Latmask

vad långa dagarna blir när man inte gör något sådär speciellt !! jösses... när jag avslutade min resa och ångesten var total så bestämde jag mig för att första veckan hemma i sverige skulle vara utan stress och utan press. försöka komma in i vadagen lite lagom lugnt. börja jobba och vänja sig vid kyla och dagliga rutiner. något som har gett mig myror i brallan! jag klarar inte av det. jag får näst in till pAnIk !! jag trivs bäst med lite stress och krav. min vecka har varit slappare än slappast. visst jag har jobbat men oftast slutat tidigt. vad har jag gjort resten av dagarna? joooo, glidit runt, fikat, myst under filten i soffan,struntat i att packa upp och tvätta hela resväskan, tagit extra långa och extra varma duschar, ätit choklad, inte rört en fena, kollat på film, inte lagat mat mer än nån enstaka gång då jag kokade pasta, shoppat, ätit semlor och bara varit. jag är understimulerad och jag vet vad som saknas. mina träningspass !! nu när jag inte tränar, inte städar,inte fixar käk och inte tar mina promenader , ja då har jag för mycket tid.

innan idag när jag trodde att klockan närmade sig kvällning var hon bara halv 3 !! vad gör man nu tänkte jag.....flera timmar att döda innan dagen är slut.jag satte mig på en bänk uppe på torget bland alla pensionärer och lapade sol :) det var ju i och för sig inte helt fel.det värmde gott..sen dödade jag några timmar med samuel, det blev fika och lite shopping. jag vet inte vad det är med mig men jag har en förmåga att alltid hitta dom perfekta kläderna till honom som sedan blir hans favorit plagg :) idag blev han en jeansjacka rikare ! hurra hurra....när vi var klara för dagen var klockan bara sex! dagen tar ju aldrig slut !! nu här hemma har jag suttit här vid datorn och tvn under filten och myst. ska ju upp 03.30 i morgon igen så nu är det inte så många timmar kvar att fördriva denna dag innan det är dax för sängen...

nästa vecka är den vanliga linda tillbaka, då är det fart och fläkt som gäller :)

även att jag har kännt mig lite understimulerad nu i dagarna så tror jag faktiskt detta har varit bra för mig. sakta men säkert landa här i sverige! i morgon ska jag landa i vetlanda för att fira födelsedag och påsk :) nice!
nu ska jag fortsätta slappa, det blir med anna anka på trean! :)


god kväll

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0