borta bra men hemma bäst..njaaeeää

Hemma igen! 3 timmar tidigare :) resan var dryg i början men ordnade upp sig på slutet när jag hade trevliga kolleger på tåget och vips så var man i Karlskrona.. nu kryper det i varenda liten cell i kroppen !! vill inte vara hemma.. rastlös och lite nervös på något sätt. jag vill bara bort på nya äventyr.

det var så jäkla skönt att dra till göteborg och jobba lite, göra något annat..det var lixom inte ens jobbigt med lite klagande resenärer, klippa biljetter och gå runt och vara trevlig..visst jag jobbade ju inte ihjäl mig precis men jag känner verkligen att jag behöver göra något annat nu. eller det har jag redan vetat ett bra tag men nu känns det verkligen på riktigt ! så glad och lugn som jag var när jag jobbade idag har jag inte varit på länge! och då var det bara en sån liten ändring att jag åkte på en annan sträcka än vad jag brukar.

och vara i en annan stad, en storstad, ja det var ju guld ! jag älskar verkligen att gå runt på stan bland massa folk jag inte känner, komma in på gator som jag inte vet vart dom leder och upptäcka massa saker, gå lite vilse, vara ute och träffa nytt folk i natt livet , klara mig själv på egen hand och bara göra just det jag vill, när jag vill. fasen så bra jag hade det när jag var ute och reste..många jag pratar med tycker jag är helt knäpp när jag säger att tiden jag reste på egenhand är den bästa tiden i mitt liv..men man måste ha testat det själv innan man fattar känslan..passar kanske inte alla men det var verkligen min grej..en social ensamvarg. jag är fortfarande som jag var när jag var 3 år gammal: - JAG KAN SJÄLV !!  när jag drar iväg nån stanns helt själv till något som inte riktigt är ''hemma plan'' eller ställs inför något som inte riktigt är min grej så kanske jag borde känna mig nervös och lite orolig eller så men jag känner mig i stället bara nyfiken, förväntansfull, taggad, överglad och bara älskar livet ! mer äventyr tack! måste göra något åt detta känner jag nu.. just idag är jag sjukt taggad för att förändra mitt liv !

aja..ibland bara susar tankarna i huvudet på mig som just denna afton och jag vill bara göra allt och allting på en och samma gång..vi får väl se vad jag får för mig. nu ikväll blir det i alla fall inga större äventyr. slapp i soffan upp och jobba kl 5 i morgon..jobb alla dagar utom onsdag denna veckan! hejja.. well well.. denna ''jobbhelgen'' var i alla fall den bästa jobbhelgen ever :) och nu är man lite rikare...sweet


en dag på Bali när jag tog min väska och drog iväg med en buss till en liten by mitt inne i landet helt själv på äventyr :)
det är dagar som denna man minns , nästan inga turister och massa konstiga intryck och saker att titta på. där gick jag ensam blond och ljus på byns gator men kände mig odödlig och helnöjd ! känner mig till och med mer rädd när jag går på en mörk gata här i karlskrona .. jag är knäpp :)


over and out

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0