you only live once

lunch med anna var perfekt efter träningen och jag fick lätta mitt hjärta lite om tankarna om uppsägningen. det är inte helt lätt att säga upp sig från ett jobb där man har varit i nästan 3 och ett halvt år för att gå till ett annat jobb där jag kommer tjäna endast en tredjedel av vad jag tjänar nu (!) och när jag kommer hem till svearike igen så får jag bara hoppas på att det finns tillräkligt med timmar till mig på tågen så jag kan överleva.. I morgon kommer jag lämna in en ansökan om tjänstledigt ( vet dock redan att den förmodligen kommer att nekas ) samt en lapp om uppsägning !

har velat fram och tillbaka men har kommit fram till att jag sökte det här reseledarjobbet för att jag faktiskt har klagat och varit ganska arg och irriterad på det jobbet jag har nu och min kropp och knopp skriker efter att lära sig något nytt och utvecklas. känner man så , ja då är det nog värt att säga upp sig ! tycker inte man kan gå och klaga över sin tillvaro om man inte gör något åt den och jag har tatt mig i kragen och sökt andra vägar och nu när jag har fått chansen till att göra något annat kan jag inte tacka nej..gör jag det, ja då får jag skylla mig själv om jag går och här hemma och är bitter och det tänker jag inte vara ! så i morgon lämnas som sagt lapparna in... vemodigt men men.. man måste chansa här i livet för att komma någon stanns..

nu tillbringas kvällen i soffan, kom nyss hem från 1 timmas funktionellträning och 1 timmas bodybalance..hur ska jag klara mig utan mina träningar på lokomotion när jag flyttar egentligen ??!! well well det löser isig nog det med..lite vattengympa i poolen får man väl köra nån gång ibland ;)

trevlig afton på er !

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0