en helt vanlig dag

när jag traskade till jobbet idag var jag bitter, solsken och jag ville inget hellre än att vara ledig. jaja, livet kan ju inte alltid vara en fest. turen ner till malmö gick som en dans, ganska mycket folk men idag hade jag mycket energi så jag tog allt med ro och var faktiskt riktigt nöjd med min insatts när jag kom ner till min slutstation.

I malmö var det klarblå himmel och sol och staden låg vacker framför mina fötter i 2 lediga timmar. hurra hurra, det blev en kaffe och en fralla i solen och det var helt ljuvligt. bara sitta där och titta på allt folk och koppla av. malmö är toppen !!

turen tillbaka till karlskrona var ganska lugn och jag har inget sådär jätte roligt att rapportera om den. hemma blev det lite käk, skratta inte nu men idag blev det lite potatismos och stekt ägg och tomat..hehe..man tager vad man haver :)

eftersom jag slutade halv 5 idag så missade jag ett träningspass jag ville gå på och det enda som fanns mer ikväll var spinning men med tanke på min träningvärk av föregående dagars träning så var detta inte ett alternativ denna dag! aj aj aj...det fanns två ställen där jag inte hade ont och det var armar och axlar så det fick bli ett träningspass här hemma i lyan med högsta volym och mina hantlar och nu har jag även ont i dessa lemmar..hehe..efter att ha lyft lite skrot här hemma begav jag mig ut på en lååång och härlig promenad i solskenet och den friska klara luften. fantastiskt skönt. nu har jag precis kollat på anna anka söker assistent och dagen lider mot sitt slut...

jaha så vad är summan av kardemumman?! en dag som alla andra dagar jag kommer ha framöver i mitt älskade ekorrehjul..jobb, käk, träning och sömn...kommer kännas roligare när träningen går kalas och ger resultat, nu gör det mest ont. hehe..det bästa med denna veckan som håller mitt humör uppe är att jag har ledig helg :) men det är fortfarande 2 dagar kvar att hålla hjulet snurrande innan man kan koppla av och ha lite trevigheter för sig...

strax dax för skönhetsömn..hoppas på kalasväder i morgon igen för då har jag ytterligare 2 timmars rast i underbara Malmö :)



hur lovely är det inte med malmös alla uteserveringar som har öppnat då?
helt fantastiskt härligt tycker jag :) vårkänslor till tuuusen !

nattinatt

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0