cinema :)

Idag fick jag en biobiljett av min arbetsledare :) jag hade ju strul förra veckan med mitt tåg, vi tappade ju delar och körde sönder tåget och blev strandsatta mitt ute i ödemarken 2 timmar innan vi kunde rulla därifrån. Jag hade i alla fall varit flitig den dagen och belönades alltså med en biobiljett ! kalas..nu har jag 3 biobiljetter från jobbet att spendera! hurra hurraaa ! undra om eclipse fortfarande går här, jag har ju inte sett den än (!) så det måste jag ju göra innan jag drar ut i världen.

Slutade jobbet redan 11.40 idag och nu här hemma har jag fixat med massa telefon samtal, kul med telefon köer verkligen.. men nu är cellprov (urk) bokat, ledighet i helgen är fixad ( ska ta ut mina sista komptimmar jag har sparade på kontot, jag är hellre ledig än få ut dom i pengar när jag slutar ) och min mobil och mitt bredband är fryst medans jag är i utlandet ! skönt att picka av lite saker från min ''att göra lista'' som är låååååång !

Jag la ut min lägenhet på bocket idag också och har redan fått massa massa svar av folk som är intresserade men 90% av dom heter Husa, Matmata, Ashmed osv..Pakistanier och indier som studerar här i karlskrona och jag är ledsen men dom kommer tyvärr inte få tak över huvudet hos mig denna vinter på grund av erfarenheter från tåget, dom åker med mig varje dag och jag får nästan hålla andan. deras matlagning och deras kroppsodör är ingen härlig kombination av dofter som jag vill ha i min soffa.. men jag hittade 2-3 stycken andra som verkade intressanta för mig att ha som hyresgäster. Måste bara ringa min kära hyresvärd och få klartecken, ringde nu men hon hade bara telefon tid till 12..hatar telefon tider och köer. well well..

nu ska jag fixa något att käka samt seöver min lista och kolla om det är något mer jag kan pricka av idag !
det går frammåt i alla fall , 28 dagar kvar nu...


Välplanerad 1,5:a centrala Trossö


later

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0