dagensrätt - rösträtt och hälsovåfflor

Mätt som en plätt ! Idas ''hälsovåfflor'' ( jag förstörde det nyttiga med att ha grädde och bär på mina, men valde i alla fall bär i stället för sylt ;) ) till frukost och nu har jag käkat kyckling med potatilssallad samt lite bär och grädde till efterrätt eftersom jag hade det kvar i kylskåpet..

Ida har åkt hem och jag är rastlös i vanlig ordning ! ha varit härligt att ha haft en vänn här som är precis som jag. vi gick på bio igår kväll, Inception. Heltklart en bra rulle men Ida och jag var tröttast i stan och det var med dom tröttaste ögonen vi kämpade oss igenom filmen. när vi kom hem somnade vi bums och slog upp våra ögon vid halv 7 tiden, sen låg vi och drog oss lite men vid halv 8 skuttade vi upp och traskade ut på promenad i blåsten innan det blev frulle ! som sagt, Ida och jag vi drar lika där på morgonkvisten ! gött :)

Våfflor blev det innan det var dags att rösta och aldrig har det kännts så gött och viktigt att få göra det ! sist ( min första gång jag röstade) var jag inte så insatt, jag gick fortfarande i skolan och hade inte kommit ut i verkliga livet än så då röstade jag blankt...

denna gången var det annorlunda och jag önskade att min röst vägde tusenmiljoner gånger mer än alla andras..hehe..kändes i alla fall jäkligt gött att få lägga min röst och visa vad jag tycker ! den som inte gör det IDAG , ja den får fasen skylla sig själv..kom inte och klaga sen..så tycker jag det är med allt här i livet, går man bara och klagar och är missnöjd och man inte gör något åt det eller inte vågar stå för sina åsikter, ja då får man som sagt skylla sig själv ! Så ni som fortfarande inte har röstat, ta er i kragen NU !!

Jag älskar att få säga vad jag tycker, det är på både gott och ont. Men folk vet ju i alla fall vart dom har mig då !

Om jag fick bestämma så skulle jag få Sverige på fötter på nolltid, jag har den rätta lösningen, så är det bara ;) tävlingsmänniska som jag är och eftersom jag verkligen har fastnat för en fråga i valet som har blivit viktig för mig så kommer jag följa valet ikväll med största intresse !!

men först blir det dammsugning ( Ida och jag var och köpte nytt dammsugarmunstycke till mig idag, hurra hurra ), söndagsträning :) och favorit programmet som får mig att le, Ensam mamma söker !


Idas hälsovåfflor som jag toppade med grädde och frysta bär :) MUMS !


och DU där ute som inte har visat vad du tycker än , gör det !! rösta, det är för din egen skull ju :)

later

~L.E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0