrona med tåget ner mot malmö. 12.42 ( 20 min sent)  kom jag tillbaka och klev av mitt jobbpass! skönt :) ombord på tågen har jag idag fått uppleva: brandalarm, en tjuvrökare på toa som jag slängde av, två fulla gubbar som tjuvåkte inlåsta på toa, enkelspårsdrift och förseningar, en riktigt frustrerad klagande skrikande herre i 1:a-klassen och tillsist en nakotikapåverkad psykopat som precis hade släppts från polisen, inte en drömresenär precis. blev allt lite skakis innombords. jag hade fullt upp idag med andra ord.

Hemsk dag kan man tycka och egentligen skulle man kunna tro att jag skulle vara en riktig bitterfitta efter detta jobbpasset och hatat mitt jobb.. men jag har faktiskt haft ett leende på läpparna dagen igenom! Är så jäkla nöjd att jag och mina kollegor, trots alla insidenter, har fått allt att flytapå och löst situationerna utan allt för allvarliga påföljder och sura miner! :) så skönt när det kommer sånna här prövningar och man kan känna att man faktiskt har lärt sig lite saker under dessa åren på tåget ! bra jobbat mina vänner, vi var bäst idag !! :)

så fort jag kom hem slängde jag av mig uniformen och stapplade ut i stormen! regn och rusk och värre ska det tydligen bli. ett riktigt oväder påväg in! jag och Frida sökte skydd inne på coffehouse för en lunch. vi beställde en varsin paj! vilken besvikelse, Fridas paj var liten som en fågelskit och min tacopaj var smaklösare än papper. eeuuurk! inte värt pengarna! nu sitter jag här hemma i soffan, lite trött men ändå lite rastlös. Ingen utgång ikväll och ingen träning. suck. funderar på att köpa en påse godis och hyra en film. men först ska jag invänta The hills som börjar 18.10, få bli lite bloggläsande och facebook så länge :) för jag tänker ju inte sticka ut näsan i friska luften nåt mer idag, då blåser man väl bort..



vi var liiiite nöjdare med den heta maten last year, när vi besökte Cypern och en indisk restaurang sista kvällen Frida och jag. visst det var ett saftigt pris och vi fick skramla ihop våra sista pengar men mycket smaker fick vi i alla fall! inte som min tafatta tacopaj idag precis! tummen ner för dagens lunch.

later

¤ L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0