back in business

hej bloggen och alla kara lasare :) sorry om jag har varit lite off pa senaste vad det galler bloggandet men nar man traffar nytt folk sa umgas man hellre och hittar pa nya saker an sitter vid datorn och knapprar! men ikvall har jag lite egen tid och ska agna min kvall at er :)

jag ar alltsa pa Phi phi , ett utav mina favvo stallen har i thailand. saklart har aven detta stallet forandrats mycket sen sist men den softa stamningen ar fortfarande kvar pa on och inte ett enda MCdonalds i sikte ! skont skont ! har ar ingen stress. bara sol bad och fest !  :) shoppingen har ar dyr men tuuusen ganger battre an var den var sist jag var har. sjukt mycket fint, och dom har till och med fatt hit nagra vintage butiker :) dar jag har spenderat lite pengar..det ar ju inte billigt dar inne precis men det ar kul att har saker som man inte hittar i sverige. kopte ett halsband, ett armband en kofta och en t-shirt..kalaset gick pa 500-600kr vilket ar vaaaaldigt dyrt for sa fa saker har i thailand men det var det vart.. partystamningen ar lika bra som sist ocksa , min favorit bar finns kvar Rollingstonebar, dar dom har ett thailandskt liveband som lirar Ironmaiden, metallica och somliga gar i trasiga skor (!!) samt andra skona latar  varje kvall..dom ar sjukt skona..sist jag var har lirade dom happy birthday for mig :) nagot som ar nytt har i partyvag ar att alla stallen maste stanga redan kl 01.00 eftersom 3 turister blev skjutna har i nagot gangbrak i december, vad jag har hort var det thailandare som skot 2 svenskar och 1 norsk. och nu har polisen beslutat att stanga allt kl 01.00 for att ha mer koll pa vad som hander har...lite trakigt men det har oppnat nagra nya stallen nere vid stranden dar vi har ''efterfestat''' lite..dom har ingen musik men serverar alkohol sa dar har det blivit nagra ol i sanden framat smatimmarna med mina finnlandska vanner Kaj, Esa och Teemo !

annars har dagarna spenderats med Ditte, Macke och Sara. 3 tjejer fran Kristianstad som jag motte pa baten hit..vi har delat rum nu och haft skit kul. festat 3 natter ( med allt for starka buckets, rockbar, thaiboxning och dans pa stranden) och haft myskvall 2 kvallar (forsta kvallen med twilight 1 och andra kvallen med twilight 2 och nagra paar gott och blandat )  en dag akte vi ut pa snorklingutflykt, samma som jag och anna var pa 3 ganger sist vi var har..haha..sa jag var inte sa ledsen over att jag inte kunde snorkla denna gangen pa grund av min lapp for jag har nog redan sett alla fiskar som gar att se har..hehe...det var en sjukt skon dag i alla fall som vi avslutade med solnedgang pa baten, sen kakade vi kottbullar med mos nar vi kom hem och sen blev det fest:) idag drog tjejerna dock vidare..dom ar i phuket nu. jag drar nog dit pa fredag och moter upp dom. jag maste anda dit och forlanga mitt visum, det gar ut pa sondag men mot en billig peng kan man forlanga det 1 vecka till om man lyckas flirta lite med grabbarna inne pa imigration office :)

idag har jag bara varit helt SJALV ! jag kande att jag behovde det. drog till Longbeach som ar otroligt vackert. sag dom finnlandska killarna lite langre bort men jag orkade inte ga dit. jag sov 5 timmar pa stranden i stallet..jag var skit trott efter alla sena natter har. och jag vet att nar man ar pa stranden med finnlandarna far man inte en lugn stund..sen blev det lite shopping och jag har ANTLIGEN hittat Twilight boken New Moon pa engelska jag har hittat den overallt pa svenska. helt sjukt att det ar lattare  att hitta en bok pa svenska har an pa engelska. men nu ar den alltsa i mina agor. har redan last den forsta, och det var pa engelska sa jag ska fortsatta lasa dom andra ocksa nu. pa nagot satt kanns det mer ''akta'' att lasa bokerna pa engelska...bara nagot jag har fatt for mig..aja nu ska jag i alla fall ha nagra softa dagar har pa phi phi oarna hade jag tankt mig med bara sol, bad, vatten halsosam mat och lasa bok och nagra hela natter med somn! nu ska jag ju snart hem sa da vill man ju vara utvilad..

bokade hemresan i gar...24de mars flyger jag och landar den 25 i sverige..har forresten dromt sjukt manga drommar under min restid ( senast igar natt) att jag kommer hem, blir ovann med alla vanner och familj, det regnar och ar morkr jag ar ensam och jag grater och grater och grater..inte alls kul faktiskt men jag har den drommen minst 1 gang i veckan, ibland flera ganger...usch...kanns lite skumt...men men...

hoppas ni har orkat lasa allt jag har knapprat ner nu..ska vara flitigare med bloggandet nu sa det slipper bli sahar lang tid vid datorn igen...det ar dyrt med internet har pa phi phi....nu ska jag hem och lasa New Moon :)

natt i natt


har steker jag om dagarna :)


Phi Phi ar vackert :)


gron curry med gronsaker och kyckling ar min favoritratt har nere :)


pa battripp med tjejerna :) Ditte ar dock bakom kameran !


har var jag idag. long beach.. :)

over and out

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0