funktionel träning

asså vilket pass! en bättre mix av styrka, flås och utmattning är svår att hitta. pump, spinning, aerobic och allt vad det heter, släng er i väggen!! detta var ett pass helt i min smak, en favorit helt klart. och någon kommer ha ont i morgon! härligt. att vara igång och träna nu igen ger mig lyckorus !!

sen tänkte jag även förklara lite för vissa av mina nära och kära som är så grymt skeptiska till min detox och tror att det är någon form av hetsbantning jag håller på  med, att jag ska svälta mig eller nåt..fel fel fel och åter fel!

Att detoxa är att rengöra och rensa kroppen från skadliga ämnen och gifter. detox går ut på att hjälpa matsmältningssytemet och få organen som ska rena kroppen att fungera bättre. Fördelarna med att detoxa sägs vara att människan kan få bättre tarmflora, viktminskning, mer energi, finare hy, friskare ögon och bätte immunförsvar. Skall man detoxa är det viktigt att tänka på vilka livsmedel man väljer. Livsmedel som brukar rekommenderas är så rena som möjligt, utan konstgjorda tillsatser, besprutningar, raffinerat socker med mera. Att få äta godis, dricka alkohol, röka cigaretter eller snusa ses som absolut tabu. Vidare rekommenderas att man inte dricker kaffe, te, eller kryddar maten under detox.

detta är detox mina vänner , googla det själva så får ni se...och jag kan säga att detta kan behövas efter min resa jag var ute på och det är absolut inget farligt, tvärtom! om jag sedan tappar något kilo på köpet så blir jag bara glad, det finns ju några att ta ifrån sen resan :) det är faktiskt inget kul när jeansen inte passar längre. men detoxen ser jag som ett startskott för min kropp att kunna ta emot träningen bättre, inte som ren banting.

nu ska jag mumsa i mig en fruktsallad så får ni säga vad ni vill ;)

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0