min underbara tisdag

njaa..eller inte !

folk , folk, folk i massor ! kändes som halva sverige var ute och reste med mina tåg idag..förseningar och banarbete.suck suck..på sommaren är det verkligen rörigt på vårt jobb och massa att göra! blev ju inte bättre av att jag under min korta rast på 30 min ( på grund av försening ) i helsingborg glömde min jacka med hemnycklar i på matsället där jag åt! som tur var käkade jag ju på stationen och där hade ag kolleger som jag kontaktade som tog hand om min jacka och skickade den vidare med andra tåg och tillslut fick jag tag i den i Lund på väg hem mot karlskrona..ja jösses..tur att jag kom på det i alla fall. inte så kul att komma hem och inse att jag för 5 timmar sedan glömt min jacka i helsingborg.tur i oturen..

kom hem runt halv sex och var helt slut efter 10 timmars jobb med 30 min rast men ändå sjukt rastlös och uttråkad..kan det vara vädret? brist på träningspass är en av faktorerna i alla fall..kör igång med höstschemat nu lokomotion !! jag behöver aktiveras..tog en promenad för att rasta mig själv lite men när jag kom hem så kröp det fortfarande i kroppen, i kroppen som har lite ont idag sen träningen igår..hehe..chokladsug som aldrig förr har jag denna afton..men det är fortfarande sallad och frukt som gäller för det är detoxtider med lite fusk då under vistelsen i gbg..bara en dag kvar nu :) till helgen ska jag fasen gotta mig !

i morgon är jag ledig, min enda lediga dag denna veckan. MEN jag ska söka ledigt på söndag..jobbade ju extra förra veckan så jag har lite komptimmar att ta ut.och jag behöver dom just denna helgen känner jag..jag behöver vin ;) så jag hoppas det går att vara lite ledig..ska ringa planeringen i morgon och se vad dom säger..

pratade nyss framtid med pappsen i telefon också..läste upp en artikel för honom från sydsvenskan och han blev lite bekymmrad..well well..rådet jag fick var i alla fall att åka upp till stockholm på intervju oavsett..bra erfarenhet tyckte han och det har han ju så rätt i..vi får se vad det blir av mig ! gubbel grubbel..



SYDSVENSKAN:

Tåg fulla med fulla passagerare. Tågvärdar som utsätts för misshandel. Usel bemanning. Luftkonditionering som inte fungerar. Nu hotar facket med att stoppa vissa avgångar om bemanningsfrågan inte löses på Öresundstågen.

Sommaren har varit ett litet helvete för tågvärdarna på Öresundstågen och igår hade facket ett möte med arbetsgivaren DSB First.
Sedan i maj har personalsituationen stadigt förvärrats och tågen går ofta underbemannade.

Den hårda vintern var påfrestande för tågvärdarna.

– Men helt ärligt, sommaren är inte mycket bättre. Det är pest eller kolera, säger Jonas Pincini. Jag vet att folk sitter beväpnade på tågen. Hade det här varit en bensinmack hade man fått prata med oss genom en fönsterruta. Men nu ska vi ut i tåget.


Lite av vad som stod i tidningen idag..

 

 

Imorgon är jag i alla fall som sagt ledig och det ska bli fantastiskt skönt och solsken är det lovat ! hoppas vädergudarna vill det samma :)

natt i natt!

 

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0