ren och fin

urk !! benen vägde ju bly...flåset var det faktiskt inte så illa med men benen lyfte knappt från marken! men jag tog mig igenom min lilla runda..för liten var precis vad den var..började med promenad 10 minuter sen blev det löpning 25 och sen avslutade jag med promenad 10 minuter igen...sen var jag slut som artist! och under min runda mötte jag hela 3 personer som jag kände...kuuul....suck! ååhhh...jag vill bara vara i fred när jag motionerar!! aja jag kan ju gotta mig med att dom som jag mötte förhoppningsvis bara blev avundsjuka för att jag var så duktig och gav mig ut på en motionsrunda :) vi säger så.....

har även börjat med ett annat litet hälsoprojekt nu i veckan ! funderade på det redan för någon vecka sedan..Detox! misstänker att kroppen är fullproppad med massa gifter och slaggprodukter efter en inte allt för hälsosam sommar så nu är det på tiden att göra sig av med dom! och efter min helg hemma i vetlanda med onyttigheter och alkohol fick jag verkligen nog och nu har startskottet gått ! så nu är det 10 dagars detox som gäller vilket innebär att jag ska dricka någon vidrig vätska som jag köpte på hälsokost igår gjord av bland annat kardborre,brännässleblad, fläderblomma och björkblad tillsammans med ett stort glas vatten innan frukost plus att jag ska tänka och äta ungefär såhär:

  • Undvika vetemjöl, vitt socker och salt 
  • Undvikaa härdade fetter
  • Undvik kaffe och alkohol
  • Äta mycket linser, bönor, quinoa, bovete, alger, soja, och frön
  • Äta ekologiska nötter
  • Äta Fisk, skaldjur, kyckling, ägg välj ekologiskt. Uteslut rött kött som nöt- och fläskkött
  • Undvika vete, råg, havre och korn
  • Sluta med mjölk, ost, ja mejeriprodukter helt enkelt 
  • Frossa i frukt,bär och grönsaker
  • dricka 1 liter extra vatten om dagen
  •  

    jaha...kan ju säga som så att några alger och bönor ska det inte ätas hemma i detta hus i alla fall..men frukt sallad ägg och kyckling lär min meny numera bestå av..det blir ju 10 härliga dagar dethär...hehe! men sen kommer jag vara ren på insidan :) nu är det dax för att bli ren på utsidan oxå..duschen nästa!


    lite mer lockande än alger och linser kanske..hehe..men nu är det historia!

    later

    *smack


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0