gaaasp!

det ar lite konstigt att man befinner sig i Phuket som ligger i Thailand och anda ar det typ omojligt att hitta ett stalle med ordentlig thaimat !! Phuket ar verkligen turistigt och alla mat stallerna ar dyra och vardelosa..det finns hur manga svenska restauranger som hellst och massa steak hous och italienska pizza och pasta stallen men en vanlig enkel liten thairatt far man leta med ljus och lykta for att hitta! nar jag val hittade ett stalle sa var det en stor besvikelse. jag bestallde min vanliga grona curry med gronsaker och kyckling som ska vara en aningens spicy men icke, det smakade typ ingenting och kycklingen kandes att den hade varit fryst, lika sa gronsakerna...dyrt var det ocksa :( 50 kr ! vanligtvis bruka thaimaten kosta typ 25-30 kr...Hoppas Karon ( den andra delen av Phuket) ar battre for dit ska jag sen och spendera mina sista dagar och da ska jag bannemig ha ordentlig thaimat !

lite shopping har det blivit ocksa, lyckades fynda en ny resvaska. jag blev helt kar. den ar verkligen jatte jatte jatte fin :) fick den for ca 500 kr efter lite prutning och den ar stor och bra :) lycka! nu ska jag dumpa min ryggsack, den ar sa jakla skitig och packa ner mina klader i min nya fina resvaska. jag ska ju anda inte resa runt mer sa da kan jag lika val ha en vanlig vaska i stallet for ryggan..det enda stallet jag ska till nu ar ju kao lak och dit aker jag med minibuss som hamtar mig vid hotellet kl 06.00 (!) i morgon sa jag behover inte slapa vaskan massa..i kao lak ska jag forsoka leta reda pa Anna och Lina. har inte fatt tag i dom men vi bestamde att vi skulle ses dar i morgon sa jag hoppas jag springer pa dom pa nan gata i fall vi inte hors innan jag kommer dit..sant loser sig alltid pa ett eller annat satt :)

na nu maste jag hem och packa, blev inte sa manga timmars somn i natt precis och jag ar verkligen jaaaatte trottt och i morgon ska jag upp 05.30 sa jag far nog satta lite fart har :)

over and out!

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0