dagar som dessa förtjänar jag verkligen min lön

vaknade pigg som en lärka och frisk som en nöt idag 4.15 , 5 minuter innan klockan ringde! traskade till jobbet för tjänstgöring och allt gick som en dans tills jag kom till krisitanstad! ett träd hade trillat ner ( på grund av blåsten ) och förstört så vi hade ingen spänning till tågen, alltså ingen ström så vi kunde köra. där stod jag i ett svinkallt , blåsigt kristianstad, själv med mina resenärer och kunde inget göra! vårt telefonsystem till vår drift gick ju så klart sönder med så jag fick ingen information och kunde inte ringa någon...lyckat! 55 minuter sena och med min näsa rinnandes igen efter att ha stått ute i kylan, kommer vi efter mycket strul iväg mot karlskrona igen! men lite mer strul på detta och till sist blev vi inställda i mörrum och jag fick åka taxi hem. 2 timmar sen blev jag och min näsa rinner igen! suck..men det är fortfarande bättre än igår och hade jag inte stått ute i blåsten i en timma så hade jag inte haft massa extra snor i snoken, det stör mig lite, men nu ska jag hålla mig innomhus och varm resten av dagen så försvinner det nog igen..blir jag sjuk nu på grund av detta så vet jag inte vad jag gör! nu funderar jag på att dra fram moppen och skura lite golv i brist på annat. ut tänker jag inte gå mer idag i alla fall.. BURR !

är det sommar eller vinter vi går mot kan man ju undra..
+6, mulet, regn och storm...



saknar värme!

later

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0