varför gick jag dit när jag redan visste svaret?!

Efter att ha lunchat med Frida, hennes syster och hennes systers vän ute i solen så tog jag mig i kragen! jag gjorde det jag absolut inte trodde om mig själv.jag gick till vårdcentralen ! andra gången på sjukan på säkert tio år. tur att man inte är sjuk så ofta och har problem :) jag är ju som sagt inget stort fan av sjukvårdens verksamhet och om jag väl har drabbats av något så har jag kört på metoden, tiden läker alla sår..

korsbandet i knät för några år sedan läkte tyvärr inte för det var ju helt av..hehe...så då blev det ju sjukan och idag fick jag verkligen nog av min satans läpp jävel ( ursäkta språket) ! jag är verkligen inte mig själv när den krånglar. jag är ju normalt sätt en ganska väldigt mycket pratande person men med denna fläskläppen så yttrar jag mig inte lika mycket, kanske skönt för min omgivning att få vila öronen lite men mycket störande för min del ! men när läppen är som den är så vill jag för det första inte väcka uppmärksamhet så folk tittar på mig efter som jag känner mig missbildad och orkar inte höra frågan : vad har hänt med din läpp?! jösses, aj så ont det der ut att göra... när jag pratar låter det som jag läspar och ju mer jag rör läpparna ju mer svullnar den upp..och skratta, det gör jag inte över huvudtaget för det gör så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen ! och tiden läker tydligen inte alla sår för detta problem har jag haft till och från fast i olika grad ett antal år och nu på senaste har läppen verkligen varit extra känslig..så jag tog mig alltså till vårdcentralen trots att det tog emot...

där var det tyst, stelt och tråkigt ! tidningarna på bordet var några månader gamla och var för folk runt 75+ eller barnföräldrar..kul..på tv visades ett program om sopor (?) och jag hittade ingen fjärrkontroll..man hörde klockan ticka och folket som satt i väntsalen och folket som jobbade såg alla mer döda ut än levande ! jag fick verkligen PaNiK ! 40 minuters väntan blev det också och detta system kallades ''dropp in'' jo visst...sköterskan som jag fick prata med skyllde på att hon just precis när jag kom hade fått en massa telefonsamtal, hon satt säkert på facebook eller bloggade ;) när hon sedan undersökte min läpp så blev svaret 

- hmm...njaa...jaha...oj...hmm..vänta lite...

sen började hon läsa innantill för mig från nån sida på internet om herpes ! tillslut kom hon fram till att det KaNsKe kan vara någon form av herpes men hon tyckte det var märkligt att det bara kom fram i solen och i saltvatten..hon rekomenderade mig att återfukta läppen mycket för att den skulle läka fortare..skumt för när jag var i Thailand fick jag rådet att låta läppen vara torr så blåsorna torkade ut och kunde läka och att det absolut inte är herpes jag har..jag vet inte vad jag ska tro. jag är grymt irriterad i alla fall på att dom är så okunniga och inte gör något åt saken. hon sa även att använd solskydd ( det gör jag ju för fasen kärringjävel tänkte jag) håll dig i skuggan och gå till apoteket och köp salva mot herpes och se om det hjälper, fast den hjälper bara ibland och är inte så bra ( varför rekomenderar man den då? ) men om den hjälper så är det kanske herpes du har annars vet jag inte....satan vad sur jag blev ! och är fortfarande..sitter här med min fläskläpp som pulserar för den håller på att svälla upp lite igen..suck ! undrar hur den kommer att se ut när jag har tränat ikväll för när jag var ute och gick innan blev den mega stor...ååååhhh...

är i alla fall glad att jag tjänar ett x antal tusen mer i månaden än dom nötterna som behöver slå upp saker på internet för att ens kunna försöka ställa en diagnos..har inte ni läst flera år på högskola ?! jösses...nä nu lär det nog dröja 10 år till innan nästa besök....jag får väl leva med min jävla läpp jävel resten av livet då !

nu ska jag snart dra och träna..få ut min illska..

sorry för ett pissigt inlägg och fula ord..nu är inte bara läppen svullen nu är tungan svart också ;)

over and out


~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0