snart hemma !!

tidigt i morse drog jag till flygplatsen i Phuket..allt var frid och frojd tills jag kom till tullen...oooooooops! jag hade visst stannat 1 dag for lange i landet, ''det visste jag ju inte'' ;) hehe...500 bath i boter skriker tulltjanstemannen...NO NO NO svarar jag och spelade oskyldig och ovetande...efter nagra minuters tjabb fick jag folja med killen i tullen till The big boss! 500bath ar ju inte sa varst mycke men jag tankte att det gar ju alltid att forsoka komma undan lite snyggt, jag sag det som en utmaning bara eller brista, jag hade inget att forlora. och det gick min vag. med radjursogon och lite bortforklaringar lamnade jag 15 minuter senare bossens kontor med en fin stampel i passet utan att betala en krona och kunde smidigt kliva pa flyget till malaysia !! jag skrattade hela vagen till flyget fran hans kontor.... ;) gissa om alla andra turister kollade med stora ogon pa den blonda svenska flickan som nyss hade blivit inslapad pa bossens kontor och nu kom ut med ett leende pa lapparna.. :) hurra for mig ! I made it ...

flyget till malaysia gick sa fort att jag knapps han blinka. upp i luften, kaka och sen ner igen..val pa flygplatsen vagrade jag inse att min resa har tagit slut och ville inte sitta och deppa pa flygplatsen i 11 timmar sa jag letade reda pa forsta basta tag in till centrala Khuala Lumpur. 150 kr tur och retur gick det pa men jag tankte att hellre 150 kr fattigare men glad an 150 kr rikare och i tarar pa en flygplats..min tanke var fran borjan att ta mig till time square ( shopping mal ) men turistinformatorerna pa flygplatsen sa att det var smidigare att ta sig till ett annat stalle och det skulle dessutom vara mycket battre sa jag tog mig dit. det lag ca 45 minuter fran flygplatsen sa det var perfekt..men der fanns tyvarr ingen shopping som lockade mig inte, bara massa dyra markesklader. visst det var ju mycket billigare an i sverige men jag hade ingen storre lusst att slanga ut 500 kr for en t-shirt och jag var inte sa shopping sugen heller for den delen heller, ville bara bort fran flygplatsen sa jag satte mig pa ett cafe och laste min bok och njot av solen i stallet. helt underbart bland alla stressade manniskor som irrade runt. for ca 2 timmar sedan kom jag till baka hit till flygplatsen och skadade solnedgangen fran en parkbank och fallde en tar, men det blev bara en :) kunde lixom inte halla tillbaka den. sen gick jag in och trostat pa mc donalds. nu kanns allt mycket battre !! mat ar livet ;)

om helt plotsligt sa ar det bara 2 timmar och 15 minuter kvar sen sitter jag pa flyget till amsterdam, ett snabbt byte dar sen ar jag pa kastrup flygplats sen blir det tag och om allt gar som det ska ar jag hemma i min lya runt 14 tiden pa torsdag... en resa pa 34 timmar ar ju ingenting jag ar ju snart hemma..hehe....

hors !!

over and out

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0