mitt knark!

Nu har jag åter igen fått min dagliga dos av träning ! pratade lite med Ulrika ( favorit instruktören ) om min träning som går väldigt bra just nu .. formkurvan går upp upp upp för varje vecka :) vi kom även in lite på kroppens endorfiner också eftersom jag blir på väldigt dåligt humör om jag inte har tränat på 2 dagar och jag undrar hur det kommer gå för mig nu när jag flyttar om jag inte kommer kunna träna lika mycket..jag kommer antagligen bli lite bitsk av mig ..hehe..

Det förklaras med att: endorfin utsöndras vid skratt, stress och motion och endorfin anses ofta vara kroppens eget morfin (som man blir beroende av) eftersom det ger ungefär samma effekt, det lindrar smärta och påverkar vår lust till att äta, sova och dricka. jag anser mig vara lite beroende av att få min dagliga dos av endorfiner för att må bra. detta har utvecklats av all min träning. men så länge man mår bra av träningen så är det inget farligt alls :) fortfarande oklart dock hur det kommer bli med humöret när jag drar iväg. förhoppningsvis är det så pass stressigt på mitt nya jobb , att min kropp kommer att utsöndra massa endorfiner ändå trots att jag kanske inte kan träna så mycket..sen kan jag ju hoppas på skratt i mängder för det påverkar ju också endorfinerna ! annars får resenärerna helt enkelt försöka stå ut med en riktigt bitch ;)

yes här fick ni lite träningslära i bloggen ! vassegooo :)

nu blir det soffläge, ensam mamma söker samt valvaka. sovmorgon i morgon till 9.30, kors i taket.. 4 dagar kvar på jobbet!! 9 dagar kvar i Svea..

~L.E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0