inshalla

ååhhh detta är dagens klagan !! jag blir tokig här nere..dessa araber !

det är inte lätt att jobba och leva i ett arabland. jösses vilka människor. mitt på flygplatsen mitt i allt jobb mitt bland allt folk kan dom få för sig att be. dom släpper allt som har med jobbet att göra och lägger sig ner på alla fyra och börja sjunga deras hemska sånger och ser helt skogstokiga ut när dom ligger där på marken helt inne i sin bön. märkligt ! ber gör dom 5 gånger per dag..jösses!!

om jag som kvinna säger åt dom att yalla yalla ( skynda sig ) när dom arbetar, ja då pratar dom inte med mig mer på resten av dagen!! dom kan inte ta att en kvinna säger åt dom vad dom ska göra..och jag får ALDRIG ha rätt, även om jag vet att jag har mer rätt än dom så förnekar dom det in i det sista...
och ibland när man frågar en fråga t ex kommer bussen att komma i tid idag till utflykten svarar dom: INSHALLA vilket betyder OM GUD VILL..jäkla svar det där..där står man som reseledare helt svettig och vill komma i tid till gästerna medans dom inte bryr sig. om bussen inte kommer i tid rycker dom bara på axlarna och säger MALESH = gud ville inte.... men att ha det som svar, gud ville inte att bussen skulle komma i tid, är fasen inget svar som passa mig inte...suck!! arabiskamänn börjar gå mig på nerverna...kulturkrock big time !!

har föresten fått reda på att vårt internet inte kommer att komma till våra lägenheter..vi blev lovade internet SENAST i morgon..men araberna har fattat det fel och installerat nytt internet på vårt jobb i stället och inte i våra lägenheter..haha..jag blir galen..dom gör inte många rätt här nere. internet i lägenheten kanske kommer lagom till att man ska lämna stället!

just nu ikväll känns det bara som jag vill åka till Europa och träffa lite vettigt folk !!

värst vad jag klagar kanske ni tänker..jo visst ! jag har det super bra här nere med toppen jobb, fint väder, får buffe serverad frukost lunch middag varje dag, kan snorkla och dyka när jag är ledig  MEN araberna här nere är minst sagt speciella!

vilket innlägg det blev :) skönt att skriva av sig allt som ligger innom sig och bubblar..det är så svårt här nere, man kan lixom inte skälla på araberna här nere och få tankarna ur sig, då blir dom skogstokiga, så man får snällt bita ihop och le ! lite svårt om man heter Linda med världens humör !!

nu ska jag julpyssa lite !

kommer roligare inlägg en annan dag ;)





( det var meningen att det skulle vara en fin bild här men internet är så segt här ute i öken så det får bli en annan gång, ett mail skulle skickas till mamma men det funkade inte heller, och byta profilbild på facebook, näää inte det inte, lyssna på lite musik på webbradio ? näää...värför det....piss va jag är bitter ikväll...hehe ) KUL JUL !!



~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0