Hemma i verkligheten


Hemma i Vetis var det glada miner :) nu sitter jag här hemma i Karlskrona med mindre glada miner..tillbaka i verkligheten , ensam i soffan och med en heeel vecka fullproppad med jobb och träning..tycker man borde vara ledig lite oftare så man kunde njuta mer i livet!

Vistelsen i Vetlanda har varit till belåtenhet..har varit lite dålig på att uppdatera men har ständigt varit på vift! I torsdags hade jag ju pannkakskväll med pappa och Idol, fredagen bestod av golf, spring på stan och tacokväll tillsammans med Ida anna och frida..lördagen spenderades på stan inklusive fka med Frida och Annie innan jag åkte och kollade på fotboll med daniel...så långt har ni nog hängt med här i bloggen men efter det har jag nog inte berättat vad jag har varit med om...

lördakvällen bjöd i alla fall på vin med Sofie och Hanna, vi drog sedan till Hotellet där det tro det eller ej var FULLT så vi fick till en början inte komma in !! kors i taket...men efter lite dividering med vakter osv så slank vi till sist in med glada miner! 01.00 stängdes dörrarna och då spenderade vi någon timma på vetlandas torg tillsammans med alla andra invånare, kollade på poliser och letade efter Sofies nycklar som försvunnit...vid 3 tiden kom jag till slut i säng efter att ha käkat pasta med köttfärssås som jag hittade i mammsens kylskåp :) alltid lika gott att käka nattamat på fyllan ! 

Sen hade jag världens softaste söndag! regn och rusk ute men jag tog min regnjacka som jag är nöjd över att jag packade ner :) och traskade hem till Emma där vi drack te och snackade framtidsplaner tillsammas med anna..sen kollade jag och Anna på repriserna av veckans Idolprogram hemma i hennes soffa och käkade godis och kakor :) därefter kom Ida och hämtade mig, vi åkte ut och kollade på lite fotboll i Myresjö innnan det blev tacopaj och Ensam mamma söker...sen var jag slut som artist och somnade gött i Idas soffa och vid 22nyheterna skjutsade hon hem mig och jag fortsatte min skönhetssömn...trött och nöjd efter en underbar bakisdag med nära och kära :)

Idag har dagen mest bestått av ångest..hehe....alltid lika hemskt att känna hur ledigheten börja glida en ur händerna..efter att ha käkat thaibuffe med Ida i vetlanda så skjutsade hon mig till växjö där jag tog bussen hem och nu sitter jag här i min lya med en resväska fylld med tvätt, vissna blommor som jag glömde vattna innan jag åkte, tomt kylskåp och en vecka med jobb framför mig ! hurra hurra...mer ledighet åt folket tycker jag !! visst jag ska väl inte klaga..har varit ledig sen i torsdags...hehe....

nu ska jag strax bänka mig framför ett nytt program som drar igång idag...svenska hollywood fruar tror jag det hette...det kanske vore ett framtida yrke? massa ledighet ju :)

over and out

*smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0