söndag

Idag är en såndär söndag då man skulle ha mjukiskläderna på hela dagen och vara ute i skogen och plocka svamp, i trädgården och kratta löv eller kanske gått en golfrunda...MEN inte mycket till skog här inne i stan inte, inga löv att kratta och golfbana+partner existerar inte heller.....

eller så skulle man haft barn, hus, katt och man...då hade man allt haft att göra..tänk vad mysigt nu när hösten kryper sig på..nästan så man längtar lite..jag får sånna ryck ibland och drömmer mig bort till familjelivet.... men jag antar att när man väl sitter där med sina skrikande ungar, en man som bara jobbar och katter som hårar ner hela hemmet så är det kanske inte en dans på roser det heller...hehe

så vad gör man nu en söndag som denna då? inte ens på facebook har folk uppdaterat sina statusar (!) som annars kan vara ett tidsfördriv att läsa igenom i brist på annat.. alltid lika intressant när folk berättar för alla sina vänner genom sin status att dom precis har : diskat, stekt köttbullar eller sitter och pillar navelludd.....eller? hhmm...

jag har i alla fall hunnit med att städa lite ( igen, jag fattar inte hur jag kan stöka till så fort! ) käkat frukost, traskat ut på en liten promenad i höstvädret, gick genom stan och det var helt dött det kändes som en spökstad..mötte bara nån enstaka gubbe som rastade sin hund..jag brukar ju aldrig uppleva söndagar såhär eftersom man oftast ligger bakis då..hehe..men nu är det andra helgen i rad som jag har varit utan vinet :) kors i taket och fler kommer det bli..kan man behöva såhär efter en livad sommar...

var nyss och handlade också inför dagens lunch som kommer att bli pannkakor ! smaskens.. nåt gott måste man fasen ha när det är helg..har ju till och med hållt mig från att köpa godsaker på jobbet nu dom två kvällarna jag har jobbat och tyckt synd om mig själv!! så idag blir det som sagt pannkakor som uppladdning inför dagens fotbollsmatch som börjar kl tre..har några timmar kvar att slå ihjäl innan det är dax men nu har jag ju dödat några minuter av dom i alla fall här i bloggen .. hurra :)


later

*smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0