gommer mig !

jag har tagit skydd inne pa ett internetcafe nu. det ar galet varmt ute. inte sa harligt med tanke pa att jag ar mitt i smeten av Bangkok, luften star helt stilla och inget hav att bada i...phuuu!! jag har redan varit ivag och shoppat mig en ny kamera..wiiihhooooo !! :) en lika dan som jag kopte i australien , den som blev snodd ni vet. fick den for 900kr plus stort minneskort! den som jag har med mig fran sverige har helt pajat, den gar inte ens att sattapa.
nattens somn var hel ok sa idag ar jag nagorlunda utvilad. vaknade bara en gang av att lappen gjorde ont men idag ser den mycket battre ut faktiskt ! skont. den lakte daligt pa bali eftersom det var sa fuktig luft dar, det ar vad jag tror i alla fall. hoppas den laker ihop nu sa man kan kanna sig frash igen. inte sa kul att ga runt med sondertrasade lappar som bloder och varar. efter en brakfrukost har pa hotellet, som var annu battre an sist jag var har (!) for 3 ar sedan sa tog jag en tuktuk till MBK ( shoppingcenter) jag trodde jag skulle do ! chaffisen korde som en dare. nar jag val kom fram till MBK fick jag en chock ! josses vad det har forrandrats, mc donalds, starbucks och KFC fanns nu mera dar. allt har vaerkligen blivit sa mycket mer turistigt har. bekvamt kan tyckas men lite av stamningen har faktiskt forsvunnit, den slappa backpacker stamningen.

nu vet jag faktiskt inte vad jag ska gora. kl ar bara halv 3 och min buss gar halv 8 ikvall. jag har ingen vidare lust att ga ut i varmen. kanner mig redan helt sunkig och svettig och tanken pa att jag inte kommer kunna duscha forren imorgon pa morgonen runt 10 tiden kanns ju sadar bra..urk! ska spendera natten pa en buss, kl 7 blir det bat over till koh Tao. ingen jatte rolig resa precis. hoppas jag kan sova storre delen av farden. hoppas hoppas lappen inte haller mig vaken!

for att fordriva tiden lite sa youtubar jag, har kollat latlistor dar hemma i sverige och jag kan saga som sa att jag hanger inte alls med i svangarna nar det galler musiken.vissa latar kanner jag igen men manga av dom har jag aldrig hort talas om tidigare!! det ar faktiskt 101 dagar sedan jag var pa svensk mark. tiden gar fort nar man har roligt. kommer kannas konstigt att komma hem. nar jag sitter har sa dyker minnen upp fran sist jag var har, nar jag satt har vid datan och verkligen inte ville aka hem till sverige igen. jag var helt nere! nu nar jag sitter har har jag ju hela thailand framfor mig :) kanns dock inte sa markvardigt. kanns numera som att thailand har blivit svenskarnas nya cypern. kanns som jag bara ar ett stenkasst fran sweden! ser varlden med helt andra ogon nu efter denna resan eftersom jag har varit sa himla langt bort som hela vagen ner till Australien. Thailand ar ju fasiken bara 10 timmars flyg hemifran. det ar ju INGENTING ! och aven att jag har 5-6 veckor kvar av mitt aventyr sa vet jag att jag nu ar inne pa min sista destination. det kanns jatte trisst. slutet lixom...aja...jag ska njuta in i det sista och ha sa galet kul man bara kan ha det !! resa ar livet, sarskilt nar man reser sjalv. jag lovar, det ar verkligen det basta jag har gjort i hela mitt snart 23ariga liv !!

nu ska jag youtuba vidare har..lyssna lite pa latar som har snurrat i mitt huvud under resans gang..har har ni lite smakprov: ( i brist pa annat att gora sa listar jag ner nagra av dom hehe )


avresa fran sverige och malaysia:

Black Eyed Peas - Meet Me Halfway      ( tummen upp upp !!)

David Guetta feat. Akon - sexy bitch

Akon- Keep You Much Longer

Kelly Clarkson - Already Gone





latar som far mig att minnas australien med ett stort leende pa lapparna :

Black Eyed Peas - I gotta feeling

Lady GaGa - bad romance

Ke$ha - tik tok
Jay-Z & Alicia Keys - Empire state of mind    ( tanker pa alskade melbourne !! )

Counting Crows - Mr Jones                           ( skonats ! )

Tenacious D - The Greatest Song in the World



Bali minnen

wellcome to my paradice -  steve and the coconut treez

Sublime - Santeria

blot party - banquet       ( ger mig tankar pa baren med kottbullarna och finnarna !! )



Thailandslaten for mig ( och sakerligen for anna ocksa som vi horde for 3 arsedan) ar:

Job 2 do - doo doo doo



sen far vi se hur listan fortsatter..nu ska jag ta och kaka nagot smarrigt ute pa gatan.. ut i varmen..pust och svett. hors sakert snart igen ;)

over and out


~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0