morgon stund

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH !!!! mitt morgonhumör är INGET man leker med ! jag är morgonpiggare än tuppen MEN jag behöver alltid 5-10 minuter med tystnad för att kunna börja dagen bra. jag kan inte bara slängapå MTV på högstavolym, vill helst inte prata ( tro det eller ej ), och när jag var yngre och bodde hemma tyckte jag att det till och med var störande när brossan satt jämte mig vid frukostbordet och tuggade flingorna..jag kräver total TYSTNAD! sen resten av dagen är jag allt annat än tyst ;)

idag vaknade jag 5.30 av att en grävskopa skyfflarupp kullersten ( eller vad dom där små stenarna på gågatan här nedanför heter) ni vet sånna små fyrkantiga stenar som väger bly, han skyfflar upp dom och lastar ( läs slänger och kastar ) dom på ett lastbilsflak..vet ni hur mycker det låter? det låter som en jordbävning !! nyss startade dom någon slags borr ner i marken också, jag kan inte ens höra mina egna tankar!! jag är INTE på humör just nu. är det förmycket begärt att få ha sovmorgon till kl 7 en ledig dag?! tydligen, för som sagt 5.30 körde dom igång här nere med byggandet..är det lagligt att föra ett sånt väsen så tidigt på morgonen?!

well well..tur för dom att jag somnade till desperatehouswives runt halv tio igår kväll så jag är i alla fall utvilad men det känns ju skumt att gå upp innan sex en ledig dag. morgonpigg är jag men jag brukar försöka hålla mig till 7snåret på en ledig dag ialla fall..nu sitter jag här lite rastlös. funderade på en promenad men känner att kroppen inte har hunnit vila ordentligt från träningspassen jag körde igår som till slut blev 3 stycken plus en promenad! ja igår var jag flitig och dom fyra timmarna känns idag! härligt men frustrerande när man är lite träningssugen. efter lite frukost kanske det känns bättre....

later



dagens väckarklocka, lovely....


~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0