kottbullar !!



Idag drog Christine till Bangkok. vi han med lite morgonshopping innan hon akte. sen har jag bara hangt vid poolen och traffade en tjej fran finland, det ar verkligen finnar OVERALLT!! hon reser ocksa sjalv. men bara i en manad. vi funderar pa att dra till nan fin strand i morgon,.ikvall ska vi ut och kaka med mina finlandskagrabbar som ar tillbaka nu fran Gilioarna :) tjohooo! vi ska ut och kaka kottbullar. har redan provat dom har men Christine och dom ar GODA, lika goda som MAMMAS. kan ni fatta, det ar helt ljuvligt med svenska kottbullar, potatismos och brunsas. man far lingon till ocksa om man vill :) billig ol ar det pa stallet ocksa! perfekt!

vad har hant mer pa senaste..hmm..dagarna flyterpa...i onsdags reste vi heeela dagen fran gilioarna och hit. tog oss typ 11 timmar. forst bat, sen buss, sen farja och sen buss igen. nar vi kom hit ( till kuta ) hopppade vi snabbt in i duschen och sen blev det party..som det bjods pa drinkar den kvallen. det var inte manga jag och christine kopte for egna pengar :) det ar massa australienare har pa bali och dom ar inte direkt snala mot oss blonda svenska flickor ;) och vi tackar ju inte nej inte. 

igar madde vi faktiskt ganska bra efter partynatten,. vi glassade i solen, shoppade och kakade kottbullar! vi stuupade dock i sang vid elva tiden helt slut och sov som stockar inatt for vi markte inte jordbavningen som tydligen harjade har runt 3-4 tiden! josses..folk pa hotellet berattade att sangarna hade skakat och vattnet i poolen hade haft varsta vagorna. manga turister har har varit oroliga for sunami idag men jag har tatt det med ro faktiskt.hander det sa hander det. jag orkar inte ga runt och vara radd.. sen blev det ovader. aska och regn och strommen gick. den ar fortfarande inte tillbaka i vissa delar av staden. men men...huvudsaken ar att restaurangen med kottbullar har el :) dit ska jag nu , sa jag maste kila..

later!!

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0