ny dag och nya tag :)

God morgon där ute, ja ni som är vakna. många ligger nog fortfarande och tar igen sig från gårdagens bravader..


söndag idag och jag är i bra form med humöret på topp till skillnad från igår kväll..inte ens min filmkväll blev lyckad. hehe. somnade efter halva godispåsen och halva filmen. vaknade vid tolv tiden och fortsatte skönhetssömnen inne i sängen.

har varit vaken en stund nu och njutit av den bästa stunden på dagen, morgonen :) knäckebröd med smör och ost samt ett stort glas mjölk har jag startat dagen med. och under frukost stunden lärde jag mig att varje månad som börjar med en söndag har ''fredagen den trettonde''. det stod det i alla fall på mjölkpaketet och jag var ju såklart tvungen att kolla upp det i almanackan och dra på trisso, det stämmer. bra då har man redan lärt sig nåt nytt denna dag och är lite klokare, fast detta kanske räknas som onödigt vetande?

aja.. idag är jag i alla fall ledig och har inga mer planer än att lira lite fotboll kl två. skönt. och nu ska jag inte jobba en endaste liten helgdag mer innan jag drar ut på resan. det är meeega skönt! igår var dock en riktigt bra jobb dag trots att det var helg. jag förenade nytta med nöje. Jag och Kathya jobbade ihop och hade lagom mycket folk som dessutom inte klagade på nåt för engångs skull och inga förseningar så alla var nöjda och glada. nöjdast var nog ändå jag och kathya när vi insåg att vi hade 2 timmars rast tillsammans i malmö :) det blev lite shopping och fika, så vi hade det riktigt nice på jobbet igår, annars brukar det vara pest och pina att jobba helger.

under vår shoppingrunda hittade kathya och jag ett passande kuddfodral för oss som tvingas upp i ottan vid si så där 3-4 tiden och hoppa i uniformen innan ens tuppen har vaknat...


later

¤ L.E


Kommentarer
Postat av: Lena

Och jag hoppas verkligen du köpte det? Passar ju dig!

2009-10-18 @ 13:23:39
URL: http://www.mammalenas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0