vem kom först, hönan eller ägget?

färdigjobbad för dagen och har käkat frukost. även denna dag var det ''tvillingägg'' men det var dom sista äggen i förpackningen så nu är det slut på sagan, the end! av 10 ägg var 9 st tvillingägg. förvånar mig inte om det andra ''normala'' ägget också var det bara att jag slevade i mig det så fort att jag inte såg det. men detta måste ju dom på ''äggfabriken'' vetat om att det bara var tvillingägg i mitt paket..dom röntkar väl äggen eller nåt och kollar så allt stämmer innan dom levereras, eller? då kanske dom samtidigt sorterar äggen och slänger i alla tvillingägg i ett paket. fast vad är det för mening lixom? eller var det något fel på den hönan som värpte? hon kanske fick fnatt och pluppade ut 10 tvillingägg..hmm..skulle äggen kanske slängas, för det är fel på dom ? hoppas det inte är något farligt att trycka i sig massa tvillingägg. aja gott med dubbel gula är det ju i alla fall :) det där med tvillingäggen i min förpackning förblir en gåta...

en annan fundering är vad det ska bli av mig egentligen. jag funderar fortfarande över hösten som kommer. plugget har jag lagt ner. tyvärr. jag som var så fruktansvärt sugen! men vet ju inte vad jag ska bli riktigt. kände i alla fall igår på vår utbildning hur jag bara älskar att lära mig nya saker just nu, jag suger åt mig som en svamp. jag är understimulerad och behöver nya utmaningar. när jag frågar folk som känner mig om vad dom tycker att jag ska bli så svarar hälften direkt flygvärdinna och den andra hälften lika snabbt reseledare, nån enstaka ( efterbliven ;) ) föreslår lokförare, hehe...

lokförare går ju bort direkt, jag är alldeles för social för att kunna sitta där framme i hytten en hel dag och köra. jag måste vara ute bland folk ! flygvärdinna är väl något som alltid har varit en dröm sen liten men inte nu. det är lixom inget jag hade velat jobba med en längre tid och springa där och passa upp på folk i en smal liten gång mitt uppe i luften lockar inte längre. förr tänkte jag ju bara på att få bära den söta lilla uniformen och servera kaffe. uniform bär jag ju redan idag och det är ju inte så märkvärdigt..hehe..och sen när man får familj och sånt, då vill jag ju vara hemma med dom och inte vara på resande fot hela tiden och då känns det ju onödigt att slänga ut massa tid på en ganska serriös utbildning när man bara ska jobba något år eller så, inga framtidsplaner där alltså.

reseledare har ju också varit lite av en dröm. har alltid velat stå där längst fram i bussen och prata om sevärdheter, väder och annat löst pladder :) eller stå på poolkanten tidigt på morgonen och ha vattengympa för hotellgästerna! :) finns ju 2veckors utbildningar till reseledare har jag läst och sen kan man åka iväg och jobba en säsong, typ över vintern. man tjänar nog ingen fet lön men tänk er att få vakna upp i ett varmt och soligt land varje dag !! lovely. det är ju dock inget jobb som jag hade velat ha sen när det är dags för familj och sån men kul att testa kanske, kul att lära sig något nytt och göra lite nytta när man ändå är utomlands, man kan ju inte bara glidarunt och dricka paraplydrinkar i flera månader runt om i världen som jag brukar göra ;) det håller ju inte hela livet..hehe..så förena nytta med nöje kanske vore nåt?! annars hade det ju varit fantastiskt att åka ner till australien igen men då vet jag att det inte blir något vettigt utav mig, hehe, jag lär jobba på något fik, i nån bar eller plocka apelsiner och när jag tröttnar kommer jag resa upp massa pengar och glidarunt i vanlig ordning.hehe men kan man så ska man kanske det ? :) aja vi får väl se vad som händer..

får nog lugna ner mig lite och ta en dag i taget än så länge och se om jag kommer fram till något.. men jag är ju så fruktansvärt målinriktad hela tiden och vill se en mening med det jag gör och få resultat..aja..om en halvtimma ska jag i alla fall iväg och träna powerpuls, ett styrke och konditionspass helt enkelt. svettigt och jobbigt antar jag.. sen blir det kafferep med anna på nåt fik ute i solen, som skiner som aldrig förr idag och blåser gör det knappt heller för ovanlighetens skull här nere i blåshålet nr 1 , karlskrona :) niiiice!! hoppas man kan fånga lite strålar idag och få upp brännan lite igen, börja känna mig färglös !



leda lite vattengympa vid poolkanten varje dag hade jag lätt kunnat tänka mig som jobb ;)

later

~L.E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0