fran Karon

tidigt idag pa morgonen tog jag farval av anna och lina som tog bussen mot koh tao, jag sjalv tog lokalbussen mot Phuket och Karon. inte helt lyckat, efter 2 timmar var vi framme i Phuket town dar en thailandare som jobbade pa bussen slangde av mig mitt pa en ode gata. han sa att det var det basta stoppet att stanna pa om man skulle till Karong beach..jag tvivlade. inte en enda ljushyad sa lang ogat kunde na och ingen taxi eller buss heller for den delen. tillslut fick jag tag i en svart taxi ( borjar bli en dalig vana nu) och foraren var helt stord..han ville ha 130 kr forst, och jag vet att resan jag gjorde med honom var inte vard med en 50 kr, inte ett ore mer..efter mycket om och men fick jag det for 100 kr. det ar inte det att jag ar sur over nagra kroner hit och dit men jag blev sa sur over att han utnyttjade situationen, han visste att jag inte kunde ta mig dar i fran pa annat satt sa han kunde i princip ta det pris han ville...ibland ar thailandarna for jakliga! aja nar jag kom fran tog jag in pa ett jatte fint boende, unnar mig lite lys nu pa slutet. och Stranden har i Karon ar jatte fin om man jamfor med den andra stranden har i Phuket, Patong beach dar jag var innan jag drog till Lina och Anna i kao lak. men shoppingen har suger sa nu ska jag ha nagra stek dagar har pa stranden och sen dom 2 sista natterna drar jag till Patong for shopping. nar jag var pa stranden idag hamnade jag forresten i solstolen bredvid folk fran vetlanda ett aldre par, jag horde deras smalandska sen horde jag anr dom pratade om hur vadret var hemma i vetlanda nu..helt sjukt. varlden ar verkligen liten men jag kande faktiskt inte igen dom. sa jag blundade och somnade i stallet, trott efter morgonens resande. nu ska jag hem och lasa lite twilight och kolla pa tv. i morgon blir det beachen! ska bara ta det lugnt nu mina sista dagar, sola, bada, lasa, kaka och shoppa och vara helt sjalv och vila upp mig och forbereda mig for hemresan! 5 dagar kvar nu....



Anna och Lina som jag lamnade idag pa morgonen. vi ses hemma i vetlanda over pask tjejer :) wiihooo!!



innan jag drog ut och kakade ikvall sa kollade jag pa solnedganen pa stranden..mys!



dar fick jag salskap av en jatte sot pojke som gillade mitt blonda har :)
sotlok :)


hors i morgon !

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0