vad ska jag bli när jag blir stor egentligen?

vilken smarrig överraskning man fick idag när man kom till jobbet! Richard Sjöberg skulle visst åka med mitt tåg ner till lund...mumma! jag frågade om vistelsen i Karlskrona hade varit bra och han sa att han tycker karlskrona är magiskt vackert och pratade om hur bra stämning det är bland folk i stan, gott humör och kramgoa :) jag smälte som smör när han log sitt breda vita leende..jösses! nu hoppas jag verkligen han fixar en plats i heta stolen åt mig efter allt småprat jag underhöll honom med under hans 3 timmar långa resa, inte för att det var så speciellt jobbigt direkt ..hehe.men men...

resten av jobbdagen var väl mest pest och pina, förseningar hit och dit och på vägen hem till karlskrona snackade jag med en kollega som jobbar hos oss igen efter att ha jobbat 2 år som mäklare! han sa att mäklaryrket är sjukt stressigt, med många arbetsdagar som slutar vid sju tiden på kvällarna och mycket helg jobb till lite pengar, visst ibland går det riktigt bra för dom  men han sa att årsinkomsten kommer ändå inte upp i det jag tjänar på mitt jobb idag (!) vilket jag tycker låter helt sjukt..men det var alltså därför han var tillbaka på vårt jobb nu, färre timmar att jobba, bättre arbetstider och bättre betalt ! jaha...VAD SKA JAG BLI NU DÅ?? !! usch..

jag tror jag börjar smyga in i en liten livskris eller nåt..har ingen aning om vart jag ska tavägen eller vad jag ska göra med livet och det gör mig galen, sur och instabil ! har väl det bra som jag har det, men MÅSTE göra något annat snart innan jag får panik! men frågan är bara VAD??! pengar är väl inte allt men det känns ju inte mottiverande att plugga till något som ger mig mindre lön än jag har nu lixom..det är väl kanske inte mäklarlönen det är fel på, det är väl den lönen mitt företag slänger in på mitt konto varje månad som är problemet..hade den varit lite fattigare så hade jag gjort något annat NU på momangen !

du som sitter där uppe, kan inte du bara ge mig ett tecken eller nåt som leder mig in på rätt väg ?!

nu drar jag och tränar för att rensa hjärnan lite ! blir bosu idag, om jag får plats. ligger som första reserv. på något sätt så hopas jag att det fortfarande är fullbokat för passet är ju tokjobbigt så kan jag träna något annat i stället..hehe..

later

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0