fläskläppen

när jag vaknade idag och kollade mig i spegeln visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. min brända underläpp hade svullnatupp så det såg ut som jag hade fått en fotboll sparkad rakt i ansiktet eller trillat i en trapa eller gjort läppförstoring ! jösses..det blev smink för att försöka förminska läppen,hade ju inte något val, var ju tvungen att traska till jobbet...efter nån timma la sig svullnaden lite men då upptäckte jag två stora gula varblåsor/sår som svider satan! exakt såhär hade jag ju på resan också fast gånger tio ! aj aj...

hade bestämt att jag skulle gå till vårdcentralen idag och kollaupp skiten men jag hatar verkligen sjukvården, dom är så sega och allt innebär bara en stor väntan och sen när någon väl kollar på skadan så blir väl svaret: håll dig i skuggan och se om det går över annars får du komma tillbaka..ta en alvedon om det gör ont! jag vet att jag borde gå dit egentligen för detta är ju inte normalt men nu när svullnaden lixom har lagt sig och det inte ens är hälften så illa som på resan så blir det nog att jag skiter i att gå dit..jag är precis lika dum som min farmor och min pappa. dom går inte heller till sjukan fören det verkligen är kris..farmor gick i 2 veckor med ett brutet nyckelben och pappa gick med en axel som var trasig men han gick inte till läkaren fören han inte ens kunde lyfta en kaffekopp utan han tappade den i golvet av smärta..

så nu blir det inget hånglande på säkert 2 veckor för min del med den här läppen !! typiskt..hehe

nu ska jag bege mig ut på promenad, än så länge skiner solen :)

later


~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0