prickar av

har rensat den sista garderoben, den med underkläder, handdukar och sånt. slängde en hel påse med underkläder..man har ju alltid kvar slitna grejer som man tar i nödfall ( förhoppningsvis tvingas man inte ta något ur denna högen en lördagkväll hehe ) men nu är allt borta ! skönt..

Nu har jag bara grejer kvar i mina garderober som jag kanske ska ha med under flytten ( beror ju på hur mycket som fårplats i väskan , resten åker upp på vinden) och kläder som jag kan använda nu dessa ykliga 13 dagar jag har kvar i Svearike!

min hyresgäst har varit här också, vi gick igenom kontraktet. inte det lättaste men nu tror vi att vi har gjort rätt för oss ! Litar på henne fullt ut för hon verkar vara en toppen tjej men kontrakt och sånt är ju alltid viktigt !! lämnar nog inte papperna till min hyresvärd idag, jag tar det i morgon. orkar inte fixa iordning mig för en runda ute på stan. går här i sleetna mjukisbyxor och en lysande röd finne i ett osminkat ansikte.

rensat avloppet har jag också hunnit med. har stört mig länge på att vattnet i handfatet har runnit bort så sakta men inte orkat ta tag i att rensa. det tog mig max 5 minuter idag så nästa gång ska jag fasen inte dra ut på det. det är ju faktiskt inte jobbigt alls.

startade nyss upp min gamla dator. var rädd att den inte skulle gå igång men det gick så bra så. förrutom att den startade med facebook (?)  utan uppkoppling och sen gick det inte att ta bort facebook så det ligger som bakgrund nu när jag håller på att föra över alla mina bilder till en bärbar hårddisk. vågar inte ha bilderna i datorn längre, man vet ju aldrig vad den får för sig och nu ska den upp på vinden också medans jag åker iväg. få se vad jag gör av den när jag kommer hem sen..har ju en ny så jag bryr mig inte så mycket om den gammla burken men bilderna vill jag ju ha kvar. dom håller på att föras över till min externa hårddisk nu och det står att det är 15 min kvar..suck...det är en heeel del bilder om man säger så. lovade dock mig själv att inte börja klicka upp dom och kolla för sen är man ju fast i flera timmar. nä det får jag göra någon regning dag när jag är på andra sidan jorden och har tid över !

yes såhär långt har jag kommit på min lista..ska strax bära upp lite grejer på vinden, fixa klart bilderna sen blir det att ta tag i skafferi och kylskåp..hurra hurra..sen panta, handla käk och bla bla bla bla....det finns och göra så jag slipper ju bli rastlös i alla fall ;)


ett utav alla papper vi har gått igenom och skrivit under om uthyrningen..tummen upp, det går frammåt!

later

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0