alla är vi olika...

vilken dag på jobbet asså.. har hamnat i både komiska och hemska situationer! var helt slut när jag kom hem. dessa 3 lediga dagarna jag har nu behövs verkligen! idag på morgonen hade jag en resenär som drog ner byxorna i ett fullt tåg med massa massa folk. mitt där i gången så drar hon alltså ner byxorna, ställer sig på alla fyra och får en spruta uppkörd ''där bak'' (?!) av en annan resenär ( ska tilläggas att jag 30 sekunder innan detta fick frågan : - du jobbar här va? då kan du ta sprutan på hon som sitter där borta, ni kan väl sånt?! jag sa naturligt vis nej men följde med för att kolla så att allt stod rätt till )! när jag såg vad dom höll på med tappade jag hakan och det enda jag fick fram var: -asså det finns en toalett 3 meter framför er.. men kvinnan som blottade hela sig brydde sig inte och stod där med rumpan bar, hon hade nog inte alla hästar hemma..skumt det där, undra vad det var för spruta. den var typ en halv meter lång och undra varför hon var tvungen att ta den just på tåget, hon skulle lixom bara åka en station som tar max 10 minuter...aja...

på vägen hem från malmö sen råkade jag i trubbel med 4 killar. orkar inte ens dra historien för den gör mig så upprörd. lite kort..... bad lite snällt om biljetter, fick ingen respons, höjde rösten och frågade igen om biljetter fick till svar : - håll käften jävla rasist jävel.. jag svarade att på tågen är det samma för alla, alla måste visa biljett. fick svaret : - håll käften jävla hor jävel och sköt ditt jobb och hacka inte på oss! och bla bla bla bla bla bla bla...ja jag minns inte allt jag blev kallad, alla hot och skit..dom trackaserade inte bara mig under resan utan annat folk på tåget och det slutade i alla fall med att en polis ( hon skulle hem från jobbet) som jag tur väl hade med på tåget ringde förstärkning och en bil kom och plockade dom i bromölla...

jag var så arg när jag kom hem att jag skakade. fan vad skit jag fick ta, och vad hade jag gjort?! inte ett skit..mitt jobb ! vad gör dom killarna när dom ska till ICA och köpa mjölk? när kassörskan säger : - 10kr tack ( precis som jag säger biljetten tack) svarar dom då : - nää jag tänker inte betala jävla rasist jävel ??! jag tar det verkligen inte personligt det som hände för dom killarna hade problem och var allmänt otrevliga men jag blir så jävla trött på att få höra sån skit, att människor kan uppträda på det viset..trött man blir ! när jag sedan skulle iväg och träna, tränade jag som aldrig förr och jag orkade mer än någonsin! jag var så arg och tog ut allt på min träning ( så nått gott kom med det onda) så att svetten verkligen sprutade och det sved i varenda muskel och nu känns det bättre..

nu ska jag släppa allt vad jobb heter och packa min väska för i morgon ska jag hem till VETLANDA :)

over and out

~L.E

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ledsen men det är lite komiskt så jag sitter och småler åt alltihopa. Nackdelen med serviceyrket är just att man får ta så mkt skit från ouppfostrade inkompetenta människor. Kram på dig. Du skötte dig bra tycker jag.

2010-05-21 @ 09:57:50
URL: http://www.mammalenas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0