det mesta regnar bort

God morgon mina vänner ! ingen måndagsångest här inte. idag är jag ledig med stort L :) och arbetarna nedanför mitt fönster drog inte igång fören 6.30, skönt. jag låg och drog mig i sängen en timma och lyssnade på dom när dom kämpade där nere och jag njöt av att veta att jag är helt ledig ! nu är jag utvilad och myser framför nyhetsmorgon. tänk vad underbart att inte ha några måsten idag ! jag ska strax kicka igång denna måndag och ta en promenad. blir bara lite depp när jag ser väderprognoserna, fortfarande sol och 25-28 grader i norr, regn så långt ögat kan nå flera flera dagar till här nere i söder. jag orkar snart inte mer. ge mig sol, fötter i sandaler och grilldoft !

även att jag är ledig så tycker jag att det är något som saknas, jag behöver lite mer lyx i tillvaron. här drar jag varje månad in pengar som säkerligen skulle räka till att försörja en hel familj men hur lever jag? jo som vilken annan 23åring som helst med ett jobb i butik eller nåt, ibland lyxar jag väl till det lite men bara ibland, jag är en flitig sparare.  jag känner faktiskt att jag borde unna mig något nu. det var länge sedan. har inte direkt unnat mig något i varken sötsaker eller shopping på bra länge så idag funderar jag på om jag ska slå på stort och bränna lite pengar på kläder och en lunch på stan. man ska väl känna att man har en bra lön, det ska väl inte bara synas på sparkontot? så idag kan det mycket väl bli är ett par nya skor till jobbet ( det behöver jag faktiskt ) ett par nya träningsskor och en kavaj jag hittat på hm... dagens fråga är, ska man spara eller slösa denna gråa måndag?!

nu ska jag hoppa i mina promenadskor och tänkaöver min ekonomi :)

later

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0