bara några timmar kvar..

nu brinner det i knutarna i fall ni är sugna på att söka någon utbildning till vårterminen! sista dagen idag mina vänner. Jag har sökt lite program, inte för att jag ska plugga till våren egentligen, jag är ju inte ens i sverige när skolorna drar igång, men kul att söka så man vet hur man ligger till. detta blev det för min del :

1
MAH-09615
  • Fastighetsmäklarprogrammet
  • 120hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Malmö högskola , Malmö
2
LU-81502
  • Sjukgymnastprogrammet
  • 180hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Lunds universitet , Lund
3
GU-29735
  • Sjukgymnastprogrammet
  • 180hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Göteborgs universitet , Göteborg
4
MAH-09616
  • Fastighetsmäklarprogrammet
  • 180hp, Dagtid, Helfart (100%)
  • Malmö högskola , Malmö


Vet faktiskt inte vad det ska bli av mig i framtiden. Förr funderade jag på att utbilda mig till lärare, men när jag pratade med en kollega på jobbet som berättade hur dålig lön det var så tappade jag suget.hon tjänar bättre på vårat företag än vad hon gjorde som lärare efter 20 år...det är helt sjukt. visst pengar är inte allt men det känns ju inte kul att plugga 4 år för ett yrke med betydligt sämre lön!

Hela förra året var jag inne på att utbilda mig till sjukgymnast. kollade upp lönerna även i detta yrke och kom fram till att jag skulle behöva jobba minst 5 år innan jag kom upp i den lön jag har nu och då ska det tilläggas att i Maj går jag in på vår treårslön, den högsta och det kommer innebära att jag med en sjukgymnastlön kommer ligga ännu fler år efter..suck. och om jag ska bli sjukgymnast vill jag inte hamna på något dött sjukhus och jobba med tant agda som har stukat handleden. nää jag vill jobba med idrottskillar som har problem med ljumsk skador hehe ;) men hur lätt är det att få ett sånt lyxjobb då? nä...sjukgymnast blir jag nog inte heller...eller?..hmm..

Nu dom senaste månaderna har jag funderat skarpt på att bli mäklare. Jag ser mig där med plattat hår, kavaj och massa viktiga papper och klirr i kassan ;) utbildningen ligger på bara 2 år och nere i MALMÖ !! detta låter ju som klippt och skuret för mig..trodde jag också tills jag nu har fått höra hur många mäklare det är som går in i väggen och är hyper stressade eftersom dom aldrig kan stänga av sina jobbmobiler eftersom det kan ringa folk som vill gå på visningar hela tiden och vill dom t ex gå på en visning kl 21.00 en lördag kväll, ja då får man ju se till att fixa en visning då om man nu vill sälja och tjäna pengar. Arbetstiderna verkar piss, typ kontorstid 10-18 och visningarna sker oftast på kvällstid och helger....buhuhuuuu...för det lär ju inte vara någon som vill följa med på visning kl 6.00 på morgonen när jag är som piggast ! nää...så vad ska det bli av mig egentligen??!

Drömmen har ju alltid varit att bli väderflicka på tv4 och kicka ut Tone ur rutan eller hitta mig en rik fotbolls spelare så jag kan gå hemma i lyxhuset och laga mat, sola, städa, ta hand om barnen, shoppa, baka bullar, dricka vin , träna och mingla på läktaren och kolla på svettiga pojkar som jagar boll ;)

nu blir det bed time för i morgon ska jag upp och knega så pengarna rullar in ! extrapass i morgon, klirr klirr klirr i kassan :)

natt i natt

¤ L.E

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0