lyckoloppis

tio i sex skuttade jag upp idag och bredde mackor och packade ner alla sakerna till loppisen ! frida kom och plockade sedan upp mig och det bar iväg till Ronneby..

när vi kommer dit och ska packa upp våra saker vid halv 8 på morgonen var det KAOS ! så fort vi fick ut våra påsar och kartonger från bilen började folk slita och dra i sakerna, vi hade inte ens tid till att plocka upp sakerna på bordet innan folk började buda och pruta, jösses..folk låg i princip i mina säckar..loppisen började egentligen inte fören kl 9 så vi trodde vi var ute i god tid men icke..nu har vi lärt oss en läxa. nästa gång får vi vara där redan runt 6 tiden för att få plocka upp sakerna i lugn och ro. folk var som hökar ! det värstra jag har varit med om..värre än tanterna på mellandagsrean !

men men klirr i kassan blev det. På 7 timmar ( inkluderar packning, färd, försäljning, kafferep och hemfärd ) så skramlade jag ihop ca 1500 kr, inte fy skam med tanke på att det var ''skräp'' jag tjänade pengar på. visst vissa av grejerna var lite jobbiga att sälja när man lixom själv har köpt det för 500kr en gång i tiden och nu kanske bara fick 30 kr för det..hehe..men men många bäckar små, och grejerna använder jag ju inte nu ändå..är väldigt förvånad över vad folk köpte, allt från urtvättade noppriga linnen till nya oanvända skor! men vissa saker trodde jag skulle gå som smör i solen men dom tittade folk inte ens på...vi fick med oss lite av grejerna hem men dom ska vi sälja efter sommaren igen, loppis is the shit :) klirr klirr... en liten rolig sak som vi upptäkte under dagen var att mina kunder bestod av fatiglappar och folk med utländskt ursprung medans Fridas kunder bestod av gamla damer.. kan bero på att mitt stånd erbjöd mestadels kläder och skor i alla dess former från bland annat Thailand och Turkiet som jag har köpt på mig, billig skit hehe .. medan Fridas stånd erbjöd vackra vaser, dukar och barnkläder..

lyckad dag med andra ord och vi hade inte tråkigt det minsta! dagen gick jätte fort. när vi var klara och körde in till stan igen gick vi i lite affärer men på nått sätt så kändes det fel att köpa på sig något som kostade över 100 kr! man var fortfarande kvar i ''loppis tänket'' . så vi höll hårt i våra pengar och köpte oss faktiskt ingenting ! antar att det tänket är som bort blåst i morgon och att man kommer shoppa upp dom 1500 ganska lätt ;) men nu ska jag fasen försöka tänka lite innan jag köper något. det är faktiskt inte så kul att betala hundralappar för saker som kanske bara blir hängandes hemma för sen när man säljer det så får man bara några tior för det....

nu ska jag strax bege mig till mitt andra hem, lokomotion. ska testa ett nytt spinningpass idag som jag inte varit på innan, SpinActivioExpress... låter svettigt eller hur?! kanske blir ett bodybalance pass också efter det om jag orkar vill säga...det är ju bara söndag idag så då behöver man ju inte ta ut sig totalt ;)

later

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0